ایرانیان جهان
مکرون: اوکراین می‌تواند روی فرانسه حساب کند
پنجشنبه 20 بهمن 1401 - 08:40:04
ایرانیان جهان - ایرنا / امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه چهارشنبه شب در کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و اولاف شولتز صدراعظم آلمان در پاریس گفت: اوکراین می‌تواند روی فرانسه برای پیروزی در جنگ با روسیه حساب کند.
به گزارش فرانس 24، مکرون با تاکید بر اینکه فرانسه مصمم است به اوکراین برای پیروزی و احیای حقوق قانونی خود کمک کند، اظهار کرد: پاریس به تلاش‌های خود برای تحویل تسلیحات به کی‌یف ادامه خواهد داد.
مکرون افزود: فرانسه در جنگ با روسیه قاطعانه در کنار اوکراین خواهد ایستاد، همان‌طور که من، زلنسکی و شولتز الان در کنار هم در کاخ ریاست‌جمهوری الیزه ایستاده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: روسیه نمی‌تواند و نباید در این جنگ پیروز شود.
مکرون گفت: تا زمانی که روسیه به حملات خود ادامه دهد، ما به حمایت نظامی لازم برای حفظ اوکراین و آینده آن ادامه خواهیم داد.
شولتز: اوکراین متعلق به خانواده اروپایی است
صدراعظم آلمان نیز که چند ساعت قبل از زلنسکی وارد پاریس شده بود، در این کنفرانس خبری مشترک با تاکید بر اینکه اوکراین به خانواده اروپایی تعلق دارد، گفت: اروپا تا زمانی که لازم باشد از اوکراین در جنگ علیه روسیه حمایت خواهد کرد.
شولتز افزود: رهبران قاره سبز در نشست اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه سیگنال قوی همبستگی خود با مردم اوکراین را به کی‌یف ارسال خواهند کرد.
سفر رئیس جمهور اوکراین به پاریس ساعاتی پس از سخنرانی وی در جلسه مشترک پارلمان انگلیس در لندن انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، زلنسکی چهارشنبه شب در فرودگاه اورلی پاریس از سوی سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه مورد استقبال قرار گرفت.
رئیس جمهور اوکراین پس از مراسم استقبال به کاخ الیزه رفت و با امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و اولاف شولتز صدراعظم آلمان دیدار کرد.
زلنسکی پیش از سفر به پاریس در جمع خبرنگاران گفت: در جریان این سفر در مورد تامین موشک‌های دوربرد برای اوکراین با رهبران اتحادیه اروپا گفت‌ وگو خواهم کرد.
رئیس جمهور اوکراین که در این سفر به دنبال گرفتن تسلیحات و کمک‌های بیشتر از کشورهای اروپایی است، روز پنجشنبه در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت خواهد کرد.
به گزارش رسانه‌ها، زلنسکی صبح پنجشنبه در جلسه عمومی پارلمان اروپا سخنرانی و پس از آن در نشست سران اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/356729/مکرون--اوکراین-می‌تواند-روی-فرانسه-حساب-کند
بستن   چاپ