ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تایم: نیروی دریایی آمریکا در حال غرق شدن در خاورمیانه است ایالات متحده آمریکا

تایم: نیروی دریایی آمریکا در حال غرق شدن در خاورمیانه است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
هفته‌نامه آمریکایی تایم با توجه به مسائل مختلف غرب آسیا از جمله عملیات انصارالله علیه آمریکا و متحدانش نوشت که کشتی‌های آمریکا در خاورمیانه به گل نشسته‌اند.
نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در سال‌های اخیر بارها مورد حمله قرار گرفته‌اند. از چند روز پس از 7 اکتبر (15 مهر)، نیروهای آمریکایی بیش از 160 بار توسط نیروهای مقاومت عراق مورد حمله قرار گرفته‌اند که به زخمی شدن حدود 80 سرباز آمریکایی منجر شد. این آمار البته پیش از حمله مشهور به برج22 است که در آنجا 40 سرباز دیگر آمریکایی مجروح شدند و 3 سرباز نیز کشته شدند. به نظر می‌رسد این اتفاقات درخواست‌ها برای خروج سریع‌تر آمریکا از منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را بیشتر کرده است. هفته‌نامه آمریکایی تایم در گزارشی نوشت که حضور طولانی‌مدت نیروی دریایی آمریکا در منطقه خاورمیانه، موجب تحلیل‌رفتن منابع و آمادگی نظامی این کشور در مواجهه با چالش‌های بزرگ‌تر مانند تقابل با چین شده است؛ نیروی دریایی آمریکا با هدف دستیابی به یک هدف دست‌نیافتنی، همچنان در حال غرق‌شدن در خاورمیانه است. «هایمن ریکووِر»، دریاسالار شناخته‌شده نیروی دریایی آمریکا در سال 1982 در برابر کنگره این کشور شهادت داد که در جنگ مستقیم با روسیه، ناوهای هواپیمابر آمریکا تنها 48ساعت دوام می‌آورند. همچنین یکی از نگرانی‌های عمده کارشناسان، آسیب‌پذیری ناوهای هواپیمابر آمریکا در مناطق باریک، مانند خلیج‌فارس است. در حمله به انصارالله یمن از 80 موشک نقطه‌زن تاماهاک استفاده شد؛ یعنی بیش از نیمی از ظرفیت تولید سالانه آنها در آمریکا؛ این نشان‌دهنده هزینه گزافی است که آمریکا در نتیجه حضور طولانی‌مدت خود در منطقه متحمل می‌شود؛ استفاده از این مهمات در عملیات‌های کم‌اهمیت تاثیر شگرفی بر آمادگی نیروی دریایی آمریکا در مناقشات احتمالی در اقیانوس آرام خواهد داشت؛ مخصوصاً در تقابل با چین. زمانی که آمریکا در افغانستان مشغول بود، چین 313 کشتی جنگی ساخت؛ دو دهه قبل، نیروی دریایی چین تنها در تصورات بود؛ اما رزمایش‌های اخیر نشان می‌دهد که نیروی دریایی ایالات‌متحده حالا برای شکست‌دادن ناوگان چین راه بسیار دشواری دارد؛ این برای آمریکا بدین معنی است که تداوم حضور نظامی در منطقه، مساوی است با عقب‌ماندن از چین در حوزه نیروی دریایی خط سیر آینده، حتی از این هم بدتر است؛ ظرفیت کشتی‌سازی در چین، حالا 200 برابر آمریکا است! گسترش حضور آمریکا در منطقه نیروی انسانی این کشور را با چالش مواجه کرده و موجب استقرار کشتی‌ها با تعداد کمتری از ملوان‌های لازم شده است؛ اما همان افراد هم از حضور مداوم و طولانی‌مدت در دریا مستهلک شده‌اند. این موجب افزایش نگرانی‌های امنیتی و همچنین بروز سوانح شده است؛ از جمله برخورد دو ناوشکن آمریکایی «جان اس مک‌کین» و «فیتزجرالد» در 2017. نشریه تایم با اشاره به تبعات انسانی ماموریت‌های طولانی‌مدت و پرتنش، بر لزوم رسیدگی به مشکلات نیروی انسانی در نیروی دریایی آمریکا برای حفظ امنیت و آمادگی عملیاتی ایالات‌متحده تاکید کرد؛ از جمله اختصاص زمان استراحت و آموزش کافی به کارکنان.
بازار
بلومبرگ: آمریکا فوراً خاورمیانه را ترک کند
رسانه آمریکایی بلومبرگ نیز به مطلبی کمابیش مشابه پرداخت، البته از زاویه‎‌ای متفاوت. این نشریه با اشاره به اوضاع بحرانی اروپا توصیه کرد این کشور هرچه سریع‌تر منطقه غرب آسیا را ترک کند. این رسانه در مطلبی با عنوان «آمریکا باید سریعاً از خاورمیانه خارج شود» توصیه کرد واشنگتن ده‌ها هزار سربازی که در کشورهای غرب آسیا مستقر ساخته را در راستای به‌کارگیری این نیروها برای اهداف دیگر از جمله حفظ نظم در اروپا از این منطقه خارج کند. «آندریاس کلات»، ستون‌نویس پایگاه شبکه آمریکایی بلومبرگ، که همچنین برای نشریه اکونومیست نیز می‌نویسد، در این مطلب می‌نویسد: «آمریکا حدود 46000 سرباز را در 11 کشور در سراسر خاورمیانه به همراه تمامی سخت‌افزارهای همراه‌شان و پشتیبان‌های آنها مستقر کرده است. این نیروها برای جاهای دیگر همچون اروپا یا شرق آسیا که در آن آمریکا باید در برابر تهدیدآمیزترین دشمنان آمریکا بازدارندگی داشته باشد و به نزدیک‌ترین متحدان اطمینان ببخشد، در دسترس نیستند. یکی از استراتژیک‌ترین پرسش‌ها برای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یا دونالد ترامپ در صورتی که در انتخابات ماه نوامبر [آبان سال آتی] پیروز شوند، تصمیم‌گیری درباره حفظ این حضور عظیم آمریکایی‌ها در منطقه یا بیرون کشیدن آنها است.»
آن‌طور که ایسنا نوشته است، «دنیل دپتریس»، عضو اندیشکده اولویت‌های دفاعی واقع در واشنگتن، عقیده دارد که آمریکا باید در سریع‌ترین زمان ممکن حدود 3400 پرسنل نظامی خود در عراق و سوریه و نهایتاً ده‌ها هزار نیروی دیگر خود در کشورهای حوزه خلیج‌فارس و مابقی کشورهای منطقه را خارج کند. خیلی از این نیروها هدف حمله قرار می‌گیرند و همه آنها نیز برای مسائل مربوط به اروپا و آسیا خارج از دسترس هستند. البته در ادامه این یادداشت با ادعای این که نظامیان آمریکایی برای جلوگیری از خطر حمله داعش به آمریکا، در سوریه و عراق حضور دارند و خروج از این کشورها ممکن است فرصت شکل‌گیری دوباره خلافت داعش را ایجاد کند، آمده است: ما همچنین ممکن است به بهائی گزاف مجبور به بازگشت به خانه شویم. در منطقه نیز پیامدهایی منفی وجود خواهد داشت. خروج سریع ما نشان دیگری از ضعف آمریکا خواهد بود که دشمنان برای بهره‌ بردن از آن تردید نخواهند کرد.
حضور بدون بازدارندگی فایده‌ای ندارد!
همچنین فرمانده پیشین نیروهای مرکزی آمریکا در یاداداشتی، با مطرح کردن ادعاهایی درباره تاثیر حضور نظامیان آمریکایی در منطقه، گفت که خروج آنها از سوریه و عراق نباید نسنجیده انجام شود و در عین حال نیز حضور آنها در صورتی که نتواند در قبال حمله نیروهای مقاومت بازدارندگی ایجاد کند، «ایده خوبی» نخواهد بود. با اشاره به حمله گروه‌های مقاومت عراق به «برج 22»، پایگاه نظامی آمریکا در اردن که به کشته شدن سه تن از نظامیان آمریکایی و مجروح شدن بیش از 40 تن و حملات متقابل آمریکا به نیروهای مقاومت در عراق و سوریه همراه شد، ژنرال «کنت مک‌کنزی» چهاردهمین فرمانده مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) در یادداشتی در این‌باره مدعی شد: حمله اردن نتیجه واضح و قابل پیش‌بینی پاسخ‌های سست ما به بیش از 150 حمله به نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق از اکتبر گذشته بود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1112381/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری رویداد بین المللی فرصت های سرمایه گذاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران

رشد نرخ فقر در غزه به 90 درصد | خسارت 33 میلیارد دلاری جنگ غزه

سپاه: نباید اجازه داد مشاغل کاذب جای مشاغل اصیل را بگیرد

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

ادعای مقام آمریکایی درباره مخالفت کاخ سفید با حمله به رفح

راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده

معرفی فراورده‌های صادراتی در غرفه چهارمحال و بختیاری

پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به جولان اشغالی

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی

مردی که تسلیم نمی‌شود

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان

حماس: به زودی به پیشنهاد صلح اسرائیل پاسخ می‌دهیم

پلن B عربستان: توافق امنیتی با آمریکا بدون رابطه با اسرائیل

بازداشت حداقل 1000 دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا

اصابت موشک‌های حزب‌الله به 2 سازه در شمال فلسطین اشغالی

رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم

نتانیاهو برای منع قرار بازداشت دست به دامان خانواده اسرای اسرائیلی شد

اظهارات بودار سمیر جعجع علیه مقاومت با حمایت تلویحی از اشغالگران!

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

موافقت آمریکا با فروش برنامه‌های آموزشی نظامی به عربستان

حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

شمال یمن بمباران شد

خبر خوب برای دارندگان خانه در بافت فرسوده

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد

طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی

علی اف: اجازه درگیری دیگری در قفقاز را نخواهم داد

پیام جوانان غزه به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: «شما امید ما هستید»

بازداشت 300 دانشجوی معترض در نیویورک/ شهردار: آشوبگر بودند

دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات

وعده مخبر درباره افزایش 35 درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر عملیاتی شد

امضای 2 سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است