ایرانیان جهان
پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 - 17:38:38
ایرانیان جهان - مهدی کرباسیان، اقتصاددان و معاون وزیر صنعت در دولت روحانی در پاسخ به این پرسش که نرخ تورم تا پایان امسال چه مسیری را طی خواهد کرد؟ می‌گوید: به نظر من هر اقدامی که بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز با ندادن تسهیلات و نقدینگی داشت، توانست تا حدی جلوی رشد شدید قیمت‌ها را بگیرد.
به گزارش خبرآنلاین، وی البته با اشاره به افزایش نرخ ارز در یکی دو ماه اخیر، می‌افزاید: واقعیت این است که وقتی 45 تا 50 درصد تورم داریم، این نشان می‌دهد که ارزش پول ملی دارد می‌افتد.
او متذکر می‌شود: به نظر می‌رسد سال 1403 سال سختی باشد، اما امید دارم با یکدست شدن دولت و مجلس و حمایت رهبری از دولت، از این بحران‌ها با تصمیمات جسورانه، عقلایی و با مشورت عقلا بگذریم.
کرباسیان یادآور می‌شود: می‌توان نرخ تورم را در حدود 40، 45 درصد نگه داشت، اما در مقابل رکود تشدید می‌شود. وقتی حقوق 20 درصد افزایش پیدا کند، هزینه‌ها پایین باشد، پولی نمی‌چرخد و رکود ایجاد می‌شود.
کرباسیان در پاسخ به این پرسش که نرخ ارز در سال 1403 چه مسیری را طی خواهد کرد؟ به این جمله بسنده می‌کند: این منوط به این است که چقدر درآمد ارزی و نفتی داشته باشیم.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «افزایش قیمت‌ها کاهش تورم»، مردم چگونه باورکنند؟! راز تورم دو رقمی در ایران

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1127309/پیش-بینی-دولتمرد-حسن-روحانی-از-وضعیت-اقتصادی؛-سال-سختی-پیش‌رو-است
بستن   چاپ