ایرانیان جهان
السودانی: غزه با نسل کشی روبرو است
شنبه 29 مهر 1402 - 14:58:13
ایرانیان جهان - ایرنا / نخست وزیر عراق در کنفرانس سران صلح قاهره 2023 گفت: آنچه در غزه می گذرد، نسل کشی و اینها جنایات جنگی است که چهره رژیم صهیونیستی را نشان می دهد.
به نقل از الجزیره، «محمد شیاع السودانی» در کنفرانس سران صلح قاهره 2023 با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین افزود: ملت فلسطین در معرض نسل کشی قرار دارد و با عبارات نمی توان جنایات ها در غزه و دفن فلسطینیی ها زیر آواره خانه های خود را توصیف کرد.
وی ادامه داد: غزه امتحان دیگر نظم جهانی است که تاکنون بارها در چنین امتحاناتی شکست خورده است، آیا زمان پایان این درد و رنج ملت فلسطین استوار نرسیده است؟
بازار
السودانی با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی نقص همه قوانین انسانی است، اضافه کرد: کوچاندن فلسطینی ها را به طور قاطع رد می کنیم، باید فوری آتش بس برقرار شود.
نخست وزیر عراق گفت: باید گذرگاههای مرزی باز و اجازه ورود کمک های انسانی داده شود تا بعد از آن، اسیران و بازداشت شدگان مبادله شوند.
وی با تاکید بر محاصره کامل غزه ، خواهان ایجاد صندوق بازسازی غزه شد.
سران شماری از کشورهای عربی و غیر عربی در کنفرانس سران صلح قاهره 2023 با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین که ساعاتی پیش آغاز شده است، شرکت کرده اند.
«شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «شارل میشل» رئیس شورای اروپایی، «عبدالفتاح السیسی» و «سیریل رامافوسا» روسای جمهور مصر و آفریقای جنوبی، «عبدالله دوم‌» شاه اردن و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این کنفرانس سخنرانی و بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تاکید کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1075136/السودانی--غزه-با-نسل-کشی-روبرو-است
بستن   چاپ