ایرانیان جهان

آخرين مطالب

چرا سال 2024 ممکن است دوباره زمان جو بایدن باشد؟ ایالات متحده آمریکا

چرا سال 2024 ممکن است دوباره زمان جو بایدن باشد؟
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - فرارو / متن پیش رو در فرارو منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
پیتر اچ. فن استراتژیست سیاسی کهنه کار دموکرات است که در کمیته اطلاعات سنا فعالیت می‌کر- هیل | در سال 2019 میلادی من مقاله‌ای را برای «هیل» نوشتم که در آن توضیح دادم چرا در سال 2020 میلادی ممکن است بخت و اقبال با «جو بایدن» یار باشد. در آن زمان در اوایل فصل رقابت‌های مقدماتی بسیاری او را نادیده گرفته بودند و شانسی برایش قائل نمی‌شدند. اکنون که به انتخابات 2022 میلادی نزدیک می‌شویم نظرسنجی‌ها و صاحب نظران بار دیگر جو بایدن را نادیده می‌گیرند و کنار گذاشته‌اند توصیه من این است که در قضاوت خود بسیار محتاط و مراقب باشید.
در ادامه من به ده دلیلی اشاره می‌کنم که نشان می‌دهند چرا یک بار دیگر اگر بایدن تصمیم به نامزدی برای رقابت‌های انتخاباتی بگیرد نباید او را نادیده گرفت و کنار گذاشت:
دلیل اول: میزان پایین بودن امتیاز در نظرسنجی‌های ریاست جمهوری پیش بینی کننده‌های غیر قابل اعتمادی هستند
تنها به نظرسنجی‌های صورت گرفته در سال‌های 1982، 1994 و 2010 میلادی نگاه کنید. در اینجا تیتر «نیویورک تایمز» در تاریخ 19 آگوست 1982 میلادی را ذکر می‌کنم: «رتبه تایید عمومی ریگان در نظرسنجی گالوپ در پایین‌ترین سطح قرار دارد». میزان تایید عمومی ریگان 41 درصد بود با این وجود، دو سال پس از آن او در 49 ایالت در برابر «والتر ماندیل» رقیب دموکرات‌اش برنده شد.
در اواخر آگوست 1994 میلادی، بیل کلینتون محبوبیتی 39 درصدی داشت که برایش وضعیتی ناامیدکننده محسوب می‌شد. در آن زمان، دموکرات‌ها برای اولین بار از دهه 1950 میلادی به این سو 54 کرسی و 8 کرسی سنا را از دست دادند. در سال 1996 میلادی، اما کلینتون بازگشت تا «باب دول» رقیب جمهوری خواهش را با 10 امتیاز شکست دهد.
در آگوست 2010 میلادی این تیتر خبرگزاری «رویترز» بود: «نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اوباما به معضل انتخابات میان دوره‌ای سال 1982 ریگان دچار شده است». میزان رضایت از عملکرد ریاست جمهوری اوباما در آن زمان 43 درصد بود و دموکرات‌ها 64 کرسی مجلس نمایندگان را از دست دادند. با این وجود، اوباما در انتخابات ریاست جمهوری به راحتی میت رامنی را شکست داد و 332 رای الکترال را به دست آورد. بنابراین، پیش‌بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2024 بر اساس آن چه امروز می‌بینیم واقعا کاری پرخطر است.
دلیل دوم: نامزد احتمالی جمهوری خواهان دونالد ترامپ است
من در سال 2016 میلادی گفته بودم که او راحت‌ترین نامزد برای شکست دادن است و اکنون واقعا معنای آن گفته را درک می‌کنیم. بایدن که یک بار ترامپ را شکست داد بار دیگر می‌تواند او را شکست دهد. ترامپ نکات منفی بسیاری دارد و با مشکلات حقوقی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند. منیت و خودخواهی او بیداد می‌کند. به علاوه، عامل سن نیز وجود دارد و او خیلی جوان‌تر از بایدن نیست.
دلیل سوم: عاملی بسیار کلیدی و مهم محسوب می‌شود؛ اقتصاد در حال بهبود است
نرخ تورم در حال کاهش است و مشاغل و فرصت‌های شغلی فراوان هستند و دستمزد‌ها به ویژه برای آمریکایی‌های کم درآمد و با درآمد متوسط در حال افزایش است. اعتماد مصرف کننده در حال افزایش است و درست مانند مورد ریگان، کلینتون و اوباما رای‌دهندگان احتمالا در سالی که به سال انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم احساس می‌کنند که «حال‌شان بهتر است». از آنجایی که سیاست‌های دموکرات‌ها چشم انداز اقتصادی رای دهندگان اسپانیایی تبار و آفریقایی تبار را بهبود می‌بخشد مشارکت و حمایت آنان در ایالت‌های کلیدی بسیار مهم خواهد بود.
دلیل چهارم: مسائل اجتماعی برای دموکرات‌ها و بایدن مفید و کارآمد هستند
