ایرانیان جهان
وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
جمعه 31 فروردين 1403 - 12:50:56
ایرانیان جهان - سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: سال‌های زیادی است که بحث حضور دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد مطرح شده و برای حمایت دانش‌بنیان‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده است، اما طبیعی است که رشد دانش‌بنیان‌ها در کشور نیازمند برنامه‌های جدید است.
وی افزود: با استفاده از دانش و تکنولوژی که دانش‌بنیان‌ها در اختیار اقتصاد قرار می‌دهند می‌توان بهبود تولیدات صنعتی و ارایه خدمات بهتر در تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله تجارت و بازرگانی را شاهد بود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دانش‌بنیان‌ها زمینه‌ساز بهبود بهره‌وری در تولید خواهند بود و طبیعی است که با استفاده از آنها می‌توان شاهد استفاده بهینه از منابع و عوامل تولید بود.

ایرانیان جهان

سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست
موسوی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان‌ها هزینه نیست بلکه فایده‌ای است که هم اقتصاد و هم تمامی زیر بخش‌های آن از آن منتفع خواهند شد و سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در آن یک الزام و ضرورت است به ویژه آنکه کشور در برخی از منابع از جمله آب با محدودیت مواجه است و در برخی استان‌ها وضعیت بحرانی وجود دارد.
مدیریت منابع آبی با استفاده از دانش‌بنیان‌ها
وی گفت: بحران آب در یک دهه آینده تشدید خواهد شد و باید از امروز به فکر مدیریت منابع آبی در کشور باشیم و طبیعی است که استفاده از دانش‌بنیان‌ها در تمامی بخش‌ها از جمله کشاورزی به عنوان یک بخش آب‌بر اهمیت دوچندان دارد.
موسوی تاکید کرد:‌ باید مکانیسمی در نظر گرفته شود که تمامی وزاتخانه‌های مرتبط با بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، صنعت و تجارت، جذب دانش‌بنیان‌ها را در دستور کار جدی خود داشته باشند و محصولات یا دانشی را که تولید می‌کنند خریداری کرده و به منظور بهره‌وری منابع مورد استفاده قرار دهند.

ایرانیان جهان

وی تاکید کرد: همچنین در تولید کشاورزی باید بحث آمایش سرزمینی را در نظر گرفت و هر محصولی را در هر جای کشور کاشت نکرد. توجه به این مهم موجب می‌شود تا دانش‌بنیان‌ها در مناطق کم‌آب سیستم‌های نوآور و بهره‌ور را برای تولیدات مناسب هر منطقه ارایه دهند.
نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی بیان کرد: نخبگان و صاحبان ایده و خلاقیت توانسته‌اند در مورد برخی از بحران‌هایی که صنایع با آن مواجه هستند راهکار ارایه دهند و بهبود فرآیند تولید را که نقش مهمی در تامین نیاز‌های بازار داخلی و صادرات به عهده دارد را سبب‌ساز شوند.
انتهای پیام/

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1126113/وزارتخانه‌های-اقتصادی-جذب-ایده-فناورانه-را-در-دستور-کار-قرار-دهند
بستن   چاپ