ایرانیان جهان
طالبان سفارتخانه‌های افغانستان در «وین» و «لندن» را تعطیل کرد
يکشنبه 16 مهر 1402 - 15:39:57
ایرانیان جهان - تسنیم / وزارت خارجه دولت طالبان اعلام کرد سفارتخانه‌های افغانستان در وین و لندن به‌دلیل عدم شفافیت و هماهنگی با کابل تعطیل شده است.
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سفارتخانه‌های افغانستان در اتریش و انگلیس به‌دلیل عدم شفافیت و عدم هماهنگی با کابل تعطیل شده است.
در این اطلاعیه آمده است: بدین وسیله به اطلاع تمامی افراد مقیم اروپا که برای دریافت خدمات کنسولی (صدور / تمدید پاسپورت، صدور ویزا یا صدور / تصدیق اسناد) به سفارت‌های افغانستان در وین و لندن مراجعه می‌کنند، رسانده می‌شود که به‌دلیل عدم شفافیت و هماهنگی این سفارت‌ها با وزارت امور خارجه، کلیه خدمات این نمایندگی‌ها از تاریخ 16 مهرماه/ 8 اکتبر 2023 تا اطلاع ثانوی فاقد اعتبار می‌باشد.
این در حالی است که روند افزایش همکاری سفارتخانه‌های افغانستان با هیئت حاکمه در کابل، جریان دارد و اخیراً سفارتخانه‌های افغانستان در اسپانیا و هلند نیز از آغاز تعامل با طالبان خبر دادند.
این سفارتخانه‌ها با تأکید بر اینکه عرضه خدمات کنسولی بدون هماهنگی و تعامل با کابل ممکن نیست، اعلام کردند تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان در خارج این کشور از جمله در اروپا (به‌استثنای چند سفارت محدود) در امور خدمات کنسولی با وزارت خارجه طالبان تعامل و هماهنگی دارند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1071691/طالبان-سفارتخانه‌های-افغانستان-در-«وین»-و-«لندن»-را-تعطیل-کرد
بستن   چاپ