ایرانیان جهان
نگرانی آنکارا از حملات رژیم صهیونیستی به رفح
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 15:02:49
ایرانیان جهان - ایسنا / وزارت خارجه ترکیه از افزایش حملات رژیم صهیونیستی به شهر رفح ابراز نگرانی کرد.
وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نگران افزایش حملات اسرائیل به رفح هستیم و آن را بخشی از طرح اخراج ساکنان از سرزمین خود می‌دانیم. ادامه این حملات به تلاش‌ها برای توقف دائمی جنگ آسیب می‌زند.
به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده است: ما از جامعه بین‌المللی به ویژه شورای امنیت می‌خواهیم اقدامات لازم را برای پایان دادن به حملات اسرائیل اتخاذ کنند.
بازار
شهر رفح از شب گذشته شاهد حملات خونین بوده است که ده‌ها شهید و زخمی بر جای گذاشته است. همچنین این شهر شاهد درگیری‌های شدید میان اعضای مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی است.
ارتش رژیم صهیونیستی بدون توجه به هشدارهای بین‌المللی نسبت به سرانجام حمله به این شهر که هزاران آواره به آنجا پناه برده‌اند، این شهر را هدف قرار داده است.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه و صبح دوشنبه حملات شدیدی را علیه آوارگان در نزدیکی مرزهای مصر و منازل مسکونی در رفح انجام دادند.
صبح امروز عزت الرشق، از رهبران جنبش حماس تأکید کرد: جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه غیرنظامیان در رفح که بیش از 100 شهید بر جای گذاشته است ادامه جنگ نسل کشی و کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها است.
از حدود 129 روز پیش رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است که به شهادت 28 هزار و 340 شهید و زخمی شدن 67 هزار و 984 تن منجر شده است که بیشتر آنها زن و کودک هستند. همچنین هزاران تن همچنان زیر آوار هستند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1111479/نگرانی-آنکارا-از-حملات-رژیم-صهیونیستی-به-رفح
بستن   چاپ