ایرانیان جهان

آخرين مطالب

ماهی‌گیری ترامپ از آب گل آلود ایالات متحده آمریکا

ماهی‌گیری ترامپ از آب گل آلود
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - اقتصاد نیوز /متن پیش رو در اقتصاد نیوز منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
آلترناتیو ترامپ – یعنی حمایت از مصالحه – شاید در بلندمدت مزیت انتخاباتی را به همراه داشته باشد. زیرا این موضع گیری باعث می شود که ترامپ نه تنها به عنوان دلال قدرت سیاسی، بلکه در قامت واسطه سیاست گذاری شناخته شود. اینگونه در ظاهر بایدن تنها با کمک او می‌توانست لایحه سازش را از کنگره عبور دهد.
از آنجایی که چشم انداز مصالحه مرزی سنا در میانه مخالفت خوانی های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبهم به نظر می رسد، ارائه کمک های نظامی ایالات متحده به اوکراین و اسرائیل درگیر اما و اگرهای بسیاری شده است برخی از جمهوری خواهان کنگره اصرار داشتند که این کمک ها به اقدامات امنیتی مرزی منوط شود. در همین راستا گروهی از ناظران می گویند تلاش برای جلوگیری از سازش نه تنها به منافع ایالات متحده بلکه به منافع سیاسی رئیس جمهور سابق و متحدانش در کنگره نیز آسیب می رساند.
اهرم دموکرات ها
مسائل مرزی، کمک ایالات متحده به اوکراین و اسرائیل سه گزاره با اهمیت هستند و ارتباط بین آنها ذاتا سیاسی است. ناظران بر این باورند که پیوند این سه گزاره، در راستای تلاش برای ایجاد موقعیتی بدون تنش برای رئیس جمهور سابق و حامیانش، به ویژه در مجلس نمایندگان قلمداد می شود.با این حال گروهی دیگر بر این باورند که اگر بایدن چنین سازشی را رد کند، مسئولیت سیاسی نتایج در امتداد مرز، در اوکراین و اسرائیل بر گردن دموکرات ها می افتد و اگر به چنین سازشی تن دهد، جمهوری‌خواهان کنگره با ایستادگی در طول فصل تلخ مبارزات انتخاباتی، به پیروزی سیاسی قابل‌توجهی بر دموکرات‌ها - در مرز - دست خواهند یافت.
به نوشته نشنال اینترست، یکی از مشکلات ترامپ و حامیانش در کنگره ممانعت از مصالحه دو حزبی در باب مقوله مرز است، از همین رو جمهوری‌خواهانی که مخالف سازش هستند، عواقب حاصل از مخالفت هایشان در باب شرایط موجود در امتداد مرز، در اوکراین و اسرائیل بر گردنشان است. به نوشته این نشریه اگر شرایط امنیتی در امتداد مرزها وخیم شود، بایدن و دموکرات های کنگره می توانند جمهوری خواهان را به دلیل مسدود کردن بودجه سرزنش کنند. در همین راستا اگر نیروهای اوکراین شکست قابل توجهی را متحمل شوند – ترامپ و متحدانش مسئول خواهند بود. سابقه حمایت های رئیس جمهور سابق از اسرائیل نیز ضربه قابل توجهی به این نامزد جمهوری خواه وارد می کند. بایدن و حامیانش، مانند بسیاری از ناظران خارجی در رسانه ها و جاهای دیگر، از این صحبت ها یا موارد مشابه استقبال می کنند.
شرایط اوکراین غیرقابل پیش بینی ترین و در عین حال خطرناک ترین شرایط برای رئیس جمهور سابق و حامیانش است. به طور منطقی می توان انتظار داشت که وضعیت در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک تا قبل از نوامبر تغییر مادی نداشته باشد - یا دست تکان دادن تلویزیونی رای دهندگان را به اندازه کافی سردرگم کند تا از پیامدهای سیاسی قابل توجه جلوگیری شود. در ارتباط با اسرائیل نیز توقف حمایت نظامی از این بازیگر تاثیر چندانی در فرایند جنگ غزه نخواهد داشت. اما خودداری از ارائه کمک‌های نظامی قابل توجه به اوکراین می‌تواند نه تنها در زمین، بلکه در اتاق‌های رأی‌دهی نیز مؤثرتر باشد.
ماهی گیری از آب گل الود
در اینجا، یادآوری تجربه ناگوارجنگ آمریکا با ویتنام ممکن است مفید باشد. پس از امضای توافقنامه صلح پاریس و خروج نیروهای آمریکایی در سال 1973، ایالات متحده به حمایت مالی از ویتنام جنوبی ادامه داد. در طول دو سال بعد، کنگره تحت کنترل حزب دموکرات در هر دو مجلس - کمک های ایالات متحده را کاهش داد و مسدود کرد. در سال 1975، نیروهای ویتنام جنوبی سقوط کردند و ارتش ایالات متحده دیپلمات های آمریکایی و دیگران را از پشت بام سفارت ایالات متحده خارج کرد. این عکس‌های نمادین نشان می‌دهند که چگونه تلاش رئیس‌جمهور سابق ریچارد نیکسون در «صلح با افتخار» به چیزی تبدیل شد که بسیاری بعدها آن را به عنوان شکست تحقیرآمیز تلقی کردند.
آنچه ترامپ و جمهوری‌خواهان کنگره ممکن است در نظر بگیرند این است که چگونه اختلافات حزب دموکرات در دهه‌های 1960 و 1970 بر سر ویتنام، اعتبار این حزب را کاهش داد و آرای جمهوری خواهان را افزایش. آلترناتیو ترامپ – یعنی حمایت از مصالحه – شاید در بلندمدت مزیت انتخاباتی را به همراه داشته باشد. زیرا این موضع گیری باعث می شود که ترامپ نه تنها به عنوان یک دلال قدرت سیاسی، بلکه به عنوان یک واسطه سیاست گذاری شناخته شود. اینگونه در ظاهر بایدن تنها با کمک او می‌توانست لایحه سازش را از کنگره عبور دهد. دوم، تعریف رئیس‌جمهور سابق به‌عنوان یک «سازنده» و نه «اهرم شکن» به پیشروی سیاست آمریکا کمک می‌کند، چیزی که بسیاری از رأی‌دهندگان مستقل هنوز آن را ندیده‌اند و مشتاق آن هستند. در نهایت، تلاش ترامپ برای سازش برد رسانه ای خواهد داشت و نقش ترامپ به‌عنوان ناجی اوکراین محور بحث‌های آنلاین و چاپی خواهد بود.
بازار

