ایرانیان جهان
پ‌ک‌ک مسئولیت حمله تروریستی آنکارا را بر عهده گرفت
يکشنبه 9 مهر 1402 - 19:04:56
ایرانیان جهان - فارس / گروه تروریستی پ‌ک‌ک مسئولیت حمله تروریستی امروز، در پایتخت ترکیه را بر عهده گرفت.
رسانه‌های محلی ترکیه صبح امروز (یکشنبه) از وقوع یک حمله تروریستی در نزدیکی وزارت کشور و پارلمان ترکیه در آنکارا و کشته شدن دو عامل این حمله و زخمی شدن دو مأمور پلیس ترکیه خبر دادند.
«علی یرلی کایا» وزیر کشور ترکیه با تأکید بر تروریستی بودن این انفجار گفت: «در حدود ساعت 10:00 به وقت تهران، دو تروریست، خودرویی را به مقابل درب ورودی اداره کل امنیت وزارت امور کشور راندند تا بمبی را منفجر کنند. یکی از تروریست‌ها خود را منفجرکرد و حمله دومی خنثی شد».
«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در واکنش به حمله تروریستی آنکارا گفت: امروز تروریست‌ها شکست خوردند و تروریست‌ها همواره در تحقق اهدافشان شکست خواهند خورد. 
رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: ما تمام تدابیر لازم برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی را اتخاذ می‌کنیم و به جنگ خود علیه تروریسم ادامه می‌دهیم. کشورهای بزرگ، سازمان‌های تروریستی را بر ما مسلط کردند و ما توانستیم بر آن‌ها فائق آییم. ما بر خطرهای بزرگ مرتبط با تروریسم در داخل و خارج غلبه کردیم. ما یک نوار امنیتی در مرزهای جنوبی ترکیه برای حفظ امنیت کشورمان احداث کردیم. ما تروریست‌ها را در حیاط خلوت خودشان از بین خواهیم برد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1070046/پ‌ک‌ک-مسئولیت-حمله-تروریستی-آنکارا-را-بر-عهده-گرفت
بستن   چاپ