ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آل‌اسحاق:مکانيزم ائتلاف اصولگرايان در حال شکل‌گيري است اخبار ایران

  بزرگنمايي:

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: رئيس جمهور مديرعامل است و رئيس هيئت مديره نيست.
يحيي آل‌اسحاق پيش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: رياست جمهوري در اين کشور حدود و ثغور دارد و بايد در چارچوب قانون عمل کند.

وي افزود: همان‌گونه که کسي حق ندارد به قوه مجريه تعرض کند و مانع ايفاي وظايف قانوني آن شود، ساير قوا نيز از استقلال برخوردار بوده و کسي حق تعرض به آنها را ندارد.

آل اسحاق ادامه داد: در اين مقطع حساس ارزيابي عملکرد قوه مجريه در هشت سال گذشته ضرورت دارد تا با استفاده از نقاط قوت و ضعف فعلي، برنامه هشت سال بعد تدوين شود.

به گفته اين نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، مکانيزم حکومت‌داري ايران تنها حفظ و نگهداري دستاوردها نيست بلکه حرکت به سوي آرمان‌ها و اهداف است.

وي خاطرنشان کرد: در حوزه بين‌الملل فردي که رئيس جمهور مي‌شود بايد بداند که شرايط جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان چيست تا بتواند جريان ايران‌هراسي را خنثي کند.

اين فعال سياسي عنوان کرد: نظام مهندسي جهاني سلطه يکي از معارضان اصلي خود را جمهوري اسلامي مي‌داند و براي ضربه زدن به آن بر حوزه اقتصاد متمرکز شده است.

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد: مي‌توانيم با دنيا و منطقه بدون تخاصم و تهاجم تعامل داشته باشيم و اهداف را نيز به پيش بريم.

آل اسحاق ابراز داشت: در حوزه‌هاي داخلي نيز نيروهاي مادي و معنوي بسيار خوبي در کشور وجود دارد که در اجرا به خوبي از ظرفيت آن استفاده نمي‌شود.

وي ادامه داد: نيروي پيش‌برنده دولت آينده بايد بر اقتصاد متمرکز باشد و تيم دولت آينده بايد در زمينه مسائل اقتصادي مسلط و با برنامه حرکت کند.

فضاسازي براي حضور حداکثري سلايق

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه گفت: فضاي تعارضي در کشور بايد به فضاي تعاملي بدل شود و با در نظر گرفتن خطوط قرمزي که مقامات مربوطه مشخص مي‌کنند فضاي حضور براي ساير نيروها باز شود.

وي افزود: اصلاح‌طلبان و منافقان تفاوت جدي دارند و در شرايط فعلي به جز منافقان، فتنه‌گران، سلطنت‌طلبان و کساني که براندازي نظام را دنبال مي‌کنند بقيه بايد وارد ميدان شوند.

آل اسحاق تصريح کرد: حقوق اجتماعي و فردي مردم بايد در کمال خود توسط دولت آينده تحقق پيدا کند و اقشار مختلف مانند بانوان در تصميم‌گيري‌هاي مربوط به خود حضور جدي داشته باشند.

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد: احياي ساختار برنامه‌ريزي در کشور و استقلال بانک مرکزي و توسعه روابط خارجي بايد در هر برنامه‌اي براي دولت آينده گنجانده شود.

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: کسي که بخواهد مسئوليت قبول کند علاوه بر حل مشکلات و چالش‌هاي موجود، بايد جمهوري اسلامي ايران را يک قدم به سمت اهدافش جلو ببرد.

وي در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد اين حزب گفت: موتلفه اسلامي از ابتداي تشکيل به دنبال يک دولت کريمه اسلامي است که از غدير تا ظهور امتداد دارد.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: آنچه اين حزب به آن معتقد بوده آرمان‌گرايي مبتني بر واقعيت و واقعيت‌گرايي آرمانگرا است.

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: موتلفه در ميان سکولاريسم و راديکاليسم به دنبال راه مياني است و در اقتصاد نيز به جاي اقتصاد دولتي و اقتصاد آزاد اقتصاد دولت ملت را پيگيري مي‌کند.

