ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پورمحمدي:در سال 88 نه به احمدي‌نژاد رأي دادم و نه عملكرد او را قبول كردم اخبار ایران

  بزرگنمايي:

کانديدا ائتلاف 5 نفره اصولگرايان با بيان اينکه رئيس جمهور بايد در مورد تلف‌شدن منابع كشور و گسترده‌تر شدن طبقه محروم پاسخگو باشد گفت: در سال 88 نه به احمدي‌نژاد رأي دادم و نه عملكرد او را قبول كردم.

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان پيش از ظهر امروز در بدو ورود به استان آذربايجان شرقي در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه تبريز حاضر شد و طي سخناني با تبريک روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خميني(ره) گفت: خوشبختانه جامعه ما از جهت تعيين حق سرنوشت که مهم‌ترين اصل از نظر حقوق اساسي در دنيا است، در بالاترين سطح قرار دارد. امام عزيز ما در سال اول انقلاب پنج انتخابات برگزار کرد که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران جزو شاهکارها است.

پورمحمدي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري گفت: انتخابات سالم جزو افتخارات جمهوري اسلامي ايران است. نظام جمهوري اسلامي ايران به حق تعيين سرنوشت پايبند است.در آينده نزديک نيز يک آزمون بزرگ ديگري در پيش داريم که با توجه به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري راجع به حماسه سياسي، حضور ملت بايد پرشور‌تر از گذشته باشد.
 
بايد تكاليف برنامه پنجم توسعه در واگذاري امور شهري به شهرداري‌ها اتفاق بيفتد

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در بخش ديگر از سخنان خود به سؤالات اساتيد و دانشجويان دانشگاه تبريز پاسخ گفت. وي در پاسخ به اين سؤال مبني بر اين‌که هر چند حق شهروندي در دولت‌هاي مختلف رعايت شده ولي چشم انداز نظام در خصوص جامعه شهري محقق نشده است، گفت: بحث ساماندهي زندگي شهري و بحث مديريت شهري از اهميت زيادي برخوردار است. اگر بخواهيم جامعه را خوب اداره کنيم بخش‌هايي که بايد به مردم واگذار شود حتما بايد از سوي مردم مديريت شده و دولت تا آنجا که مي‌تواند وظايف تصدي گرايانه خود را که مردم مي‌توانند انجام دهند تا آنجا که مي‌تواند کم کرده و به نظارت بپردازد. واگذاري بحث مديريت شهري از زمان‌هاي گذشته مطرح است. امروز دولت خودش بزرگ است و اگر شهرداري‌ها را نيز در دست بگيرد چه فاجعه‌اي رخ مي‌دهد. در دولت خاتمي انتخابات شوراها کليد زده شد. اين کار بسيار خوب بود و بنده مدافع اين کار بودم. در قانون‌هاي پنج ساله به بحث مديريت واحد شهري اشاره شده و اختيارات زيادي از دولت اخذ و به شهرداري‌ها داده شد. اينجا مي‌بايست چند اتفاق مي‌افتاد؛ اول اين‌که شوراها توانايي مديريت اين وضعيت را دارا مي‌بودند. بهداشت، ورزش، کتابخانه‌ها، بهزيستي طبق برنامه مي‌بايست به شهرداري‌ها واگذار مي‌شد ولي شوراها توانمندي لازم براي مديريت اين موضوع را نداشت. از سوي ديگر دولت هم قبول نمي‌کرد اين تکاليف را واگذار کند. بنده در وزارت کشور دنبال تحقق اين موضوع بودم و چند شهر نمونه پيدا کرديم که به طور آزمايشي اين موضوع محقق شود ولي دولت همراهي نکرد. اما بنده معتقدم به دلايل متعدد بايد تکاليف برنامه پنج ساله توسعه در خصوص واگذاري امور شهري به شهرداري‌ها اتفاق بيافتد.

