ایرانیان جهان

آخرين مطالب

اکسپو 2024، «نمایش امنیت» ایران اخبار ایران

اکسپو 2024، «نمایش امنیت» ایران
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - شنیدن خبر برگزاری اجلاس بین المللی ایران و آفریقا و ایران اکسپو 2024، با حضور 2300 تاجر خارجی آن هم پس از پاسخ موشکی ایران به اسرائیل از شگفتی های این روزها و نشان دهنده امنیت بالای سرمایه گذاری در کشور ماست و شیرینی پیروزی وعده صادق را دوچندان کرد. - اخبار اقتصادی -
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در صبح شنبه 8 اردیبهشت ماه با حضور مقامات رسمی ایران و دیگر کشور حاضر در نمایشگاه افتتاح شد و لغایت چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 در حال برگزاری است.
این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی مهمانان خارجی مواجه شده است که به گفته مسئولین حتی برای پذیرش کامل مهمانان دچار مشکل شده اند.
بیش از 2300 تاجر خارجی مهمان اکسپو 2024
برآورد ها حاکی از آن است که بیش از 2300 نفر از مقامات سیاسی ، تجاری از کشور های اروپایی، کشور های عضو بریکس، اعضای سازمان همکاری شانگهای، آمریکا لاتین، کشور‌های همسایه و حوزه خلیج فارس، کشور های حوزه اوراسیاو آفریقا برای حضور در این نمایشگاه به ایران سفر کرده اند.
نمایشگاه ایران اکسپو 2024 در قالب 6 گروه کالایی محصولات ایرانی شامل 1) صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات 2) صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری 3) دارو، تجهیزات پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی 4) محصولات شیمیایی 5) خدمات فنی مهندسی و 6) گروه پتروشیمی با حضور بیش از 700 شرکت دانش بنیان ایرانی در حال برگزاری است و حدود 1500 محصول دانش بنیان خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.
بدون شک این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی برای شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های افزایش صادرات کشور بوده و در نهایت فتح بابی برای بازارهای جدید و رونق صادرات خواهد بود.
بر اساس مشاهدات میدانی از نمایشگاه ایران اکسپو تمامی فضای نمایشگاه که بر اساس اعلام مسئولین برگزاری نمایشگاه به مساحت 50 هزار‌مترمربع بوده تکمیل شده است.
اکسپو 2024 موضوعات متنوعی چون توسعه صنعت نمایشگاه با تمرکز بر افزایش تعاملات جهانی و نمایش توانمندی های صادراتی ایران و ایجاد فرصت های نو برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی، برند سازی محصولات و تولیدات داخلی با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی و افزایش قدرت سیاسی از سمت نمایشگاه؛ برگزاری نشت های تجاری B2B بین بازرگانان و تولیدکنندگان داخلی و سرمایه گذاران خارجی و ارائه بیش از 200 بسته سرمایه گذاری برای پیشنهاد به سرمایه گذاران خارجی را دنبال می کند. 

ایرانیان جهان

تاجرکامرونی: ایران متفاوت از شنیده هاست
در گفت و گویی با تاجری از کامرون در مورد حضورش در ایران و نمایشگاه اکسپو 2024 ، وی بیان داشت: وقتی به ایران آمدم بسیار متعجب شدم چون با آنچه که شنیده بودم متفاوت بود. با دیدن کیفیت شهر و شادی مردم و استقبال گرم از مهمانان خارجی متعجب شدم. این نمایشگاه معرکه است چون هر چیزی که نیاز داشته باشید را میتوانید تهیه کنید. خودم برای خرید محصولات و تجهیزات پزشکی آمدم.
او در پاسخ به اینکه آیا برای اولین بار به ایران سفر می کنید؟ اینگونه اذعان داد : بله ؛ اولین بار است بگذارید برایتان یک نکته جالب بگویم ، وقتی به خانواده ام گفتم قصد دارم به ایران سفر کنم همه شوکه شدند؛ داری به جایی می روی که موشک باران می شود.به همین خاطر از دیدن زیبایی شهر و آرامش مردم متعجب شدم.
همانطور که می بینید یکی از نکات مهمی که در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است امنیت روانی بازدیدکنندگان و مهمان خارجی است؛ برخلاف تبلیغات منفی رسانه های غربی علیه ایران و دستاورد های اقتصادی ، علمی و فناورانه برپایی این نمایشگاه در این برهه زمانی نشان از اقتدار سیاسی و اقتصادی ایران است که مورد استقبال بسیاری از کشور های جهان قرار گرفت. 
برخی از بازدیدکنندگان خارجی اذعان داشتند که به دنبال تجارت با کشوری همچون ایران هستند که قدرتمند و توانمند باشد و در تجارت با آنها مشکلی نخواهد شد و از آنها حمایت شود.

