ایرانیان جهان
پاکستان پرتاب یک موشک بالستیک را با موفقیت انجام داد
چهارشنبه 6 دي 1402 - 15:13:56
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / ارتش پاکستان اعلام کرد که این کشور یک فروند موشک بالستیک را با موفقیت آزمایش کرده است.
ارتش پاکستان اعلام کرد که این کشور یک فروند موشک بالستیک موسوم به «فتح-2» را با موفقیت آزمایش کرده است. این سومین آزمایش موشکی پاکستان در کمتر از 3 ماه گذشته به شمار می‌رود.
به گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، موشک بالستیک فتح-2 مجهز به تجهیزات اویونیک پیشرفته، سیستم ناوبری مدرن و مسیر پرواز منحصر به فرد است.
بازار
فتح دو از سری موشک‌های پاکستان با قابلیت جنگی قدرتمند است که می‌تواند اهداف خود را تا برد بالای 400 کیلومتر شناسایی و منهدم سازد.
این سومین آزمایش موشکی ارتش پاکستان طی کمتر از سه ماه اخیر به شمار می‌رود. این کشور 26 مهر و دوم آبان ماه امسال به ترتیب موشک‌های بالستیک ابابیل با برد 2200 کیلومتر و غوری با برد 1300 تا 1550 کیلومتر را با موفقیت آزمایش کرد.
پاکستان با هدف افزایش توان نظامی و دفاعی خود، همواره می‌کوشد تا در زمینه توانایی‌های موشکی و نظامی از همسایه و رقیب سنتی خود هند عقب نماند.
به رغم تلاش‌های دو جانبه و بین المللی برای کاستن از تنش‌های میان پاکستان و هند به عنوان تنها قدرت‌های هسته‌ای جنوب آسیا، روابط این دو همسایه ناسازگار همواره شاهد تنش‌ها و اختلاف‌های شدید سیاسی و مرزی بوده و این اختلاف‌های کهنه که از سال 1947 تاکنون بر روابط دو کشور سایه انداخته است، تاکنون سبب شده که هند و پاکستان سه بار وارد جنگ تمام عیار شوند.
پاکستان که هند را تهدیدی بالقوه و همیشگی برای امنیت خود می‌داند، سعی می‌کند پا به پای هند توان نظامی خود را تقویت کند و بر اساس گزارش موسسه‌های مطالعات و تحقیقات بین المللی حتی در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های پیشرفته سعی کرده از هند پیشی بگیرد.
پاکستان در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1097205/پاکستان-پرتاب-یک-موشک-بالستیک-را-با-موفقیت-انجام-داد
بستن   چاپ