ایرانیان جهان
وزیر دفاع ترکیه با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت و گو کرد
پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 14:54:09
ایرانیان جهان - ایرنا / رسانه های صهیونیستی از گفت و گوی وزیر جنگ این رژیم با وزیر دفاع ترکیه خبر دادند.
به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، «یوآو گالانت» در نخستین گفت و گوی خود با «یاشار گولر» گفت: تقویت روابط ترکیه و اسرائیل در راستای منافع تل آویو و آنکاراست و به بهبود ثبات در خاورمیانه کمک می کند.
جزئیات بیشتری از این گفت و گو منتشر نشده است.
سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ترکیه که قرار بود 28 ژئویه (جمعه 6 مردادماه 1402) انجام شود، به علت وخامت وضعیت جسمی و بستری شدن وی لغو شد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گذشته برای قرار دادن ضربان ساز مصنوعی قلب زیر تیغ جراحی رفت.
برنامه ریزی برای سفر رییس رژیم صهیونیستی به ترکیه به رغم جنایات اخیر این رژیم در اردوگاه جنین و اراضی اشغالی فلسطین و نیز با وجود اعتراضات گسترده علیه کابینه وی، موجب اعتراض محافل عربی و برخی رسانه‌های ترکیه شده بود.
بنا به اعلام شبکه تلویزیونی تی.آر.تی ترکیه، هنوز تاریخ جدیدی برای سفر نتانیاهو به آنکارا که قرار بود به دعوت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه انجام شود، تعیین نشده است.
رئیس جمهوری ترکیه دو روز پیش با وجود اعتراض شماری از رسانه‌ها و فعالان سیاسی ترکیه نسبت به دعوت نتانیاهو برای سفر به آنکارا در بحبوبه بحران داخلی و جنایات رژیم تحت اداره او در سرزمین‌های اشغالی دفاع کرد.
اردوغان سفر برنامه‌ریزی شده نتانیاهو به ترکیه را مهم خوانده و ابراز امیدواری کرده بود که این کار، گامی آغازین برای یک مرحله بسیار بهتر در روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی باشد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1047894/وزیر-دفاع-ترکیه-با-وزیر-جنگ-رژیم-صهیونیستی-گفت-و-گو-کرد
بستن   چاپ