آل اسحاق تصريح کرد: مديريت سه بخش استراتژيک، ستادي و عملياتي دارد که در بخش عملياتي بايد از جوانان بهره برد، در بخش ستادي ترکيبي از جوان و پير و در بخش استراتژيک بايد کار را به با تجربه‌ها سپرد.

دولت احمدي‌نژاد در اجراي هدفمندي يارانه‌ها شهامت داشت

وي ادامه داد: هدفمند کردن يارانه‌ها کار بسيار شجاعانه‌اي بود که در دولت‌هاي قبل انجام نشد و حتي زماني که خود بنده وزير بازرگاني بودم خواستم آن را انجام دهم اما نشد.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: دولت احمدي‌نژاد شهامت داشت و تابوشکني کرد، اما در اجراي اين قانون منحرف و آنچه که در عمل انجام شد آن چيزي نبود که بايد انجام چه در زمينه تامين منابع و چه سياست‌هاي اجرايي انجام نشد.

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد: با هدفمندسازي يارانه‌ها قرار بود اقتصاد شفاف‌سازي و ضايعات کم شود و سرمايه‌گذاري افزايش يابد، بنابراين در اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها هيچ شکي نيست، اما در شيوه اجرا و اهداف نيازمند يک بازنگري جدي است.

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري افزود: با توزيع يارانه 45 هزار توماني قصد داشتند شکاف بين فقير و غني را پر کنند، اما در عمل اين شکاف بيشتر و عميق‌تر شد.

وي بيان داشت: براي اجراي صحيح اين قانون بايد دولت و مجلس به طور مشترک وارد ميدان شوند و کارهاي انجام شده را بازبيني کنند.

مکانيزم ائتلاف اصولگرايان در حال شکل‌گيري است

آل اسحاق در اين نشست ابراز داشت: انتخابات آتي چهار ضلعي است و اصولگرايان در حال تدوين مکانيزم ائتلاف هستند که اگر اين اتفاق بيافتد توان اجرايي و مقبوليت اين جريان بيش از سه ضلع ديگر است.

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اصول مشترک اصولگرايان به وحدت جمعي آنان کمک مي‌کند و همين موضوع مي‌تواند در دولت آينده نيز توان چند برابري ايجاد کند.

مديريت تيمي قوه مجريه قابل اجراست

آل اسحاق همچنين عنوان کرد: ما به دنبال شوراي رياست جمهوري نيستيم، اما اين امکان وجود دارد که يک رئيس جمهور داراي سعه صدر، بر اساس قانون مسئوليت در حوزه‌هاي مختلف را به وزرا تفويض کند.

وي تصريح کرد: چنين رئيس جمهوري بايد داراي سعه صدر، مقبوليت و شيخوخيت باشد و اجازه دهد امور فرهنگي، سياست خارجي، اقتصاد داخلي و... زير نظر معاونان قوي با اختيارات قانوني اداره شود.

مسئول دولت بايد ابزار نشاط مردم را فراهم کند

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود ابراز داشت: افسردگي از بلاهاي عمده فضاي اقتصادي امروز ما بوده و اقتصاد، خانواده و فضاي فرهنگي کشور را در بر گرفته است.

آل اسحاق ادامه داد: کسي که اين فضاي آشفته را ببندد هيچ تمايلي به سرمايه‌گذاري ندارد و در اين فضا همگي با يکديگر درگيرند و هيچ‌کس به تعهداتش عمل نمي‌کند بنابراين دولت آينده بايد توجه به اخلاق را در صدر برنامه‌هاي خود قرار دهد.

وي خاطرنشان کرد: نظام ما در امتداد راه خود به جهان ثابت مي‌کند که فراهم آوردن خير دنيا و آخرت براي مردم ميسر است.

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري افزود: اين مدعاي نظام در طول 30 سال تجربه دولت‌هاي چپ‌گرا با پسوند اسلامي يا سکولار با ظاهر ديني مورد تعرض قرار گرفت و کشور به تدريج دارد به آن راه اصلي مياني مورد نظر باز مي‌گردد.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: فرماندهي واحد در طول 30 سال بحران‌هاي مختلف ثابت کرد که مي‌تواند کشور را از مصائب و بلايا سالم عبور دهد و ارکان جهت‌ساز نظام در عرض اين عمود، الگوي حکومت‌داري جديدي را به جهان ارائه کرده است.

