ایرانیان جهان
استقبال از سرمایه گذاری چینی ها در کرمان
سه شنبه 23 آبان 1402 - 15:44:41
ایرانیان جهان - به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسن‌زاده صبح دوشنبه در دیدار با «شو وی» سرکنسول جدید چین در بندرعباس با بیان اینکه استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری دارد، گفت: با اقدامات انجام شده رتبه فضای کسب و کار استان کرمان افزایش پیدا کرده و از هرگونه سرمایه‌گذاری در راستای افزایش رتبه فضای کسب و کار در استان استقبال می‌کنیم.
معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اینکه کشور ما همواره دچار فشار تحریم بوده است، بیان داشت: افزایش ارتباطات دو کشور چین و ایران یک ظرفیت بسیار خوب برای تعامل بیشتر خواهد بود.
وی افزود: کرمان یک استان معدنی است و به دلیل تابش آفتاب در روز جزو استان‌هایی است که می‌توان در زمینه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرد.
حسن‌زاده در خصوص گردشگری استان کرمان گفت: ظرفیت هتل‌های کرمان و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در حال توسعه است و آماده پذیرش گردشگران چینی هستیم. در حال حاضر استان دارای 9 اثر ثبت جهانی است.
وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های خودروسازی چینی در ارگ جدید بم گفت: چندین هزار نفر در این صنایع شاغل هستند و زیرساخت‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی در استان پیش‌بینی شده و شهرک‌های صنعتی جدید در حال احداث است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در ادامه توضیح داد: استان کرمان به لحاظ نزدیکی با بندرعباس، دریا و مرزهای آبی جنوب کشور از موقعیت خوبی برخوردار است و امیدوارم توسعه روابط اقتصادی را با کشورهای همسایه افزایش دهیم.
وی همچنین در خصوص حوزه کشاورزی در استان کرمان گفت: با احداث صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در صادرات محصولات کشاورزی می‌توان بسته به نیاز هر کشور اقدام کرد.
حسن‌زاده با اشاره به اینکه در استان کرمان یک تیم اقتصادی با حضور دولت، بخش خصوصی و افراد مؤثر داریم، بیان کرد: رتبه کسب و کار استان کرمان از 31 به 12 رسیده و در جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه یک کشور را داریم و فضا برای سرمایه‌گذاری مشترک مناسب است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از فعال شدن آشیانه تعمیرات هواپیما در استان خبر داد و گفت: یکی از بهترین مراکز در خاورمیانه بشمار می‌رود و امیدواریم بتوانیم، پرواز کرمان - پکن را راه‌اندازی کنیم.
چینی‌ها علاقمند سرمایه‌گذاری در کرمان هستند
"شو وی" سرکنسول جدید چین در بندرعباس نیز گفت: ایران و چین دو کشور بزرگ از نظر جغرافیایی هستند و باید در سطح استانی هم به غیر از دولت مرکزی در ارتباط باشیم و به همین علت سرکنسولگری چین در جنوب ایران و در شهر بندرعباس تأسیس شد تا با 8 استان در ارتباط بیشتر باشیم.
وی خاطرنشان کرد: افزایش ارتباط استانی بین ایران و چین موجب توسعه اشتغال می‌شود و چینی‌ها علاقه دارند در استان کرمان سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.
سرکنسول چین در بندرعباس با قدردانی از استاندار کرمان و معاون اقتصادی استاندار برای کمک به شرکت‌های چینی در استان بیان داشت: شرکت‌های چینی زیادی در استان کرمان فعال هستند.
شو وی افزود: شرکت‌های خصوصی چین به دنبال همکاری در زمینه معدن در استان کرمان هستند و امیدواریم با تبادل نظر بین استانداری کرمان و سرکنسولگری چین در بندرعباس بتوانیم فرصتی برای سرمایه‌گذاران چینی در کرمان فراهم کنیم.
کد خبر 5938780

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1084022/استقبال-از-سرمایه-گذاری-چینی-ها-در-کرمان
بستن   چاپ