جمهوری خواهان به طور فزاینده‌ای در مورد سقط جنین، کنترل اسلحه، حقوق دگرباشان جنسی و حقوق زنان صحبت خواهند کرد. ترس از قدرت گرفتن راست افراطی نه تنها رای دهندگان جوان بلکه بسیاری از امریکایی‌های مسن‌تر را که می‌توانند زندگی پیش از قانون سخت گیرانه درباره سقط جنین را به یاد آورند نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و یادآور دوره‌ای است که ازدواج بین نژادی (پیش از سال 1968 میلادی) نیز ممنوع بود. یک بار دیگر، چشم‌انداز بازگرداندن عقربه ساعت به عقب که جمهوری خواهان ارائه می‌کنند حتی برای رای دهندگان مناطق حاشیه‌ای نیز خوشایند نخواهد بود.
دلیل پنجم: نقطه قوت بایدن در مناظره‌های تلویزیونی است
اگرچه ممکن است مناظره‌های ریاست جمهوری برگزار نشوند، اما تقریبا همواره برگزار شده‌اند. ترامپ با توپ و تشر وارد خواهد شد. تصور این که صحنه خالی بماند دشوار است. منیت ترامپ به او این اجازه را نخواهد داد و دوم آن که مشاوران‌اش او را متقاعد خواهند کرد که در مناظره شرکت کند. بایدن به طور فزاینده‌ای مطمئن و تحت کنترل خواهد بود. ترامپ همواره از مسائل سیاسی بی‌اطلاع بوده است و امسال نیز تفاوتی نخواهد داشت. این به رای دهندگان خاطر نشان می‌سازد که ترامپ همواره طبل توخالی بوده است.
دلیل ششم: دستور کار و شعار‌های MAGA (طرفداران ترامپ با شعار عظمت را به امریکا باز می‌گردانیم) قدیمی و خسته کننده به نظر می‌رسد
بایدن در حال انجام کارهاست. مقایسه میان بایدن به عنوان رئیس جمهوری قوی، شایسته و عمل کننده به وعده‌هایش در برابر لفاظی‌های تند ترامپ برای رای دهندگان قانع کننده خواهد بود. چه کسی جاده ها، پل‌ها و پهنای باند را تحویل داده است؟ چه کسی ما را از پاندمی کرونا خارج کرد؟ چه کسی ما را در زمینه تغییرات آب و هوایی به جلو پیش برد؟ چه کسی دوباره اقتصاد را به حرکت درآورد؟ نه شرکت کننده همیشگی در کارناوال (ترامپ) این کار‌ها را انجام نداد بلکه رهبری باتجربه با تیمی باتجربه (بایدن) این وعده‌ها را عملی ساخت.
دلیل هفتم: مشکلات حقوقی فراوان برای ترامپ
تاکنون چند رئیس جمهور امریکا بوده‌اند که تا این اندازه به دادگاه احضار شده و با تیمی حقوقی و پرونده به دست به دادگاه‌ها رفته باشند؟ از مالیات شخصی گرفته تا تضاد منافع، عفو‌های پنهان، تضعیف امنیت ملی و نگهداری غیر قانونی اسناد و فهرست اتهامات علیه ترامپ ادامه دارند. چرا باید فکر کنیم ترامپ در دو سال آینده تغییر خواهد کرد؟
دلیل هشتم: تحقیقات 6 ژانویه یک مشکل جدی برای ترامپ است
زمانی که جلسات استماع کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای رسیدگی به اتهامات وارد شده علیه ترامپ آغاز شد بسیاری مطمئن نبودند که به کدام سو خواهد رفت و چه اندازه طولانی و عمیق خواهد بود. روند آن شبیه کندن پوست پیاز است. ترامپ و جمهوری خواهان راست افراطی نمی‌توانند این موضوع را نادیده بگیرند. زمانی که ژنرال‌های آمریکایی با خبرنگاران صحبت می‌کنند، دستیاران نزدیک به کاخ سفید حقیقت را می‌گویند و افشاگری‌ها علیه ترامپ مطرح می‌شوند واترگیت را شبیه بازی‌ای کودکانه می‌سازند.
دلیل نهم: به مواضع رای دهندگان مستقل و جمهوری خواهان و محافظه‌کاران میانه رو نگاه کنید
تردیدی نیست که اکثر آمریکایی‌ها به ترجیحات سیاسی خود نزدیک هستند. با این وجود، در سال 2024 میلادی ممکن است شاهد ایالت‌های بحرانی باشیم که می‌توانند به نفع بایدن باشند. او می‌تواند رای جمهوری خواهان میانه رو و مستقل‌ها که نمی‌خواهند مجبور به رای دادن به ترامپ باشند را به سوی خود جذب کند.
دلیل دهم: در نهایت سندرم کودک لوس وجود دارد! بیایید با این سندرم روبرو شویم: کودکی که ناهار و سس کچاپ را به سمت دیوار پرتاب می‌کند؟ عصبانیت‌های مداوم از خود نشان می‌دهد. افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند او این کار‌ها را انجام می‌دهد و سرکش‌تر شده است. ترامپ پسری لوس در جایگاه ریاست جمهوری بود آیا رای دهندگان دوباره او را می‌خواهند؟

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/326433/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی