ایرانیان جهان

آخرين مطالب

صادرات 85 میلیون دلاری کالا تاامکان تحقق رشد بیش ازهفت درصدی اقتصاد قم اخبار ایران

صادرات 85 میلیون دلاری کالا تاامکان تحقق رشد بیش ازهفت درصدی اقتصاد قم
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - سرمایه‌گذاری 196 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در قالب سفر رییس جمهوری به قم، بهره برداری از طرح بهسازی محور پردیسان - ورجان ،تخصیص 8 هزار و 337 تُن برنج و شکر از ابتدای سال‌جاری برای قم ، 88درصد مجموعه های بازی کودکان استاندارد است،عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن محور سلفچگان - ساوه ، صدور سند آستان مقدس حضرت معصومه (س) ، استاندارد سازی 98 درصد جایگاه‌های گازمایع و مشغول به کار بودن 2 هزار زندانی در زندان‌ها از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
صادرات 85 میلیون دلاری کالا از قم طی سه ماه گذشته
مدیرکل گمرکات قم گفت: در سه‌ماهه نخست سال‌جاری نزدیک به 85 میلیون دلار کالا از گمرکات این استان صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 120 درصد رشد را نشان می‌دهد.
اسفندیار دریکوندی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: این میزان صادرات در قالب تعداد 2 هزار و 62 اظهارنامه و به وزن حدود 110 هزار تُن از گمرکات استان قم به کشورهای هدف صادر شد که این حجم صادرات از نظر تمام شاخص‌ها همچون ارزش دلاری، وزنی و تعداد اظهارنامه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چشمگیری داشته‌است.
وی افزود: انواع هیدرو کربن، گرانول، مفتول مسی، کفش و صندل، الیاف پلی استر، شیر خشک صنعتی، پلی استایرن مقاوم و شمش فولادی از جمله کالاهای صادراتی استان طی سه‌ماهه نخست سال جاری به بازارهای هدف در کشورهای مختلف جهان بوده‌است.
وی ادامه داد: بیشترین حجم کالاهای صادراتی استان در این مدت به بازار کشورهای عراق، افغانستان، امارات،‌ ترکیه، پاکستان،‌ هند،‌ ترکمنستان، سوریه، آذربایجان، گرجستان،‌ ازبکستان و روسیه ارسال شد.
امکان تحقق رشد 7.8 درصدی اقتصاد قم با سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: رشد اقتصادی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است و در همین ارتباط، میزان رشد اقتصادی بخش‌های مختلف استان در مجموع 7.8 درصد درنظر گرفته‌شد که برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تحقق آن حدود 20 هزار میلیارد تومان است.
حسن نادری درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: با توجه به ضرورت توسعه اقتصادی کشور، رشد اقتصادی به عنوان مهمترین برنامه دولت در سال 1401 تعیین شده که در همین ارتباط میزان رشد اقتصادی بخش‌های مختلف استان قم از طرف سازمان برنامه و بودجه به ترتیب در بخش کشاورزی 10.1 درصد، معدن 6.8 درصد، صنعت 9 درصد، خدمات 7.2 درصد و جمع ارزش افزوده 7.8 درصد درنظر گرفته‌ شده‌است.
وی افزود: تحقق رشد اقتصادی مورد نظر مستلزم اراده،‌ هماهنگی،‌ برنامه‌ریزی، مدیریت اجرا و نظارت قوی در سطح استانی است، در همین ارتباط و به منظور تحقق کامل رشد اقتصادی مورد نظر، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم اقدام‌هایی همچون برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به میزان تقریبا 20 هزار میلیارد تومان، برآورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز به تفکیک بخش‌های مختلف، برآورد هدف‌های کمی تولید ناخالص داخلی استان به تفکیک بخش‌های اقتصادی و شهرستان‌ها و تدوین برنامه تحقق رشد اقتصادی را انجام داده‌است.
وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های دولت سیزدهم در توسعه اقتصادی استان، ادامه داد: پیش‌بینی حجم تولید ناخالص داخلی استان قم طی سال 1401 در بخش‌های مختلف اقتصادی بیش‌از 776 هزار میلیارد ریال است که در همین ارتباط ایجاد فرصت شغلی برای بیش‌از 10 هزار نفر انتظار می‌رود.
صدور سند آستان مقدس حضرت معصومه (س)
سند مالکیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به همت اداره کل ثبت استان و املاک استان قم صادر و به تولیت این آستان تحویل داده شد.
سند مالکیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها توسط علی جوانی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم به آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت این حرم مطهر تحویل داده شد.
در این دیدار مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با بیان اینکه سند مالکیت آستان مقدس بانوی کرامت با بررسی همه جوانب کارشناسی و طی شدن روند قانونی صادر شده است، گفت: اداره ثبت اسناد و املاک استان قم برای صدور سند املاک آستان مقدس بانوی کرامت در نقاط مختلف استان نیز آمادگی کامل را دارد.
