طراحي نرمافزار اعلام جرايم رانندگي در کشور/صادرات به اقليم کردستان عراق
ایالات متحده آمریکا
بزرگنمايي:
آرش فرتاش، مديرعامل اين شرکت در رابطه با مشخصات فني طرح گفت: اين
نرمافزار جهت آگاهي مردم از ميزان جرايم رانندگي و نيز پرداخت آسان با
استفاده از ابزار تلفن همراه و ديگر بسترهاي ارتباطي طراحي شده است تا منجر
به گسترش فرهنگ استفاده از پرداخت الکترونيک و کاهش رفتوآمد و ازدحامهاي
ماهيانه به دليل پرداخت قبوض در بانکها در اقليم کردستان عراق شود.
وي افزود: متاسفانه مردم منطقه کردستان عراق به دليل بي اعتمادي و ناامني،
تمايل و اشتياق زيادي به نگهداري نقدينگي خود در بانکها نداشته و آن را به
روشهاي گوناگون در نزد خود نگه ميدارند. از اين رو اين موضوع باعث شده
که استفاده از کارتهاي بانکي در منطقه ياد شده رايج نباشد و در نتيجه
پرداختها نيز از روشهاي سنتي انجام ميپذيرد که اين نرمافزار درصدد حل
اين مشکل و ايجاد اطمينان خاطر در پرداخت حداقل جرايم رانندگي آنها
پيادهسازي شده است.
وي با بيان اينکه نرمافزار اعلام جرايم رانندگي در سه حوزه سامانه گويا،
سامانه پيامکي و سامانه طراحي وبسايت با حمايت صحا پيادهسازي شده و داراي
يک بخش نرمافزاري و يک بخش سخت افزاري است، ادامه داد: بخش سختافزاري
نرم افزار با توجه به نحوه کاربرد ميتواند به عنوان رابطي (Interface)
ميان نرمافزار و خطوط تلفن عمل کرده و داخل کامپيوتر صنعتي نصب ميشود.
بديهي است هر چه ترافيک خطوط تلفني بيشتر باشد، اولاً به خطوط بيشتر و در
نتيجه به بردهاي بيشتري نياز خواهد بود.
فرتاش با اشاره به اينکه اطلاعات در کل محصول نرمافزاري در دو قالب اصلي
گويش (Voice) و متن (Text) قابل دسترسي است، تصريح کرد: محصول نرمافزاري
طراحي شده از پنج بخش عمده پست صوتي، اطلاعرساني گويا، اپراتوري خودکار،
پرسش وپاسخ، دسترسي به بانکهاي اطلاعاتي و مراکز تماس تشکيل شده است.
وي در ادامه به توضيح پنج بخش نرمافزاري اين طرح پرداخت و عنوان کرد: پست
صوتي و مکتوب شامل صندوقهاي صوتي يا محفظههاي صوتي هستند که به افراد
مختلف در يک سازمان يا موسسه اختصاص داده ميشوند. اين صندوقها همانند
صندوقهاي پستي داراي نام (شماره اختصاصي) هستند و افراد به وسيله
شمارهگير تلفن خود ميتوانند به آنها دسترسي پيدا کنند، ضمن اينکه براي
صندوقها ميتوان قابليتها و محدوديتهاي خاصي را در نظر گرفت. همچنين اين
صندوقها علاوه بر قابليت دريافت پيامهاي صوتي، قابليت دريافت مکتوبات
(Fax) را نيز دارا هستند.
فرتاش در ادامه به ويژگي اطلاعرساني گويا و مکتوب اين نرمافزار اشاره کرد
و گفت: در اين سيستم تمام اطلاعات لازم و مورد نياز شهروندان يا به طور
کلي مخاطبان سازمان، به صورت درخت اطلاعاتي در اختيار تماسگيرنده قرار
ميگيرد. در اين قسمت ميتوان انواع اطلاعات را دستهبندي و سازماندهي کرد
تا افراد بتوانند در يک تماس تلفني ساده و به وسيله شمارهگير تلفن خود به
اطلاعات مورد نياز در زمينه جرايم رانندگي دست پيدا کنند.
مديرعامل شرکت طراح اين نرمافزار تاکيد کرد: ساختار سيستم اطلاعرساني
گويا کاملاً انعطاف پذير بوده و در هر لحظه با توجه به نيازها و شرايط
موجود، قابل تغيير توسط مديريت سيستم از طريق تلفن و يا نرمافزار کاربردي
گرافيکي است؛ ضمن اينکه اطلاعات شاخهها و اجزاي اين درخت اطلاعرساني
ميتوانند به راحتي تغيير کرده و بهروز شوند. همچنين اين سيستم به صورت
شبانهروز، دريافت اطلاعات خارج از ساعات اداري را به صورت ساده و بدون
ترافيک تلفن ميسر ميکند.
فرتاش در ادامه به ويژگيهاي بخش اپراتوري خودکار، پرسش وپاسخ (Q&A) و
ارتباط با بانکهاي اطلاعاتي (Access to DB) اشاره و اضافه کرد: در بخش
اپراتوري خودکار، عمل اپراتوري به صورت خودکار توسط سيستم صوتي صورت خواهد
گرفت. در اين بخش، سيستم ميتواند با انواع سوئيچهاي داخلي و خارجي تلفيق
شود و عمل انتقال مکالمه و نظارت بر آن را در دست گيرد. همچنين بخش پرسش
وپاسخ (Q&A) در واقع تلفيقي از سيستم اطلاعرساني گويا و پست صوتي است
که به صورت قابليت پرسش و پاسخ در خواهد آمد. در اين بخش تماس گيرندگان پس
از ارتباط با سيستم و مواجه شدن با گويش راهنما، سوالات خود را مطرح کرده و
از طريق سيستم و به صورت اتوماتيک کدهاي اختصاصي مربوط به هر سوال را
دريافت کرده و ميتوانند پس از گذشت مدت زمان معين (که آن نيز توسط سيستم
تعيين ميشود) در تماس مجدد پاسخ خود را دريافت کنند.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/3705/