ایرانیان جهان
شرط ارتش سودان برای توقف درگیری‌
يکشنبه 9 مهر 1402 - 13:26:55
ایرانیان جهان - تسنیم / درحالی که نبرد در خارطوم همچنان ادامه دارد رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان گفت: نیروهای مسلح مصمم هستند به شورش نیروهای واکنش سریع از طریق جنگ یا صلح پایان دهد.
نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در خارطوم ، ام درمان و بحری برای چندمین هفته پیاپی ادامه دارد و دو طرف با سلاح‌های سبک و سنگین به شدت مواضع یکدیگر را گلوله باران می‌کنند.
در جریان نبرد دیروز خارطوم دست کم 11 شهروند جان خود را از دست دادند و 17 نفر دیگر مجروح شدند که در میان 6 کودک به چشم می‌خورد و حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده‌است.
به گفته شاهدان عنینی، صدای انفجارهای شدید در مناطق مختلف پایتخت شنبه هفته جاری به گوش می‌رسید و ستون‌هایی از دود به هوا برخاسته بود.
در همین حال، ژنرال « عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان که به ایالت نیل رفته بود، در جمع نیروهای امنیتی و نظامی شهر « عطبره » گفت: نیروهای مسلح مصمم هستند به شورش نیروهای واکنش سریع از طریق جنگ یا صلح ( با شروطی که قبلا اعلام شده ) پایان دهد.
به نوشته روزنامه سودان تریبون، ارتش شرط دست یابی به صلح را خروج نیروهای واکنش از مناطق مسکونی و تخلیه مراکز و ساختمان‌های حاکمیتی و عمومی در شهرها تعیین کرده‌ است.
وی تصریح کرد: ارتش سودان یک نهاد ملی است که در آن تمام قومیت‌های کشور حضور دارند لذا وابستگی به هر حزب یا جریانی سیاسی قومیتی را رد می‌کند.
نیروهای واکنش سریع به همراه شماری از سیاستممداران سودانی مدعی هستند عناصر وابسته به نظام عمر البشیر در ارتش نفوذ دارند و از آن حمایت می‌کنند.
ژنرال برهان در پایان سخنان خو تصریح کرد: تخریب زیر ساخت‌های کشور، ویرانی اقتصاد و کشتارساختارمند شهروندان هیچ کدام از اینها شباهت به کارهای مردم سودان ندارد بلکه توسط برخی متجاوزان صورت می‌گیرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1069944/شرط-ارتش-سودان-برای-توقف-درگیری‌
بستن   چاپ