استاندارد سازی 98 درصد جایگاه‌های گازمایع
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم از استانداردسازی 98 درصد جایگاه‌های عرضه گاز مایع در این استان خبر داد.
سید محمود طاهری هفته گذشته افزود: با همکاری و هماهنگی اداره‌کل استاندارد استان، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم و مسئولان جایگاه‌های سی. ان. جی استان، در حال حاضر 98 درصد جایگاه‌های سی‌.ان‌.جی استان دارای تاییدیه بازرسی ادواری استاندارد می‌باشد.
عملیات اجرایی طرح چهار خطه کردن محور سلفچگان - ساوه
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: مرحله دوم طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان - ساوه با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال و به طول چهار کیلومتر عملیاتی شد.
عباس شکوری افزود: طرح چهارخطه محور قدیم سلفچگان - ساوه، در زمره طرح‌های عمرانی بود که با اجرای آن ضمن حذف سه نقطه پرتصادف، موجب تسهیل ترافیک و افزایش ضریب ایمنی دراین محور ترانزیتی شد.
وی محور قدیم سلفچگان - ساوه را به دلیل ترافیک ترکیبی از سویی و نقش کریدوری دراتصال استان‌های شمالی با مرکز کشوراز سویی دیگر، از محورهای حائز اهمیت دربخش حمل ونقل جاده‌ای دانست و افزود: طی سنوات گذشته درقالب طرحی عمرانی، به چهار خطه کردن و حذف سه نقطه پرتصادف شامل تقاطع جنداب، تقاطع تاج خاتون، پل راه آهن، دراین محور اقدام شد.
شکوری طول مسیر طرح را چهار کیلومتر ذکر و تصریح کرد: با توجه به پی‌گیری‌های به عمل آمده و کمک مسئولان امر، مرحله نخست طرح طی سال 1400 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
استاندارد سازی 88درصد مجموعه‌های بازی کودکان
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر استاندارد بودن بیش از 88 درصد مجموعه‌های بازی کودکان و نوجوانان در شهر قم گفت: سه شهربازی فعال شهر، 15 هزار مترمربع زمین‌ بازی و 182 مجموعه بازی در بوستان‌ها و پارک‌ها دارای گواهی استاندارد ساخت و نصب است.
پیام جوادیان هفته گذشته با اشاره به اهمیت حفظ سلامتی کودکان در پارک‌ها اظهار داشت: ایمنی و استانداردسازی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در قم بوده و به اجرای شاخص‌های استاندارد در پارک‌ها و بوستان‌ها دقت لازم صورت گرفته است.
وی از جمع‌آوری وسایل غیراستاندارد خبر داد و افزود: در سال 1395 بیش از 95 مجموعه وسایل بازی کودکان که فلزی بوده و استاندارد نداشت، از سطح بوستان‌ها جمع‌آوری شد و در حال حاضر در مجموع 223 مجموعه بازی کودک و نوجوان در بوستان‌ها وجود دارد که از آن‌ها 182 مجموعه دارای استاندارد ساخت و نصب بوده و تاییدیه دارند.
بهره برداری از طرح بهسازی محور پردیسان - ورجان قم
رئیس اداره نگهداری راه‌های برون‌شهری قم گفت: مرحله دوم طرح بهسازی محور پردیسان - ورجان این استان، به طول 4.5 کیلومتر اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
عباس شکوری هفته گذشته اظهار داشت: با توجه به موقعیت شهرستان کهک و توابع آن که ضمن دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و تولید محصولات باغی، از ییلاقات مهم استان می‌باشد، ارتقا زیرساخت‌های حمل ونقل جاده‌ای آن همواره دردستور کار این اداره کل بوده‌است. 
وی با یادآوری اینکه طول محور پردیسان - ورجان 12.5 کیلومتر است تصریح کرد: طول مسیر اجرایی طرح بهسازی این محور در مرحله دوم، 4.5 کیلومتر است که دربازه زمانی یکساله اجرا و در پایان خردادماه به بهره برداری رسید.
رئیس راه‌های استان هزینه اجرایی مرحله دوم طرح را بالغ بر40 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: تمامی منابع اعتباری این طرح از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تامین شده است.
تخصیص 8 هزار و 337 تُن برنج و شکر از ابتدای سال‌جاری برای قم
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه، به‌منظور تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم، هشت‌هزار و 337‌ تُن برنج خارجی و شکر برای این استان تخصیص یافته‌است.
سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ ضمن اشاره به این که تامین کالاهای اساسی برای مردم قم در جریان یک کار شبانه‌روزی صورت می‌گیرد، بیان داشت: میزان تخصیص برنج و شکر برای استان در سه‌ماه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال‌قبل، بیش از 139 درصد رشد داشته‌ که عدد قابل توجهی است.
وی افزود: کار تامین و توزیع کالاهای اساسی در قم برای کمک به تنظیم بازار استان و آرامش مردم در ماه‌های آینده نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و ما در این رابطه از همه ظرفیت‌ها برای پاسخ‌گویی به نیازهای مردم قم استفاده خواهیم کرد.
کمک ودیعه مسکن به 11 هزار مستاجر متقاضی
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در سالجاری تاکنون حدود 11 هزار مستاجر قمی متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات کمک ودیعه مسکن بوده‌اند که از آنان ثبت‌نام شده‌است.
محمد صادقی در خصوص جزییات تسهیلات اعطا شده برای کمک ودیعه مسکن در استان افزود: از 12 خردادماه که ثبت‌نام برای وام کمک ودیعه مسکن آغاز شد تا کنون 10 هزار و 972 تَن در سطح استان متقاضی بهره‌مندی از این تسهیلات بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند.
وی با بیان اینکه اعطای این تسهیلات به متقاضیان حائز شرایط در حال انجام است اذعان داشت: در مرحله نخست ثبت‌نام وام ودیعه مسکن که در سال 1399 انجام شد به 6 هزار متقاضی و در مرحله دوم در سال 1400 به تعداد چهار هزار و 908 متقاضی در سطح استان قم وام کمک ودیعه مسکن پرداخت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان داشت: ثبت‌نام برای وام کمک ودیعه مسکن از طریق سامانه‌ جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به نشانی saman.mrud.ir در بخش ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه انجام می‌شود.
سرمایه‌گذاری 196 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در قالب سفر رییس جمهوری به قم
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با اشاره به سرمایه گذاری 196 میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام در قالب سفر رییس جمهوری به قم، تصریح کرد: این اعتبارات در قالب 450 طرح اشتغال اجتماعی محور، 20 طرح کسب و کار خانگی و 20 طرح توانمندسازی و مشارکت اقتصادی صرف خواهد شد.
حسن نادری هفته گذشته با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان قم در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا، افزود: ‌در قالب سفر سال گذشته رییس جمهوری به این استان 147 مصوبه برای اجرا توسط 26 وزارتخانه و دستگاه اجرایی تصویب شده‌است.
وی اظهار داشت:از این بین 19 مصوبه در خصوص مباحث تسهیلاتی و سرمایه گذاری، 76 مصوبه اعتباری و 52 مصوبه نیز در زمینه مجوزی و تعیین تکلیفی بوده است.
وی با اشاره به تامین منابع مصوبات سفر رییس جمهوری به قم، تصریح کرد: یکهزار و 345 میلیارد تومان از اعتبارات این سفر توسط سازمان برنامه و بودجه، 110 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی، 60 میلیارد تومان از طریق وزارت نفت، 26 میلیارد تومان بنیاد مستضعفان، 440 میلیارد تومان توسط دستگاه های اجرایی و وزارتخانه های مربوطه، 196 میلیارد تومان ستاد اجرایی فرمان امام و 13 هزار و 231 میلیارد تومان از طریق تسهیلات بانکی تامین خواهد شد.
باز پس گیری یکصد هکتار از اراضی ملی و دولتی
مدیر امور اراضی قم گفت: بیش از یکصد هکتار از اراضی ملی و دولتی در این استان طی سه‌ماهه نخست سال‌جاری استرداد و فسخ قرارداد شده‌است.
سعید فرشاد مهر هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در راستای نظارت بر اجرای طرح‌های واگذارشده سه فقره پرونده برای رسیدگی در کمیسیون نظارت ماده 33 مطرح شد که با توجه به گزارش عوامل نظارتی مبنی بر عدم پیشرفت فیزیکی مناسب حدود 103 هکتار از اراضی واگذارشده مسترد گردید.
وی تاکید کرد: از تمامی بهره‌برداران، مالکان و شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز، مراتب را به سامانه 131 اطلاع دهند و همچنین برای دریافت مجوز هرگونه تغییر کاربری احتمالی، به اداره‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه خود مراجعه کنند.
مشغول به کار بودن 2 هزار زندانی در زندان‌ها
مدیرکل زندان‌های قم گفت: در زندان‌های استان قم با توجه به جمعیت کیفری حاضر، حدود 2 هزار زندانی مشغول کارهای فنی و حرفه‌ای و اشتغال هستند.
علی‌اصغر رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: اشتغال زندانیان رشد 100 درصدی داشته و در حال حاضر 62 درصد زندانیان واجد شرایط شاغل هستند و حقوق دریافت می‌کنند.
وی اضافه کرد: سال گذشته یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان وام خوداشتغالی به 11 نفر پرداخت شد که سه نفرشان کارفرما هستند.
برچسب‌ها بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/318085/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