ایرانیان جهان

کاهش اثرگذاری تحریم ها با حضور در پیمان های جهانی
ایران در طی سال های اخیر با عضویت در سازمان همکاری منطقه ای و بین المللی چون سازمان همکاری شانگهای، بریکس، قرارداد اوراسیا و... بر قدرت تعاملات ایران با سایر کشور های جهان افزوده است و اثر گذاری تحریم ها را کاهش داد.
همچنین برگزاری نشست اجلاس آفریقا و ایران اکسپو 2024 متاثر از قدرت ژئوپلتیک ایران در جغرافیای جهانی است.
امروزه با برگزاری چنین نمایشگاهی و معرفی دستاورد های اقتصادی ، علمی و فناوری به جهانیان اثبات شده است که ایران به لحاظ فناوری پیشرفته است و پیشرفته شدن در علم و فناوری موجب افزایش توان قدرت سیاسی و اقتصادی ایران خواهد شد.
غربی ها ایران را در ارائه ظرفیت های صادرات و برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024 برای به نمایش گذاشتن این توانمندی ها، تولیدات و تجهیزات داخلی ناتوان می دیدند حال این نمایشگاه و دستاوردهای آن اثبات می کند که ایران در حال پیشرفت و توسعه و نوآوری است و در سطح جامعه جهانی می درخشد.
ایران در کنار ایفای نقش سیاسی خود برای تقویت همکاری های اقتصادی نیز اهمیت ویژه ای قائل است و این نمایشگاه در کنار نتایج مثبت اقتصادی و ارزآوری، عزمی برای توسعه سیاسی ایران و نقشی موثر در تحکیم ثبات و امنیت در منطقه به توسعه اقتصادی پایدار و افزایش همکاری های دو یا چندجانبه بین کشور ها را مورد توجه قرار داده است. 
بنابراین برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو 2024 ، با وجود چنین شرایط منطقه ای در امنیت کامل و میزبانی از این حجم از نمایندگان و مقامات رسمی کشور های خارجی مورد تحسین و اهمیت سیاسی این نمایشگاه در کنار اهمیت اقتصادی آن بسیار حائز اهمیت بوده است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1129080/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیاست‌های مالیاتی چگونه طبقه متوسط را هدف گرفته است؟

شلیک انبوه موشک‌های حزب‌ الله به سمت سرزمین‌های اشغالی

رخنه مبارزان قسام به پشت خطوط نظامیان صهیونیست

آغاز تجارت برق بین ایران و ترکیه

ریشه‌های پنهان شکست دولت در سیاست «مالیات بر خانه های خالی»

قیمت شکر چند است؟

پیری جمعیت بزرگترین آسیب را به یک جامعه وارد می‌کند

هر سه قوا به تکلیف خود در مبارزه با فقر و گرانی عمل کنند

نمایندگان مجلس تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی را مدنظر قرار دهند

دولت و مجلس به شکل جهادی دنبال رفع مشکلات اقتصادی باشند

مخالفت امام‌ جمعه سمنان تعطیلی شنبه‌ها؛ اقتصاد بهانه است

نمایندگان منتخب، ساختار بودجه را اصلاح کنند

انتقاد امام جمعه خوشاب از حقوق عقب افتاده کارگران راه آهن

دولت‌مردان برای حل مسائل اقتصادی تلاش کنند

جمهوری اسلامی در مواجهه با دست‌اندازی‌های دیگران منطق دارد

شهادت جوان فلسطینی در کرانه‌باختری

افزایش قیمت بیت کوین تا 66 هزار دلار

قیمت جهانی طلا بازهم بالا رفت

همگام با کاهش نرخ ارز، سکه و طلا دوباره ارزان شد

رسیدگی به مشکلات 8 بنگاه اقتصادی استان بوشهر

واکاوی یک بازی/ اقتصادی‌ترین پیروزی تیم مورایس

پیگیری شش مشکل فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی توسط کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس شورای اسلامی

رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال هدف نمایندگان مجلس باشد

شرکت‌های دانش‌بنیان ایلام حمایت می‌شوند

چگونه لابی‌های باکو، آمریکا را علیه ایران می‌شورانند؟

حمله بالگرد رژیم صهیونیستی به ماهیگیران در دریای غزه

تایلند کشته شدن دو اسیر خود در غزه را تأیید کرد

پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در هفته آینده

شرکت‌های دانش‌ بنیان ایلام حمایت می‌شوند

روزنامه آمریکایی: پیشروی‌های روسیه کاخ سفید را نگران کرده است

پلیس فرانسه یک فرد مسلح را به ضرب گلوله کشت

رشد 86 درصدی خروج سرمایه از بورس

تمام هزینه‌های مربوط به درمان کودکان به پشتوانه منابع مالیاتی دولت رایگان شد

لرستان رتبه اول پرداخت تسهیلات تبصره 18کشور را کسب‌کرد

تمام هزینه‌های درمان کودکان به پشتوانه منابع مالیاتی رایگان شد

حضور اقتصادی کامران قاسم‌پور در مسابقات و معاف شدن از جام تختی؛ تافته‌ی جدا بافته!

وزیر اقتصاد: منطقه آزاد مازندران دروازه تجارت و صادرات با هدف رشد اقتصادی شود

مدیران استان بوشهر در رفع مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی اهتمام ورزند

حمله حزب‌الله با پهپاد رزمی حامل راکت به پایگاه صهیونیست‌ها

شمار شهدای غزه به 35 هزار و 303 نفر افزایش یافت

حملات القسام و سرایاالقدس علیه صهیونیست‌ها

راهپیمایی میلیونی امروز مردم یمن در حمایت از غزه

عجیب اما باورنکردنی؛ قیمت انواع خودرو 40 سال قبل را ببینید

حق‌طلبی و عدالت‌خواهی امروز در مقابل نظام سلطه به برکت خون شهدا حاصل شده است/ پارک موزه دفاع مقدس ساری می‌تواند یکی از مراکز گردشگردی برای مردم با هر سلیقه‌ای باشد

تاثیر نابرابری درآمد در افزایش مخارج سلامت خانوار

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

مقاومت عراق «ایلات» را هدف قرار داد

گسترش درگیری‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان

‌ مالیاتی که می‌دهیم کجا خرج می‌شود؟

چالش‌های رژیم صهیونیستی با انصارالله در دریای سرخ