ایرانیان جهان
بی‌اعتمادی 70 درصد فرانسوی‌ها به ماکرون
شنبه 7 مرداد 1402 - 13:55:28
ایرانیان جهان - ایسنا / نتایج یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که نوعی بی‌اعتمادی سیاسی در اقشار مختلف جامعه فرانسه نسبت به امانوئل ماکرون و دولتش وجود دارد.
به نقل از پایگاه خبری «یوروپین کانزروتیو» نظرسنجی تازه مؤسسه «سی.‌اس.‌ای» نشان می‌دهد که بر خلاف وعده امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه برای برقراری نظم پس از شش شب شورش متوالی در 220 شهر این کشور، 70 درصد از شهروندان فرانسوی باور دارند که ماکرون برای حفظ و حراست از نظم عمومی و برقراری دوباره آن گزینه مناسبی نیست.
اواخر ماه ژوئن "نائل مرزوق"، نوجوان 17ساله فرانسوی با گلوله پلیس فرانسه در حومه پاریس کشته شد. هزاران تن از مردم فرانسه و جوامع سیاه‌پوست در اعتراض به این اقدام پلیس به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به گوش دولت برسانند. دولت فرانسه هم برای مقابله با معترضان به گاز اشک‌آور و دستگیری آن‌ها متوسل شد.
این در حالی است که ماکرون چند روز پیش گفت: نخستین درسی که از این رویدادها می‌گیرم نظم است، نظم، نظم.
عدم اعتماد به توانایی این رئیس‌جمهوری فرانسه در حفظ نظم عمومی در تمام رده‌های سنی بالا است. 78 درصد از 35 تا 49 ساله‌ها، 76 درصد از 25 تا 34 ساله‌ها، 63 درصد از 50 تا 64 ساله‌ها و 62 درصد از افراد بالای 65 سال اعلام کردند که در این زمینه به او اعتماد ندارند. بهترین عملکرد ماکرون در این نظرسنجی در میان افراد رده سنی 18 تا 24 سال بود که 59 درصد از آن‌ها به ماکرون بی‌اعتماد بودند.
به طریق مشابه، احساس عدم اعتماد میان حامیان هر دو جریان‌های فکری راست و چپ بالا بود. 81 درصد از حامیان حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» با رهبری «ژان لوک ملانشن»، اظهار داشتند که به توانایی ماکرون در حفظ نظم عمومی باور ندارند.
همچنین 93 و 92 درصد از حامیان اریک زمور و مارین لوپن، چهره‌های راست افراطی فرانسه هم نسبت به این توانایی ماکرون ابراز بی‌اعتمادی کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1048301/بی‌اعتمادی-70-درصد-فرانسوی‌ها-به-ماکرون
بستن   چاپ