اين کانديداي احتمالي يازدهمين انتخابات رياست جمهوري اضافه کرد: پيشرفت بدون عدالت مد نظر نظام جمهوري اسلامي نيست و عدالت بدون توسعه نيز به توزيع عادلانه فقر منتهي مي‌شود بنابراين بايد بدون تنگ‌نظري اما با حفظ چارچوب‌ها امکان بروز و ظهور تمام ظرفيت‌هاي انساني را فراهم آورد و کشور را به چشم‌اندازهاي طراحي شده براي آن هدايت کرد.

وي تصريح کرد: به منظور ايجاد زمينه براي خلق حماسه اقتصادي و سياسي بايد سرمايه اجتماعي کشور را برگردانيم که يکي از الزامات اساسي برگرداندن سرمايه اجتماعي، توليد سرمايه اجتماعي است که احتياج به يک سعه صدر با حفظ اصول انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌ها دارد.

به گفته آل اسحاق، بستر دوم براي خلق اين حماسه، متحول کردن فضاي کسب و کار و اجراي اصل 44 و پيگيري و تحقق حقوق فردي و اجتماعي مردم است به گونه‌اي که حقوق مردم در انضباطات اجتماعي بايد به صورت جدي پيگيري شود.

«اخلاق، اقتصاد، سياست، قانون»

وي شعار دولت احتمالي خود را «اخلاق، اقتصاد، سياست و قانون» ذکر و خاطرنشان کرد: اخلاق در گام نخست است، چراکه تا اخلاق در حوزه‌هاي مختلف نباشد همين ناهنجاري‌ها را شاهد هستيم که مقدار بسياري از آن به خاطر اخلاق است، مشخصه اصلي دين ما نيز اخلاق است، اين فضاي آشفتگي و درگيري، فضاي مناسبي براي هيچ طرح و برنامه‌اي نيست.

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اذعان داشت: در حال حاضر در غرب نظام خانواده دچار مشکلات جدي شده و نظام حکومت‌داري که مي‌خواهد الگوي جهان باشد بايد چهره‌اي متفاوت از حکومت‌داري رايج دنيا ارائه دهد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/99/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد

گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار نیست

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟

فعالان بخش خصوصی: با تعطیلی پنچشنبه ها، قطع ارتباط هفتگی ایران با بازارهای جهان 4روز می شود

کیهان: عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور، پدرخوانده‌ های حامی برجام هستند!

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

با افزایش نرخ رسمی ارز، بازار غیررسمی مهار نمی‌شود

اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال 1403

تامین به موقع و درست ارز توسط بانک مرکزی

درباره وضعیت بازار ارز، هفته‌ آینده حتما جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد

قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی

نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند

اختصاص 30 درصد از مالیات واحدهای تولیدی به عمران گناباد

نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید

مرحله دوم عملیات وعده صادق

خاندوزی: نوسانات نرخ ارز هیچ نفعی برای دولت ندارد

بازارسازی برای فروش نفت و استفاده از دستاورد‌های دانش بنیانی بسترساز رشد اقتصادی 5.4 درصدی شد

نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر

کلاهبرداری از شهروندان نیشابوری با ترفند مشارکت در فعالیت اقتصادی

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم

تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

اهداف ایران خودرو در سال جهاد اقتصادی

مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند

تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی

مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها

ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

کشف 12 هزار قوطی اکتان بنزین در جنوب تهران

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 29 فروردین 1402

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

جمعه و شنبه باید تعطیل شود

کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود

آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

ورود 80 میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال

تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق

تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق

توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌جاری

رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود

مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است

ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی

رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود

تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران

گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم

کشف لوازم آرایشی 20 میلیاردی قاچاق در قائم شهر