ایرانیان جهان
پشتیبانی شبکه بانکی ایران در تجارت با سلیمانیه عراق
جمعه 5 خرداد 1402 - 12:01:47
ایرانیان جهان - احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی روز جمعه در بازدید از گمرک و مرز رسمی باشماق مریوان اظهار کرد: تسهیلات شبکه بانکی ایران در سلیمانیه عراق برای پشتیبانی تجارت در مرز باشماق مریوان بکار گرفته می‌شود و در نقطه صفر مرزی هم ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌های اجرایی رفع می‌شود تا این مرز در شان مردم کردستان باشد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با اشاره به طرح برخی مسائل و مشکلات توسط مدیران و فعالان اقتصادی و تجار این مرز که از مهمترین مرز‌های ترانزیتی غرب کشور است، گفت: مسائلی بین وزارت راه و شهرسازی، گمرک، مرزبانی و وزارت کشور در مورد تسریع زمان خروج صادرات کالا‌های صادراتی وجود داشت که تمهیداتی برای آن اندیشیده شد.
سرعت بخشی به استقرار ایکس ری موضوع دیگری بود که وزیر اقتصاد و دارایی به آن اشاره کرد و افزود: این امکان در حال حاضر بصورت چمدانی وجود دارد که حتی برای اشخاص و تردد‌های مرزی کفایت نمی‌کند و ظرف سه تا چهار ماه آینده در حوزه تجاری فعال می‌شود.
خاندوزی ادامه داد: تشریفات گمرکی برای سرعت بخشیدن به زمان بین دستگاه‌های استعلام کننده و مستقر از گلایه‌های تجار بود که در نیمه دوم امسال با حل و فصل این مسائل، شاهد ارتقای عملکرد گمرک خواهیم بود که از مزیت‌های تجاری و اقتصادی کردستان است.
وی ادامه داد: مرز رسمی باشماق از مرز‌های خوب و فعال کشور در حوزه ترانزیت و در ردیف سه مرز برتر تجاری کشور است که بیش از این امکان تقویت و ارتقای آن وجود دارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه به کردستان سفر کرد و بعد از بازدید از طرح تجاری تفریحی سنه سنتر، دیدار با فعالان اقتصادی استان، در جلسه شورای هماهنگی مدیران واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کردستان شرکت کرد.
خاندوزی سپس برای بازدید از مرز باشماق مریوان و اطلاع از وضعیت مرز، به مریوان سفر کرد.
منبع: ایرنا
باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1026286/پشتیبانی-شبکه-بانکی-ایران-در-تجارت-با-سلیمانیه-عراق
بستن   چاپ