ایرانیان جهان
روسیه قدرت رزمی خود را در آسیای مرکزی افزایش می‌دهد
شنبه 12 اسفند 1402 - 14:07:13
ایرانیان جهان - ایرنا / وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور برای تقویت و تضمین امنیت نظامی در آسیای مرکزی، قدرت جنگی خود را در این منطقه با تجهیزات جدید و مدرن افزایش خواهد داد.
به نقل از رسانه‌های آسیای میانه، سرگئی شویگو در نشست فرماندهان عالی رتبه روسیه خاطر نشان کرد: نهادها و واحدهای نظامی این کشور در این منطقه به آخرین سلاح‌ها از جمله سامانه‌ های موشکی «اسکندر-ام» و چند پرتابگر موشکی «تورنادو-جی» مجهز هستند.
به گفته وی 18 واحد نظامی به عنوان بخشی از منطقه نظامی مرکزی این کشور در آسیای میانه سازماندهی و بیش از 360 واحد تجهیزات جدید و مدرن و زرادخانه جایگزین می‌شود که سهم سلاح های مدرن 52.8 درصد واحد بود.

شویگو افزود: اجرای اقدامات برنامه‌ریزی شده تا پایان سال قدرت جنگی سربازان را افزایش خواهد داد و امنیت نظامی را در جهت راهبردی آسیای مرکزی تضمین خواهد کرد.
وزیر دفاع روسیه همچنین از برگزاری هفت رزمایش در خاک تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان در سال جاری میلادی خبر داد.
شویگو تصریح کرد: ما اقدامات پیشگیرانه‌ای انجام می‌دهیم و امسال، تلاش‌های اصلی در منطقه نظامی روسیه در آسیای میانه با هدف حل شرایط بحرانی در کشورهای این منطقه انجام خواهد شد.
به گفته وی، رزمایش واکنش سریع سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) با عنوان «تعامل - 2024» نیز برگزار خواهد شد که در آن نیروهای نظامی پنج کشور شرکت خواهند کرد.
پایگاه نظامی 201 روسیه در تاجیکستان بخشی از منطقه نظامی مرکزی فدراسیون روسیه است. این پایگاه، بزرگترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرزهای آن در شهرهای دوشنبه و باختر واقع شده است. پایگاه 201 واحدهای مختلف نظامی از جمله پیاده نظام موتوری، تانک، توپخانه، واحدهای شناسایی، واحدهای دفاع هوایی، تشعشع، حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی و ارتباطات را شامل می شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1116208/روسیه-قدرت-رزمی-خود-را-در-آسیای-مرکزی-افزایش-می‌دهد
بستن   چاپ