ایرانیان جهان
حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
پنجشنبه 30 فروردين 1403 - 23:46:29
ایرانیان جهان - به گزارش خبرنگار مهر، فریدالدین نصریوف پنجشنبه شب در دیدار با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.
سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.
وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به 500 میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.
نصریوف، نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری ازبکستان با این استان است.
سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه 10 میلیارد و چین 10 میلیارد دلار است.
کد خبر 6082175

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1126063/حجم-مبادلات-تجاری-ایران-و-ازبکستان-به-یک-میلیارد-دلار-می-رسد
بستن   چاپ