ایرانیان جهان
تاکید رهبر کره شمالی بر اجرای توافق‌ها با پوتین
جمعه 28 مهر 1402 - 10:57:20
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / رهبر کره شمالی اعلام کرد که کشورش آماده است توافقات حاصل‌شده با رئیس جمهور روسیه را به طور کامل اجرا کند.
به گزارش تاس، کیم این اظهارات را در دیدار روز پنجشنبه خود با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پیونگ یانگ بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم در این دیدار «تعهد تزلزل‌ناپذیر حزب و دولت ما برای اجرای کامل توافقات حاصله در نشست سران روسیه-کره را برای برقراری مناسبات طولانی‌مدت، باثبات و آینده‌نگرانه در عصر جدید مطرح کرد.»
بازار
وزارت خارجه روسیه درباره دیدار لاوروف و کیم که بیش از یک ساعت طول کشید، گزارش داد: لاوروف که روز چهارشنبه وارد پیونگ یانگ شد از کره شمالی به دلیل حمایت از روسیه در مساله اوکراین قدردانی کرد و به «حمایت کامل و همبستگی با رهبر کره شمالی» وعده داد.
دیدار لاوروف مقدمه‌ای برای دیدار پوتین از پیونگ یانگ است که همکاری‌ها با کره شمالی را افزایش داده است.
کیم و پوتین در تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) در روسیه دیدار کردند. گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه دو کشور توافق کرده‌اند در ازای تامین تسلیحات از سوی پیونگ‌ یانگ برای مسکو در حمایت از جنگ در اوکراین، روسیه امنیت غذایی این کشور را تامین و انتقال فناوری تسلیحاتی را به کره‌ شمالی انجام دهد.
رهبران 2 کشور هفته گذشته با ارسال نامه‌هایی به یکدیگر وعده دادند که روابط 2 کشور را تقویت کنند. رهبر کره شمالی در نامه خود از مذاکرات «جامع» با پوتین در جریان سفر به روسیه ابراز رضایت کرد و وعده داد که مناسبات 2 کشور را به «اوج تازه‌ای» برساند.
پوتین نیز در نامه‌ای به کیم نوشت: یقین دارم که اجرای توافقنامه‌های 2 کشور به توسعه بیشتر مناسبات سازنده دو جانبه و بهبود رفاه مردمان 2 طرف و همچنین تضمین امنیت و ثبات شبه‌ جزیره کره و شمال شرق آسیا کمک خواهد کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1074800/تاکید-رهبر-کره-شمالی-بر-اجرای-توافق‌ها-با-پوتین
بستن   چاپ