ایرانیان جهان
رئیس گارد ملی آمریکا خواستار ادامه آموزش خلبان‌های اوکراینی شد
جمعه 20 بهمن 1402 - 11:16:48
ایرانیان جهان - ایرنا / رئیس گارد ملی آمریکا گفت که به رغم کاهش بودجه دولت فدرال برای تهیه و ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین، این نهاد پول کافی برای تکمیل آموزش خلبان‌های اوکراین به منظور استفاده از جنگنده‌های اف-16 را دارد.
به نقل از آسوشیتدپرس، هوکانسون پنجشنبه اظهار کرد: ما منابع مالی کافی برای اتمام این آموزش‌ها داریم.
آمریکا از ماه اکتبر آموزش خلبان‌های اوکراینی برای به پرواز درآوردن جنگنده‌های اف-16 را در پایگاه هوایی موریس در آریزونا آغاز کرد.
بازار
اختلافات داخلی رهبران سیاسی آمریکا در مورد بودجه کمک به اوکراین، تایوان، اسرائیل و امنیت مرزها باعث شده است که دولت فدرال بودجه جدیدی برای ارائه کمک‌های بیشتر به کی‌یف نداشته باشد.
رهبران اوکراین از همان ابتدای جنگ خواستار دریافت جنگنده‌های اف-16 از غرب شده بودند اما آمریکا تا مدتها مخالف ارائه این جنگنده‌ها به اوکراین بود زیرا غربی‌ها بر ارائه تسلیحات دیگری به کی‌یف متمرکز بوده و معتقد بودند که هزینه‌های بالای نگهداری اف-16 و واکنش احتمالی روسیه به آن ایجاب می‌کند که غرب از ارائه آن به اوکراین خودداری کند.
رئیس جمهوری روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.
آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1110659/رئیس-گارد-ملی-آمریکا-خواستار-ادامه-آموزش-خلبان‌های-اوکراینی-شد
بستن   چاپ