ایرانیان جهان
نتیجه نظرسنجی تازه درباره تبدیل تگزاس به یک کشور مستقل
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 13:02:26
ایرانیان جهان - فارس / نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 44 درصد از مردم تگزاس از تبدیل شدن این ایالت به یک کشور مستقل از ایالات متحده آمریکا حمایت می‌کنند.
بحران جاری مهاجران در آمریکا و تشدید اختلاف میان دولت بایدن و فرماندار جمهوری‌خواه ایالت تگزاس بر سر اجرای سیاست‌های مرزی موجب شده است 44 درصد از مردم این ایالت از ایده تبدیل آن به یک کشور کاملا مستقل حمایت کنند.
به گزارش نیوزویک حمایت از این ایده طی افزایش تنش‌ها میان مقامات تگزاس و ایالات متحده در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. حکم دادگاه عالی آمریکا مبنی بر حمایت از سیاست‌های دولت بایدن در این ایالت موجب شده است تا گرگ ابوت، فرماندار تگزاس نیز عنوان کند، این ایالت با یک «تهاجم» مواجه است.
بازار
اختلافات میان گرگ ابوت و جو بایدن، طرح این ایده را مطرح کرده است که آیا تگزاس می‌تواند به یک کشور مستقل تبدیل شود یا خیر. 23 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی عنوان کرده‌اند که تحت تاثیر بحران جاری مهاجرت به طور قطعی از استقلال کامل تگزاس حمایت می‌کنند و 21 درصد دیگر هم عنوان کرده‌اند که نظرشان در این رابطه مثبت است.
در جریان این نظرسنجی شکل گرفته 17 درصد به طور قطعی از جدایی کامل تگزاس از آمریکا حمایت کرده‌اند، 16 درصد دیگر نظر مساعدی در این رابطه داشته‌اند و 21 درصد هم اعلام کرده‌اند که نه از این موضوع حمایت می‌کنند و نه با آن مخالف هستند.
با این حال 12 درصد مردم با پیشنهاد استقلال کامل تگزاس مخالفت کرده‌اند. 27 درصد هم عنوان کرده‌اند که اصلا با این ایده موافق نیستند و 7 درصد هم گفته‌اند که نظر خاصی در این رابطه ندارند.
در جریان یک همه‌پرسی فرضی نیز 67 درصد از وجود تگزاس به عنوان ایالتی از آمریکا حمایت کرده‌اند و تنها 23 درصد گفته‌اند با ایده «کشور مستقل» تگزاس موافق هستند.
تشدید درگیری‌های میان رئیس جمهور آمریکا و فرماندار ایالت تگزاس بر سر نحوه مدیریت مرزهای جنوبی آمریکا موجب شده است که برخی از کارشناسان از احتمال شکل‌گیری یک جنگ داخلی در سایه این اختلافات صحبت کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1111144/نتیجه-نظرسنجی-تازه-درباره-تبدیل-تگزاس-به-یک-کشور-مستقل
بستن   چاپ