ایرانیان جهان
طراحي نرم‌افزار اعلام جرايم رانندگي در کشور/صادرات به اقليم کردستان عراق
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 2:53:06 PM
ايسنا
آرش فرتاش، مديرعامل اين شرکت در رابطه با مشخصات فني طرح گفت: اين نرم‌افزار جهت آگاهي مردم از ميزان جرايم رانندگي و نيز پرداخت آسان با استفاده از ابزار تلفن همراه و ديگر بسترهاي ارتباطي طراحي شده است تا منجر به گسترش فرهنگ استفاده از پرداخت الکترونيک و کاهش رفت‌وآمد و ازدحام‌هاي ماهيانه به دليل پرداخت قبوض در بانک‌ها در اقليم کردستان عراق شود.

وي افزود: متاسفانه مردم منطقه کردستان عراق به دليل بي اعتمادي و ناامني، تمايل و اشتياق زيادي به نگهداري نقدينگي خود در بانک‌ها نداشته و آن را به روش‌هاي گوناگون در نزد خود نگه مي‌دارند. از اين رو اين موضوع باعث شده که استفاده از کارت‌هاي بانکي در منطقه ياد شده رايج نباشد و در نتيجه پرداخت‌ها نيز از روش‌هاي سنتي انجام مي‌پذيرد که اين نرم‌افزار درصدد حل اين مشکل و ايجاد اطمينان خاطر در پرداخت حداقل جرايم رانندگي آنها پياده‌سازي شده است.

وي با بيان اينکه نرم‌افزار اعلام جرايم رانندگي در سه حوزه سامانه گويا، سامانه پيامکي و سامانه طراحي وب‌سايت با حمايت صحا پياده‌سازي شده و داراي يک بخش نرم‌افزاري و يک بخش سخت افزاري است، ادامه داد: بخش سخت‌افزاري نرم افزار با توجه به نحوه کاربرد مي‌تواند به عنوان رابطي (Interface)  ميان نرم‌افزار و خطوط تلفن عمل کرده و داخل کامپيوتر صنعتي نصب مي‌شود. بديهي است هر چه ترافيک خطوط تلفني بيشتر باشد، اولاً به خطوط بيشتر و در نتيجه به بردهاي بيشتري نياز خواهد بود.

فرتاش با اشاره به اينکه اطلاعات در کل محصول نرم‌افزاري در دو قالب اصلي گويش (Voice) و متن (Text)  قابل دسترسي است، تصريح کرد: محصول نرم‌افزاري طراحي شده از پنج بخش عمده پست صوتي، اطلاع‌رساني گويا، اپراتوري خودکار، پرسش وپاسخ، دسترسي به بانک‌هاي اطلاعاتي و مراکز تماس تشکيل شده است.

وي در ادامه به توضيح پنج بخش نرم‌افزاري اين طرح پرداخت و عنوان کرد: پست صوتي و مکتوب شامل صندوق‌هاي صوتي يا محفظه‌هاي صوتي هستند که به افراد مختلف در يک سازمان يا موسسه اختصاص داده مي‌شوند. اين صندوق‌ها همانند صندوق‌هاي پستي داراي نام (شماره اختصاصي) هستند و افراد به وسيله شماره‌گير تلفن خود مي‌توانند به آنها دسترسي پيدا کنند، ضمن اينکه براي صندوق‌ها مي‌توان قابليت‌ها و محدوديت‌هاي خاصي را در نظر گرفت. همچنين اين صندوق‌ها علاوه بر قابليت دريافت پيام‌هاي صوتي، قابليت دريافت مکتوبات (Fax) را نيز دارا هستند.

فرتاش در ادامه به ويژگي اطلاع‌رساني گويا و مکتوب اين نرم‌افزار اشاره کرد و گفت: در اين سيستم تمام اطلاعات لازم و مورد نياز شهروندان يا به طور کلي مخاطبان سازمان، به صورت درخت اطلاعاتي در اختيار تماس‌گيرنده قرار مي‌گيرد. در اين قسمت مي‌توان انواع اطلاعات را دسته‌بندي و سازماندهي کرد تا افراد بتوانند در يک تماس تلفني ساده و به وسيله شماره‌گير تلفن خود به اطلاعات مورد نياز در زمينه جرايم رانندگي دست‌ پيدا کنند.

مديرعامل شرکت طراح اين نرم‌افزار تاکيد کرد: ساختار سيستم اطلاع‌رساني گويا کاملاً انعطاف پذير بوده و در هر لحظه با توجه به نيازها و شرايط موجود، قابل تغيير توسط مديريت سيستم از طريق تلفن و يا نرم‌افزار کاربردي گرافيکي است؛ ضمن اينکه اطلاعات شاخه‌ها و اجزاي اين درخت اطلاع‌رساني مي‌توانند به راحتي تغيير کرده و به‌روز شوند. همچنين اين سيستم به صورت شبانه‌روز، دريافت اطلاعات خارج از ساعات اداري را به صورت ساده و بدون ترافيک تلفن ميسر مي‌کند.

فرتاش در ادامه به ويژگي‌هاي بخش اپراتوري خودکار، پرسش وپاسخ (Q&A) و ارتباط با بانک‌هاي اطلاعاتي (Access to DB) اشاره و اضافه کرد: در بخش اپراتوري خودکار، عمل اپراتوري به صورت خودکار توسط سيستم صوتي صورت خواهد گرفت. در اين بخش، سيستم مي‌تواند با انواع سوئيچ‌هاي داخلي و خارجي تلفيق شود و عمل انتقال مکالمه و نظارت بر آن را در دست گيرد. همچنين بخش پرسش وپاسخ (Q&A) در واقع تلفيقي از سيستم اطلاع‌رساني گويا و پست صوتي است که به صورت قابليت پرسش و پاسخ در خواهد آمد. در اين بخش تماس گيرندگان پس از ارتباط با سيستم و مواجه شدن با گويش راهنما، سوالات خود را مطرح کرده و از طريق سيستم و به صورت اتوماتيک کدهاي اختصاصي مربوط به هر سوال را دريافت کرده و مي‌توانند پس از گذشت مدت زمان معين (که آن نيز توسط سيستم تعيين مي‌شود) در تماس مجدد پاسخ خود را دريافت کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3705/طراحي-نرم‌افزار-اعلام-جرايم-رانندگي-در-کشور-صادرات-به-اقليم-کردستان-عراق
بستن   چاپ