ایرانیان جهان
آمریکایی‌ها خواستار محاکمه بایدن در دادگاه لاهه شدند
يکشنبه 28 شهريور 1400 - 12:44:15
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / بعد از اعتراف ارتش آمریکا به کشتار کودکان افغان در حمله پهپادی به کابل، برخی از مردم آمریکا خواستار محاکمه بایدن در دادگاه لاهه شدند.
به گزارش ریا نووستی، بعد از فاش شدن کشتار غیرنظامیان و کودکان افغان در حمله پهپادی آمریکا در واپسین روز‌های خروج از کابل، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) این جنایت را پذیرفت با این حال بسیاری از مردم آمریکا مقامات این کشور را مقصر می‌دانند و خواستار برخورد شدید با آن‌ها هستند.
برخی از کاربران فضای مجازی و بینندگان شبکه «فاکس نیوز» آمریکا اعلام کردند دیگر به مقامات این کشور اطمینان ندارند و «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور باید در دادگاه بین‌المللی لاهه به اتهام جنایت جنگی محاکمه شود.
ارتش آمریکا جمعه اعتراف کرد آخرین حمله اش به افغانستان در تاریخ 29 اوت (هفتم سپتامبر) در کابل که به کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله هفت کودک منجر شد، «اشتباهی تأسف بار» بوده است.
رایان کاستنر مشاور ارشد در امور بحران در سازمان عفو بین الملل در همین راستا گفت حملات پهپادی آمریکا اقدامی معمول محسوب می‌شود و در بیشتر موارد تحقیقات مناسبی در ارتباط با این حملات انجام نمی‌شود. عفو بین الملل و دیگر گروه‌ها برای انجام دادن تحقیقات درباره این حملات تلاش می‌کنند، اما چنین کاری بسیار دشوار است؛ بنابراین باید بگویم این الگویی است که ما طی 20 سال گذشته از زمان وقوع حملات 11 سپتامبر، در سراسر جهان شاهدش بوده ایم. ما باید از راه دور تحقیقاتی در این زمینه انجام دهیم. گاهی می‌توانیم در محل حادثه حضور داشته باشیم و گاهی هم ما می‌توانیم با خانواده‌های قربانیان گفتگو کنیم، اما در اغلب موارد هیچ کسی نمی‌تواند وارد این مناطق شود.
پیشتر ژنرال کنت مک کنزی، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در افغانستان پیش از خروج کامل از این کشور اعلام کرده بود بعید است خودرویی که هدف قرار گرفت و سرنشینان آن که کشته شدند با گروه تندروی داعش خراسان، که تهدیدی جدی برای نیرو‌های آمریکایی است، در ارتباط باشند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/275133/آمریکایی‌ها-خواستار-محاکمه-بایدن-در-دادگاه-لاهه-شدند
بستن   چاپ