ایرانیان جهان

آخرين مطالب

ترامپ: اگر رئیس جمهور شوم تمام محدودیت‌های حمل سلاح را لغو می‌کنم ایالات متحده آمریکا

ترامپ: اگر رئیس جمهور شوم تمام محدودیت‌های حمل سلاح را لغو می‌کنم
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - فارس / دونالد ترامپ وعده داد که اگر بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، تمام محدودیت‌های مربوط به سلاح که توسط بایدن اعمال شده، را لغو می‌کند.
دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، وعده داد که اگر بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، تمام محدودیت های مربوط به سلاح که توسط بایدن اعمال شده، بر می گرداند.
وی اظهار کرد در دوران ریاست جمهوری اش از حقوق مربوط به اسلحه کاملا حمایت کرده و اگر بار دیگر به کاخ سفید راه یابد، تمام قوانین و محدودیت های در این زمینه را که توسط جو بایدن وضع شده، لغو می کند.
ترامپ در جمع هوادارانش در یک گردهمایی که توسط انجمن ملی سلاح آمریکا در پنسیلوانیا ترتیب داده شده بود، وعده داد که تمام قوانین محدودکننده خرید لوازم اسلحه مانند نگهدارنده هفت تیر و دیگر قوانین اعمال شده از سوی دولت بایدن را لغو کند.
وی خاطرنشان کرد هر حمله بایدن به مالکان و تولید کنندگان اسلحه، در هفته اول بازگشت من به کاخ سفید و شاید در روز اول، لغو خواهد شد.
انجمن ملی سلاح، در دوران رقابت های انتخاباتی 2016 آمریکا، و حتی دو طول دوران ریاست جمهوری ترامپ، آشکارا از او حمایت می کرد. ترامپ نیز با اختصاص مجموعه قوانین مورد درخواست لابی های سلاح از آنها حمایت می کرد، از جمله اینکه ترامپ در دوران همه گیری کووید 19 و بسته شدن بسیاری از مغازه ها در راستای جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری، مغازه های فروش سلاح را به عنوان اصناف ضروری و مورد نیاز معرفی کرد تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و باز باشند.
ترامپ خاطرنشان کرد در دوران ریاست جمهوری من هیچ اتفاقی نیافتاد و در آن مدت فشار زیادی بر روی من برای انجام اقداماتی درباره سلاح بود. ما کاری نکردیم و هیچ بازدهی نداشتیم.
در سال‌های اخیر، گروه‌های لابی ضد اسلحه البته در آمریکا نفوذ پیدا کرده‌اند ، اما در راس سیاست، به دلیل توازن قوا در سنا و محدودیت‌های سیستمی، هنوز کار چندانی انجام نشده است. بنابراین جمهوری خواهان همچنان در کنار صاحبان اسلحه هستند و دموکرات ها با پروژه های خود به جایی نمی رسند. برخی می گویند، بایدن به سادگی می تواند دستورات اجرایی صادر کند، یا وضعیت اضطراری بهداشت عمومی را اعلام کند و با توجه به تلفات خشونت با سلاح، اقدامات متقابل را انجام دهد. با این حال، در هر دو مورد، لغو این امر آسان خواهد بود و تا انتخابات بعدی هم تنها چند ماه دیگر باقی مانده است.
انجمن ملی سلاح آمریکا (NRA) یکی از قدرتمندترین سازمان های غیرنظامی در این کشور است که منافع صاحبان اسلحه و کسانی را که آن را ضروری می دانند هدایت می کند.
این انجمن ممکن است در سال‌های اخیر بخشی از نفوذ خود را از دست داده باشد و دیگر به اندازه سال 2016 که حدود 54 میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هزینه کرد قدرت مالی نداشته باشند. اما لابی اسلحه و حامیان آن پس از آن هم حدود 33 میلیون دلار در انتخابات ریاست جمهوری 2020 سرمایه گذاری کردند. یکی از اهداف اصلی آن ها جلوگیری از قوانین سختگیرانه علیه صاحبان اسلحه است.
در این شرایط، دموکرات های حاکم به ویژه طرفدار قوانین سخت گیرانه حمل اسلحه هستند، در حالی که جمهوری خواهان مخالف آن هستند. اما اکثریت نمایندگان سیاسی آمریکا علیه کشیدن دیوار قانونگذاری در مجلس سنای ایالات متحده در برابر این مسئله هستند. برای اجرای چنین پروژه ای اکثریت 60 درصدی در کنگره لازم است که وجود ندارد.
دموکرات ها به دنبال احیای قانون ممنوعیت حمل سلاح های تهاجمی هستند که در سال 2005 منقضی شده است. گرچه تاکنون تلاش دموکرات ها در این زمینه مورد حمایت جمهوری خواهان نبوده است.
چندی قبل آمارهای منتشر شده از سوی آرشیو ملی خشونت‌های مسلحانه در آمریکا نشان داد که تیراندازی‌های جمعی در این کشور در سال 2023، از مرز 600 مورد گذشته است. این رقم در سال قبل از آن، 645 مورد و در سال 2021،‌690 مورد بوده است که در آن زمان رکورد بی سابقه ای محسوب می شد.
همچنین مقامات اف‌بی‌آی اظهار کردند که در دو دهه گذشته به طور کلی شاهد افزایش تعداد تیراندازی های جمعی صرف نظر از معیارهای بکارگرفته برای این ارزیابی بوده‌ایم.
علاوه بر این ، نتایج آخرین نظرسنجی های انجام شده توسط شبکه ان بی سی، نشان می دهد که 52 درصد از مردم آمریکا صاحب یک اسلحه هستند.
در همین حال چندی قبل یک قاضی فدرال در نیویورک آمریکا اعلام کرد ممنوعیت حمل اسلحه با خشاب هایی که بیش از 10 گلوله در آن قرار می گیرد، اقدامی غیرقانونی است و به همین دلیل این ممنوعیت را لغو کرد.
بالا گرفتن خشونت‌های مسلحانه در آمریکا تا حدی است که هر هفته شاهد تیراندازی‌های خونین در نقطه‌ای از ایالات متحده هستیم. این تیراندازی‌ها در مکان‌های عمومی مانند مدارس، مراکز خرید و کلیساها به شکل چشمگیری افزایش یافته است.
گفته می‌شود آمار بالای تیراندازی‌های جمعی در آمریکا موجب اضطراب و ناامنی مردمی شده و بحث‌های سیاسی زیادی را به راه انداخته است. منتقدان افراطی‌های جمهوری‌خواه حامی سلاح را به همکاری خیانت‌آمیز با لابی‌های اسلحه متهم می‌کنند.
بازار

