ایرانیان جهان
دیدار دوجانبه روسای جمهوری مکزیک و آمریکا
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 11:58:12
ایرانیان جهان - ایسنا / روسای جمهوری آمریکا و مکزیک در آغاز نشست دو جانبه مجازی درباره تداوم همکاری در زمینه‌های مشترک به ویژه منافع اقتصادی و امنیتی وعده دادند.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، همتای مکزیکی خود گفت:‌ ایالات متحده و مکزیک وقتی با هم باشند، قوی‌تر هستند. بین دو ملت یک تاریخ پیچیده و طولانی وجود دارد البته دو طرف همیشه، همسایه‌های کاملی برای هم نبوده‌اند اما وقتی با هم همکاری داشته‌ایم، بار دیگر قدرت گرفته‌ایم و در زمان رویارویی با چالش‌های مشترک ایمن‌تر بوده‌ایم.
بایدن همچنین به خبرنگاران گفت، در این جلسه در مورد درخواست قبلی همتای مکزیکی‌اش برای واکسن‌های ویروس کرونای آمریکایی گفتگو داشته است.
رئیس جمهوری مکزیک نیز گفت، این مهم است که دو دولت روابط خوب خود را از طریق گفتگوهای مداوم حفظ کنند و ادامه داد که عقیده دارد روابط دو جانبه بهتر هم خواهد شد.
وی افزود: آمریکا و مکزیک باید برای توسعه بیشتر روابط خود بر اساس استقلال به همکاری ادامه دهند.
دو طرف همچنین در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، دیپلمات‌های ارشد دو کشور را موظف کرده‌اند تا با دولت‌های کشورهای همسایه، گروه‌های جامعه مدنی و کمپانی‌های خصوصی به منظور پیشبرد توسعه پایدار اقتصادی، مقابله با فساد و بهبود همکاری نیروهای امنیتی در مقابله با شبکه‌های توزیع قاچاق همکاری لازم را داشته باشند.
روسای جمهوری دو کشور همچنین وعده دادند که به ریشه اصلی مهاجرت از السالوادور، هندوراس و گوآتمالا به مرز جنوبی ایالات متحده بپردازند. آنها همچنین بر همکاری به منظور ارتقای مدیریت مهاجرت نیز توافق کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/228860/دیدار-دوجانبه-روسای-جمهوری-مکزیک-و-آمریکا
بستن   چاپ