ایرانیان جهان
مخالفت آمریکا با ممنوعیت صدور روادید برای تمام شهروندان روس
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 09:07:58
ایرانیان جهان - مهر / وزارت امور خارجه آمریکا با درخواست اوکراین برای ممنوعیت صدور روادید برای تمام اتباع روسیه مخالفت کرد.
به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که نامش اعلام نشده در نشستی خبری گفت که از درخواست اوکراین برای ممنوعیت صدور روادید برای تمام اتباع و شهروندان روس حمایت نمی‌کند.
وی همچنین افزود که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیش از این محدودیت‌هایی را جهت صدور روادید برای مقامات کرملین اتخاذ کرده است.
این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن قصد مسدود کردن راه‌های پناهندگی و امنیت را برای مخالفان روسیه یا دیگر افرادی که در معرض نقض حقوق بشر قرار دارند، ندارد.
وی ادعا کرد: ما روشن کرده ایم که تفاوت قائل شدن بین اقدامات دولت روسیه و سیاست‌های آن در اوکراین از یکسو و مردم روسیه از سوی دیگر حائز اهمیت است.
این در حالی است که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از این در جریان سخنرانی در یک کنفرانس بین المللی در اسپانیا با بحث برانگیز خواندن درخواست اوکراین بر جلوگیری از ورود اتباع روسیه به دیگر کشورهای اروپایی گفت برخی کشورها قبلاً اقدامات خاصی را در این زمینه انجام داده اند، برخی دیگر از آن حمایت نمی‌کنند.
این مقام اتحادیه اروپا افزود: تصور می‌کنم که ممنوعیت ورود همه روس‌ها ایده خوبی نیست. ما باید گزینشی تر در این باره عمل کنیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سخنرانی پیشنهاد کرد که ممنوعیت صدور روادید باید علیه بازرگانان روسی وضع شود که قصد ورود به دیگر کشورهای اروپایی را دارند. به اعتقاد بورل محدودیت‌های روادیدی نباید شامل روس هایی شود که قصد ترک این کشور را دارند.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً از کشورهای غربی خواست از ورود تمام مردم روسیه به کشورهایشان جلوگیری کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/325256/مخالفت-آمریکا-با-ممنوعیت-صدور-روادید-برای-تمام-شهروندان-روس
بستن   چاپ