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1110955/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لاپید: زیاده خواهی کابینه نتانیاهو مانع تبادل اسیران شد

زلنسکی تلفات ارتش اوکراین را کم نشان می‌دهد

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

خشم صهیونیست‌ها از پیام نتانیاهو درباره دادگاه لاهه

بمب‌گذار استانبول به 1800 سال حبس محکوم شد

معاون وزیر راه: فقط 10 درصد هزینه مورد نیاز برای نگهداشت راه ها، پول داریم!

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز؛ سکه به 40 میلیون تومان بازگشت

پشت پرده افزایش قیمت پیاز در بازار

پرشدگی کامل 11 سد کشور در پی بارش‌های بهاره

برگزاری دومین کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری‌های عصبی در صرع و پارکینسون»

تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»

التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد

پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند

وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود

پنج سناریوی عجیب یک انتخابات

کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی؛ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید

زنگنه: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است

زیارت شهدای مدفون در حرم حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم

جامعه فرهنگی استان ایلام 57 شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند

خودکشی پزشکان به مرز هشدار رسیده است

هم‌میهن گزارش داد: جامعه دوپاره، معیارهای دوگانه

نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه

شهرک نشینان صهیونیست: از 200 روز آوارگی خسته شده‌ایم

بایدن، ترامپ را «دان خواب‌آلود» خواند!

تصاویری از ساقط کردن پهپاد MQ9 آمریکایی توسط پدافند هوایی انصارالله یمن

قالیباف: اولین‌بار است جداول بودجه به صحن می‌آید

درگیری پلیس تل آویو با شهرک نشینان معترض به سیاست‌های نتانیاهو

فروش کدام املاک شامل مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود؟

صف وام ازدواج امسال در انتظار تصمیم بانک مرکزی

نماینده مجلس: تا واردات خودرو آزاد شود مشکل تصادفات حل نمی شود!

«بازی دراز وعده صادق الهی بود»

گلزار مطهر شهدا میعادگاه ملت شریف ایران اسلامی است

ارائه 2 زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو 2024 +فیلم

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!

تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند

وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود

سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض

اسرائیل درمانده است، ایران قواعد بازی را تغییر داد

یادبودی مقابل کاخ‌سفید برای خبرنگارانی که توسط صهیونیست‌ها در غزه قتل‌عام شدند

بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی ادامه دارد

شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک

‏تداوم کاهش ‎تورم تولیدکننده در فروردین‌ 1403

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال 1403

خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت

مجلس دوازدهم فاقد ستاره سیاسی است

تظاهرات ژاپنی‌ها علیه جنایات صهیونیست‌ها

دستگیری نامزد انتخابات آمریکا در اعتراضات سراسری مخالفت با جنگ غزه