ایرانیان جهان
ایجاد اداره مستقل برای تنظیم شرکت‌های دولتی در افغانستان
دوشنبه 2 بهمن 1402 - 08:03:56
ایرانیان جهان - ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست الوزرای طالبان در یک نشست خبری در کابل از ایجاد اداره مستقل برای تنظیم شرکت‌های دولتی خبر داد و ایجاد این اداره را مهم خواند و گفت: "فعالیت‌ تصدی‌ها و شرکت‌های دولتی در افغانستان بسیار تأثیرگذار بود تا دهه اخیر قرن گذشته قمری شرکت‌های دولتی تا 60 درصد بودجه ملی را تأمین می‌نمود و کیفیت خدمات آن نیز نسبت به بخش خصوصی بالا بود.
"
معاون اقتصادی ریاست الوزرای طالبان افزود که در طول 40 سال گذشته هیچ توجه جدی به شرکت‌ها و تصدی‌های دولتی صورت نگرفته است.
عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان هم در سخنانی ایجاد اداره مستقل شرکت‌های دولتی را برای هماهنگی‌های بیشتر و رفع تداخل‌های کاری نیاز مهم عنوان کرد.
وی گفت: "مبارزه با فساد اداری، ریشه کن کردن مواد مخدر، کنترل نرخ تورم، افزایش صادرات و حفظ پول افغانی از جمله دستاوردهای مهم حکومت طی دو سال اخیر است."
معین مسلکی وزارت اقتصاد افزود که جمع شدن شرکت‌ها زیر یک چتر واحد برای رشد اقتصادی کشور سودمند است.
نشست خبری هیأت رهبری شرکت‌های دولتی امروز به منظور ارائه جزئیات فرمان رئیس طالبان پیرامون ایجاد اداره مستقل برای تنظیم شرکت‌های دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت با حضور مقامات ارشد طالبان برگزار شد.
باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1104532/ایجاد-اداره-مستقل-برای-تنظیم-شرکت‌های-دولتی-در-افغانستان
بستن   چاپ