المیادین: جنبش حماس هیچکس را به عنوان جایگزین قطر نمی‌پذیرد

فیلم لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط اسرائیل

حزب الله: پادگان «شراگا» را در شمال عکا هدف قرار دادیم

پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران

واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود

چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود

رونمایی کره شمالی از یک موشک مافوق صوت

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ببینید | بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید!

دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟

ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور

وصول مطالبات 11 هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی

حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود

باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد

دوحه: باید مانع حمله احتمالی به رفح شویم

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود

2 راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله

خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز

جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد

خطر بزرگ برای حقوق کارگران/ کاهش حقوق در موج شدید تورمی اتفاق می‌افتد؟

زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

49 درصد تسهیلات تبصره 18 در خراسان جنوبی جذب شد

وصول بیش از 11 هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال 1402

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی

سند توسعه خراسان شمالی برای 500 روستا عملیاتی شد

آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است

گذشت 200 روز از جنگ غزه؛ تعداد شهدا به 34183 نفر رسید

کشتار رژیم صهیونیستی در بیمارستان "ناصر" غزه؛ اجساد کشف شده گور‌های دسته‌جمعی به 310 نفر رسید

شهادت 30 کودک بر اثر گرسنگی در غزه