ایرانیان جهان
تکذیب خبر شهادت فرمانده ارشد حشد شعبی در حمله آمریکا
شنبه 14 بهمن 1402 - 11:39:34
ایرانیان جهان - ایرنا / یک منبع امنیتی عراقی اخبار مربوط به شهادت فرمانده عملیات سازمان الحشدالشعبی در غرب این کشور را تکذیب کرد.
به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی به اخبار مربوط به شهادت فرمانده عملیات الحشدالشعبی در استان الانبار این کشور در جریان حملات آمریکا واکنش نشان داد.
این منبع ضمن تکذیب خبر شهادت «قاسم مصلح» فرمانده عملیات سازمان الحشدالشعبی در الانبار بیان کرد که اخباری که درباره هدف قرار گرفتن فرماندهان این سازمان مخابره شده، با هدف برهم ریختن اوضاع امنیتی در الانبار است.
بازار
این در حالی است که اخباری در شبکه های اجتماعی منتشر و ادعا شده بود که قاسم مصلح در جریان حملات آمریکا به مناطقی از الانبار در غرب عراق به شهادت رسیده است.
به گزارش ایرنا، «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تایید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات ناقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است.
رسول گفت: شهرهای القائم و مناطق مرزی عراق و سوریه هدف حمله هوایی و بمباران جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته است. این حمله زمانی انجام می‌شود که عراق تلاش دارد تا ثبات منطقه را تأمین کند.
وی افزود: تأثیر این حملات بر امنیت و ثبات عراق و منطقه بسیار وخیم خواهد بود.
در همین حال، سخنگوی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق گفت: این حملات تهدیدی جدی برای عراق است و منطقه را به سوی عواقب ناگواری سوق می دهد.
جمعه شب آمریکا مناطقی را در شرق سوریه و غرب عراق هدف حملات هوایی قرار داد. در جریان حمله آمریکا به منطقه «القائم» و «عکاشات» در غرب عراق، شماری جان باخته و برخی نیز زخمی شدند. آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن 3 نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1108572/تکذیب-خبر-شهادت-فرمانده-ارشد-حشد-شعبی-در-حمله-آمریکا
بستن   چاپ