ایرانیان جهان
دیدار خصوصی ترامپ با نخست وزیر مجارستان در ویلای شخصی‌اش
شنبه 19 اسفند 1402 - 11:41:54
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / رئیس جمهور پیشین آمریکا در ویلای شخصی خود در فلوریدا ضمن میزبانی از نخست وزیر مجارستان، درباره مسائل مختلف با او گفتگو کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، در اقامتگاه مار-آ-لاگو، ترامپ در پالم بیچ فلوریدا، ملاقات کردند.
اوربان با انتشار عکسی از خود و ترامپ در رسانه‌های اجتماعی ضمن حمایت از ریاست جمهوری او نوشت: «آقای رئیس جمهور آمریکا را دوباره بزرگ کنید!»

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از نشست برنامه ریزی شده انتقاد کرد و گفت که اوربان «به صراحت اعلام کرد که فکر نمی‌کند دموکراسی کارساز باشد و به دنبال دیکتاتوری است.»
ستاد ترامپ در خصوص این دیدار اعلام کرد در نشست مار-آ-لاگو، ترامپ و اوربان در مورد طیف وسیعی از موضوعاتی که مجارستان و ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می‌دهند، از جمله اهمیت موضوع حفاظت مرزی قوی و امن برای هر دو کشور بحث کردند.
پیش از این، پیتر سیجارتو، وزیر خارجه مجارستان گفته بود که ویکتور اوربان و دونالد ترامپ قصد دارند در مورد حل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین و بخش شرقی اروپا گفتگو کنند.
خاطرنشان می‌شود که دیدار رئیس جمهور مجارستان و رئیس جمهور پیشین ایالات متحده غیررسمی است، زیرا قانونی در آمریکا وجود دارد که افراد خصوصی را از انجام مذاکرات بین المللی منع می‌کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1117910/دیدار-خصوصی-ترامپ-با-نخست-وزیر-مجارستان-در-ویلای-شخصی‌اش
بستن   چاپ