ایرانیان جهان
تکرار شکست هیلی مقابل ترامپ در سه ایالت دیگر
يکشنبه 13 اسفند 1402 - 11:42:15
ایرانیان جهان - فارس / رقیب اصلی دونالد ترامپ در جدیدترین انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان در آیداهو، میشیگان و میزوری شکست خورد و راه را برای نامزدی نهایی ترامپ در انتخابات 2024 هموار کرد.
رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی روز گذشته (شنبه) جمهوری‌خواهان در سه ایالت میزوری، میشیگان و آیداهو پیروز شد.
رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که ترامپ با سه پیروزی روز شنبه با شتاب بیشتری به رقابت‌های درون حزبی «سه‌شنبه بزرگ» (پنجم مارس، 15 اسفند) می‌رود تا رأی دهندگان 15 ایالت آمریکا، نامزد نهایی خود را برای رقابت اصلی انتخابات 2024 برگزینند.
در ایالت میزوری، ترامپ در تمامی حوزه‌های انتخابی این ایالت در مقابل حریفش فرماندار کارولینای جنوبی نیکی هیلی پیروز شد و آراء همه 54 نماینده جمهوری‌خواه موجود در این ایالت را به دست آورد.در ایالت میشیگان، حدود دو هزار فعال حزب جمهوریخواه در گردهمایی حوزه‌های انتخابیه رأی دادند و ترامپ توانست تمامی 39 رأی نماینده جمهوریخواه میشیگان را از آن خود کند.

طبق گزارش ان بی سی و ای بی سی، در آیداهو نیز ترامپ در حوزه‌های انتخابیه جمهوریخواهان پیروز شد که این پیروزی‌ها جایگاه ترامپ را برای گردهمایی نهایی جمهوری‌خواهان در ماه ژوئیه که نامزد نهایی این حزب برگزیده می‌شود، مستحکم کرد.
هیلی بار دیگر پس از اعلام نتایج انتخابات درون حزبی، علی‌رغم شکست‌های پی در پی در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان گفته است که تا برگزاری انتخابات سه‌شنبه بزرگ از رقابت‌ها کناره‌گیری نخواهد کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1116411/تکرار-شکست-هیلی-مقابل-ترامپ-در-سه-ایالت-دیگر
بستن   چاپ