ایرانیان جهان
گزارشی از افزایش شمار کارتن خواب‌ها در انگلیس
چهارشنبه 25 مرداد 1402 - 13:45:54
ایرانیان جهان - به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، بحران‌های اقتصادی و اجتماعی آمار کارتن خواب‌ها در لندن پایتخت انگلیس، را افزایش داد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
در یک سوی خیابان چهره‌های بشاش و خوشحال و در سوی دیگر فقر و بیچارگی است، شدت یافتن بحران‌های اقتصادی و اجتماعی موجب شد تا آمار کارتن خواب‌ها در لندن پایتخت انگلیس، هر شب روند رو به رشدی داشته باشد.
بر اساس آمار‌های رسمی بیش از سه هزار نفر در کوچه و خیابان‌های لندن زندگی می‌کنند و بسیاری از آن‌ها حتی به لقمه نان روزانه خود دسترسی ندارند و از دولت نیز کمک‌های ضروری دریافت نمی‌کنند.
یک کارتن خواب: از بیست سال قبل در کوچه و خیابان زندگی می‌کنم، از زمانی که پدر و مادرم را از دست دادم آواره شدم و از دولت هم هیچ کمکی دریافت نکردم، فرماندار به ثروتمندان توجه دارد و نظام سیاسی توجهی به ما ندارد، از صبح سرگردانم شاید بتوانم لقمه نانی بیابم، اما در پانزده هفته گذشته خبری نبود.
کارتن خواب‌ها روایات جانسوزی نقل می‌کنند، برخی نظام سیاسی را به نادیده انگاشتن خود متهم می‌کنند، نادیده انگاشتن کسانی که خانواده هایشان را از دست دادند تا کودکی آنان نیز در شهری که به زندگی رفاهی عادت دارد، از بین برود.
یکی از تضاد‌های عجیب در این خیابان در مرکز لندن، این است که روز‌ها مردمی را شاهدیم که برای خرید مشهورترین مارک‌های جهانی میلیون‌ها پوند هزینه می‌کنند و از ساعات اوایل شب همین خیابان به پناهگاهی برای آوارگان تبدیل می‌شود، آنانی که در گرما و سرمای شدید، زمین فرششان و آسمان سقفشان است.
کارتن خواب‌ها در زمستان سخت یا در شب‌های تابستان شرایط سختی را شاهدند، اما مراکز رسمی می‌گویند، اینگونه نیست که مشکلات این آوارگان از نداشتن مسکن باشد بلکه در بسیاری از موارد مشکلاتشان از اعتیاد به مواد مخدر یا اختلالات عقلی است.
فاتن حمید از مسئولان سابق در امور آوارگان در شهر گلاسکو: آواره و کارتن خواب تنها مفهوم انسان‌های فاقد مسکن نیست، شاید مسکن هم نداشته باشند، اما مشکل در چیز دیگری است و ما مسئولان باید در اندیشه حل آن مشکل باشیم.
از سال 2018 دولت انگلیس برنامه‌ای را برای مبارزه با کارتن خوابی و آوارگی آغاز کرد و توانست در یک فرصت سه ساله، آمار این افراد را تا 37 درصد کاهش دهد، اما این آمار باردیگر وبا شیوع کرونا و پس از آن بحران شدید اقتصادی، روند تصاعدی را شاهد بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1054623/گزارشی-از-افزایش-شمار-کارتن-خواب‌ها-در-انگلیس
بستن   چاپ