ایرانیان جهان

آخرين مطالب

وضعیت جدایی‌طلبی در ایالات آمریکا ایالات متحده آمریکا

وضعیت جدایی‌طلبی در ایالات آمریکا
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - فارس / یافته‌های جدید نشان می‌دهد که حمایت از تجزیه ایالات متحده آمریکا در بین آمریکایی‌ها رشد چشمگیری پیدا کرده است.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدت‌هاست که در رسانه‌های آمریکایی اخباری از تمایل برخی ایالات آمریکا برای جدایی از دولت فدرال منتشر می‌شود که در همین راستا به تازگی مؤسسه نظرسنجی «یوگاو» تحقیقاتی را در خصوص ایالاتی که تمایل به جدایی از دولت مرکزی آمریکا دارند، انجام داده‌ است.طبق تحقیقات جدید در بین 46 ایالت آمریکا که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، یک نفر از هر چهار آمریکایی می‌گویند که از جدایی ایالات خود از دولت مرکزی آمریکا حمایت می‌کنند که این رقم از 9 درصد در ایالت «کنتیکت» تا 36 درصد در ایالت «آلاسکا» متغیر است.این روزها از ایالات «کالیفرنیا» و «تگزاس» گرفته تا ایالت «نیوهمپشایر» که اخیراً درخواست‌های آن‌ها برای جدایی از ایالت فدرال به سرتیتر اخبار رسانه‌های آمریکایی تبدیل شده است و بحث‌هایی را راه انداخته مبنی بر این‌که آیا ایالات آمریکایی حق جدایی دارند یا خیر.
در همین راستا، مؤسسه نظرسنجی «یوگاو» نظرات 35 هزار فرد بزرگسال از ایالات مختلف آمریکا را درباره تجزیه آمریکا مورد ارزیابی قرار داده است.نظرسنجی فوق علاوه بر یافته‌های کلی مبنی بر حمایت چشمگیر از تجزیه‌طلبی، به این نتیجه رسید که جمهوری‌خواهان صرفنظر از زندگی در یک ایالت عمدتاً جمهوری‌خواه یا دموکرات، بیش از دموکرات‌ها خواهان جدایی ایالت خود از ایالت فدرال هستند.بر اساس این بررسی‌ها، ایالات بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر همچون کالیفرنیا، تگزاس و نیویورک بیش از ایالات کوچک‌تر و کم‌جمعیت‌تر، خواهان جدایی ایالت خود هستند.این نظرسنجی همچنین نشان داد، اکثر آمریکایی‌هایی که حامی جدایی ایالت خود هستند، بر این باورند که جدایی از دولت فدرال،حق قانونی آن‌هاست و این در شرایطی است که اکثر آن‌هایی‌که مخالف تجزیه ایالات آمریکا هستند، معتقدند که چنین حقی در قانون اساسی وجود ندارد.
حمایت از تجزیه:نتایج بررسی‌های مؤسسه «یوگاو» نشان می‌دهد که مجموع 23 درصد از آمریکایی‌ها تأکید دارند که از جدایی ایالت خود از ایالات متحده حمایت می‌کنند و 51 درصد مخالف جدایی ایالتشان بودند و 27 درصد در این زمینه اطمینان چندانی نداشتند (28 درصد از این تعداد حتی خواهان جدایی ایالات دیگر غیر از ایالات خود از دولت مرکزی بودند).این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که حمایت از تجزیه آمریکا در بین جوانان آمریکایی درمقایسه با افراد مسن‌تر بیشتر قابل مشاهده است. در بین احزاب نیز جمهوری‌خواهان (29 درصد) بیش از دموکرات‌ها (21 درصد) و یا احزاب مستقل (19 درصد) حامی جدایی ایالت خود از ایالات متحده بودند.
مؤسسه یوگاو می‌گوید، تمایل برای جدایی از ایالات متحده، بیشتر در ایالات آلاسکا با 36 درصد، تگزاس با 31 درصد و کالیفرنیا با 29 درصد مشهود است. بر اساس این گزارش، علی‌رغم آن‌که عوامل مختلفی در این مسیر نقش دارد، ارتباط بسیار بالایی بین حمایت از جدایی در یک ایالت و بزرگی و جمعیت آن ایالت دارد. به طوریکه بزرگ‌ترین ایالات با بیشترین جمعیت از بالاترین حمایت برای جدایی از ایالات متحده برخوردار هستند.از طرف دیگر، ایالاتی با بیشترین میزان طرفدار تجزیه‌طلبی، ترکیبی از ایالات دموکرات همچون کالیفرنیا و نیویورک و ایالات جمهوری‌خواه همچون تگزاس و اوکلاهما هستند.
بازار
مؤسسه یوگاو همچنین نقش گرایشات حزبی را در 33 ایالت آمریکا و تأثیر آن بر میزان حمایت از جدایی ایالت این افراد مورد بررسی قرار داد که نتیجه نشان داد که تقریباً در تمامی ایالات مورد بررسی، حمایت از جدایی در بین جمهوری‌خواهان بیش از دموکرات‌ها بود.البته بررسی‌ها نشان داد که در ایالات کالیفرنیا، نیوجرسی و مینه‌سوتا، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به میزان برابر از جدایی ایالتشان حمایت کردند.
حق جداییعلی‌رغم آن‌که بسیاری از نخبگان حقوقی می‌گویند که قانون اساسی ایالات متحده به ایالات مختلف حق جدایی نمی‌دهد، 26 درصد از آمریکایی‌ها مخالف هستند و معتقدند که چنین حقی در قانون اساسی وجود دارد. 35 درصد می‌گویند هیچ حق جدایی وجود ندارد و 39 درصد نیز در این خصوص اطمینان نداشتند.بر اساس این گزارش، اکثر افرادی که از جدایی ایالتشان از ایالات متحده حمایت می‌کردند (61 درصد) بر این باور بودند که جدایی حق قانونی آن‌هاست و 16 درصد با این مسئله مخالف بودند. 54 درصد از آن‌هایی که مخالف جدایی بودند معتقد بودند که این یک حق قانونی نیست.روش تحقیق:نظرسنجی مؤسسه یوگاو به صورت پرسش و پاسخ روزانه و به صورت آنلاین در بازه زمانی دوم تا پنجم فوریه 2024 (13 تا 16 بهمن ماه) در بین 35 هزار و 307 فرد بزرگسال ایالات مختلف آمریکا انجام گرفته است. نمونه‌ها بر اساس جنسیت، سن،نژاد، تحصیلات، منطقه سرشماری ایالات متحده و حزب سیاسی انتخاب شده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1113607/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم

هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!

شمار دانشجویان بازداشتی در آمریکا به 2هزار نفر رسید

شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

نسخه جدید بن‌سلمان- بایدن برای تغییر چهره منطقه

کنایه «عصر ایران» به دولت: تعداد کارخانه‌های احیاشده هر بار هزارتا زیادتر می‌شود

قیمت جدید تخم‌مرغ؛ هر شانه چند؟

آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

نماینده کارگران در شورای عالی کار: روشنگری هم «تحریک» محسوب می‌شود

هند در مورد شرکت در نشست صلح اوکراین تصمیم‌گیری نکرده است

پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی

جنجال قرارداد چینی شهرداری تهران؛ شفافیت کجاست؟

حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار

احتمال بیکار ماندن جوانان در کدام استان بیشتر است؟

ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود

کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است

ستون سرکوب

جنگ کریدورها در خاورمیانه

بایدن: دانشگاه‌ جای یهودی‌ستیزی نیست

کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر

انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد

تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن

قیمت انواع شکر بسته بندی موجود در بازار

رشد وحشتناک نقدینگی طی 22 سال

مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود

اثبات حقانیت مواضع ایران درباره آمریکا

ترمز گرانی مسکن در «شیپور» و «دیوار» کشیده می‌شود

تحلیل ظریف از نقشه ضدایرانی

بازداشت فردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت

مقام مسئول: کانال های تلگرامی دنبال سود جویی و بهم ریختن بازار ارز بودند

نرخ بهره بین بانکی اندکی کاهش یافت

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی: ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

بیمه دی یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری در سال 1403

رانت شیرین 69 میلیارد دلاری برای واردکنندگان

سفر سرنوشت‌ساز گروسی به تهران

کارگران معترض در پاریس حلقه‌های المپیک را آتش زدند

بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست

چند درصد چک‌ها در اسفند 1402 برگشت خورد؟

بذرپاش: فصل نوینی از تعاملات اقتصادی ایران و امارات رقم می‌خورد

رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

هم میهن: متهم کیست؟

تظاهرات یهودیان حریدی علیه نتانیاهو

آخرین تصاویر از تجمعات دانشجویی در نیویورک و نشست عمومی سازمان ملل

بلومبرگ: ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد

سکون بازار خودرو

شرایط دومین حراج سکه در سال 1403 اعلام شد

پرونده‌ای که باز است

همنشینی اصولگرایانه با طعم ریاست

فرقه ایتا؛ بررسی مواضع سیاسی تندروها در یک شبکه اجتماعی داخلی