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1108045/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جعل دراماتیک تاریخ

بازتعریف جامعه مدنی دوم خردادی

نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح

لحظه انفجار یک ساختمان در غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از 13 سال

نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشتش به خشم آمد

انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید

گانتس: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

آخرین مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی قدیمی به مجوزهای جدید، 17 روز دیگر

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!

شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد

تصمیمات زیگزاگی؛ روایتی از تعارضات بنیادین گفتمان انقلاب به آن دچار شده

تحقیر آمریکا در دریا و آسمان

حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو

تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو

کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

تازه‌ترین خبرها از قیمت دلار، سکه و بازار سهام

ادامه روند ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز

مناظره‌ای در مورد حجاب

تهدید شغلی و امنیتی دانشجویان آمریکا توسط دولت

چطور می توانیم بگوییم تحریم ناپذیریم؟

مجری شبکه 13 اسرائیل: هر حرکتی انجام دهیم متهم به کمک کردن به یحیی السنوار می‌شویم

چتر هسته‌ای روسیه بر سر بلاروس

همه چیز درباره وام ازدواج در سال 1403

سکوت، استراتژی بانک مرکزی در مقابل ناترازی بانک مسکن

کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند

تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی

پیشرفت اجتماعی ایران از سال 2019 کم و در سال 2023 منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد

معرفی 110 فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران

تبدیل 468 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی و مرزداری ندارد

قطر: حمله زمینی به رفح جان اسیران صهیونیست را به خطر می‌اندازد

تصاویری از ماموریت رزمی نیروهای هوافضای روسیه

حمایت ژاپنی‌ها از مردم فلسطین

تردید مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی درباره تاثیرگذاری حمله زمینی به رفح

رئیس اتاق مشترک ایران و هند: با این وضعیت نمی‌توانیم شعار امسال را محقق کنیم

بهبود 2 میلیارد دلاری تراز تجاری محصولات کشاورزی

جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا

110 فرصت اقتصادی استان به 2 زبان زنده دنیا ترجمه شد

روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است

مقامات آمریکایی: اسرائیل در استفاده از سلاح‌های آمریکایی به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد

اعتراض دانشجویان انگلیسی با شعار «مبارزه تا آزادی فلسطین»

فرصت 15 روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا