ایرانیان جهان
سرمایه گذاری میلیاردی انگلیس برای تولید پهپاد و زیردریایی‌های پیشرفته
دوشنبه 25 دي 1402 - 20:14:43
ایرانیان جهان - فارس / وزیر دفاع انگلیس امروز گفت که این کشور برای نخستین بار بیش از 50 میلیارد پوند در زمینه دفاعی هزینه کرده و برای تولید پهپادها و زیردریایی‌های پیشرفته نیز سرمایه گذاری میلیاردی انجام خواهد داد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه تاکید کرد که این کشور به تقویت توانایی‌های بازدارندگی خود ادامه می‌دهد.
وی در ادامه سخنانش گفت که قصد داریم 31 میلیارد دلار برای تولید زیردریایی‌های پیشرفته هزینه کنیم.
بازار
شاپس اضافه کرد: «ما باید به نوین سازی نیروهایمان پرداخته و ارتش‌مان را قادر بسازیم که با هرگونه خطراتی که در آینده کشورمان را تهدید می‌کند مقابله کنیم».
وزیر دفاع انگلیس افزود: «200 میلیون پوند برای تولید پهپادهای پیشرفته اختصاص خواهیم داد».
وی ادامه داد: «کشورمان برای نخستین بار بیش از 50 میلیارد پوند در زمینه‌های دفاعی هزینه کرده است».
شاپس گفت: «خطرات هسته‌ای در جهان در حال افزایش بوده و باید توانایی بازدارندگی در برابر این خطر را داشته باشیم».
وی درباره حملات هوایی این کشور به یمن نیز گفت: «پیام واضحی را به ایران که همپیمان حوثی‌ها بوده ارسال کردیم که تهدید حرکت دریانوردی باید متوقف شود».
وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: «حوثی‌ها قوانین را نقض کرده و کشتی‌ها در دریای سرخ را تهدید کردند».
شاپس گفت کشورهای اروپایی که در حملات علیه حوثی‌ها مشارکت نکردند به دلیل اموری بوده که به قانون اساسی آنها مربوط بوده یا به دلیل ترتیباتی است که پس از جنگ جهانی دوم ایجاد شده است.
این در حالی است که محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله امروز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که حملات نیروهای یمن به کشتیهای اسرائیلی یا کشتیهای عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ همچنان ادامه خواهد داشت.
عبدالسلام با اشاره به اینکه پس از حملات آمریکا یا تهدیدهای این کشور، موضع یمن در قبال فلسطین و تجاوز به غزه تغییر نکرده است، گفت: درخواست ما پایان بخشیدن به حملات جنایتکارانه به غزه و وارد کردن کمک‌های انسان‌دوستانه از جمله غذا و دارو به این منطقه است.
علی‌رغم تهدیدهای چند روز اخیر انگلیس مبنی بر احتمال انجام حملات تجاوزکارانه بیشتر علیه ارتش و نیروهای مسلح یمن، لحن لندن در حال همراه شدن با شک و تردید است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1102828/سرمایه-گذاری-میلیاردی-انگلیس-برای-تولید-پهپاد-و-زیردریایی‌های-پیشرفته
بستن   چاپ