ایرانیان جهان
اعتصاب پزشکان در سئول؛ معترضان به تعلیق پروانه طبابت تهدید شدند!
دوشنبه 14 اسفند 1402 - 12:07:17
ایرانیان جهان - مهر / دولت کره جنوبی در بحبوحه اعتصاب گسترده پزشکان این کشور در واکنش به طرح افزایش پذیرش دانشجوی پزشکی، تهدید به ابطال پروانه طبابت کرد.
به نقل از الجزیره، در پی اعتصاب گسترده کارآموزان پزشکی کره جنوبی که ضرب‌الاجل دولت را برای پایان دادن به اعتراضات نادیده گرفته‌اند، سئول معترضان را به تعلیق پروانه طبابت تهدید کرد.
اعتصاب حدود 9 هزار کارآموز پزشکی در 20 فوریه به لغو شماری از عمل‌های جراحی و روندهای معالجاتی و همچنین ایجاد اختلال در عملکرد واحدهای اورژانس بیمارستانی منجر شد.
«چو کیوهونگ» وزیر بهداشت کره جنوبی امروز گفت که مقامات از بیمارستان‌های بازدید خواهند کرد و در صورت عدم بازگشت پزشکان به محل کار، مطابق مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
پزشکانی که دست به اعتصاب زده‌اند، بخشی از جامعه 140 هزار نفری پزشکی کره جنوبی را تشکیل می‌دهند اما همین بخش نماینده 40 درصد مجموع پزشکان تعدادی از بیمارستان‌های بزرگ این کشور هستند. هزاران پزشک دیروز در اعتراضی گسترده که اتحادیه پزشکان کره ترتیب داده بود، به خیابان‌های سئول آمدند. پزشکان معترض می‌گویند که دولت در ابتدا باید به دستمزد پزشکان و شرایط محیط کار رسیدگی و سپس نسبت به افزایش پذیرش دانشجویان پزشکی اقدام کند.
براساس مقررات کره جنوبی، پزشکان از اعتصاب منع شده‌اند. دولت این کشور می‌گوید که تصمیم افزایش 2 هزار نفری پذیرش دانشجو در دانشکده‌های پزشکی از سال 2025، الزامی بوده و دلیل آن افزایش جمعیت سالخوره و همچنین عدم تطابق تعداد پزشکان در مقایسه با بیماران است. سئول به ازای هر یک هزار نفر، 2.6 پزشک در اختیار دارد و این رقم کره جنوبی را به یکی از کشورها با جامعه پزشکی اندک در بین کشورهای توسعه‌یافته بدل کرده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/1116697/اعتصاب-پزشکان-در-سئول؛-معترضان-به-تعلیق-پروانه-طبابت-تهدید-شدند!
بستن   چاپ