 
با تأخير در اجراي طرح مديريت جامع شهري با آسيب‌هاي بيشتري  مواجه خواهيم بود

پورمحمدي ادامه داد: از سوي ديگر بيشترين منابع مالي در تهران است و اين‌که شهرداري تهران بيشترين فعاليت عمراني را دارد به خاطر آن است که بيشترين منابع مالي در تهران است. جالب آنکه فاصله بين شهرداري تهران تا تبريز، مشهد و اصفهان و... که کلان شهرهاي ديگر است خيلي زياد است. اما با اين همه تبريز قدرت عملياتش آنقدر زياد است که با شهرهاي درجه دوم و سوم متفاوت است. متاسفانه منابع کشور يا در تهران جمع شده يا در 5 الي 6 شهر بزرگ کشور. اگرا ين وضعيت ادامه پيدا کند نه طرح مديريت جامع شهري عملياتي خواهد شد و نه مي‌تواند خدمات شهري خوبي ارائه کرد. بنده با تجربه‌اي که در وزارت کشور دارم فکر مي‌کنم هر قدر در اجراي طرح مديريت جامع شهري تأخير کنيم با آسيب‌هاي بيشتري مواجه خواهيم بود.

 پورمحمدي در پاسخ به اين سؤال که با توجه به سوابق شما در وزارت اطلاعات آيا کشور به يک چهره امنيتي نياز دارد يا خير، گفت: امنيت يک نياز جدي کشور است و هر کشوري از امنيت فاصله بگيرد نه دانش، اقتصاد و نه فناوري‌اش امکان رشد ندارد. چرا آمريکا براي ايجاد موانع توسعه براي ساير کشورها مشکل اميني ايجاد مي‌کنند؟! چون امنيت مانع توسعه مي‌شود. امروز جمهوري اسلامي ايران به خوبي توانسته امنيت خود را در سطح بالا فراهم کند که به برکت فرزندان اين مملکت است که يا در جهبه تلاش کردند يا در لايه‌هاي پنهان و حتما هم اشتباه کردند و کسي مصون از اشتباه نيست. بنده يک سوم از خدمات من در وزارت اطلاعات بودم. در اين 12 ساله در بخش خارجي و ديپلماسي غير رسمي کار مي‌کردم و اگر در بخش داخل هم بودم آن را نقطه ضعف نمي‌دانم. تمام دنيا مي‌گويند سربازان و سرداران اين حوزه معتمد‌ترين شهروندان کشور هستند ولي در ايران با نگاه ويژه به آنان برخورد مي‌شود. زمان انتصاب بنده به عنوان وزير کشور برخي نمايندگان مدعي شدند بنده يک چهره امنيتي هستم و براي وزارت کشور آسيب زا است. اما بنده اعلام کردم مي‌خواهم امنيت را از دريچه اقتصاد و سياست تأمين کنم. طرح من براي تحقق اين موضوع که در وزارت کشور اجرايي شد، تاسيس شوراي توسعه غرب و شوراي توسعه شرق کشور بود تا با تأمين اقتصاد استان‌هاي غربي و شرقي خود مرزنشين‌ها از کشور دفاع کنند.
 
من جزو قربانيان بداخلاقي كشور هستم

وي در خصوص برخي بي‌اخلاقي‌ها در جامعه که محور سؤال يکي از دانشجويان بود،گفت: من جزو قربانيان بداخلاقي کشور هستم. به هر حال با تهمت و بداخلاقي اول با ماها برخورد شد و بعد اين فضا ادامه يافت. هر وقت آمده‌ايم حرف بزنيم گفتند اين سياسي کاري است. اتفاقا يکي از شعارهاي من بازگشت به اخلاق و عبور از اين بداخلاقي‌ها است. حتي از شعر حافظ الهام گرفته و اين شعر را مطرح کردم که «آسايش دو گيتي تفسير اين دو حرف است، با دوستان مروت با دشمنان مدارا» و اگر اين چنين نگاهي يافتيم مي‌توانيم موفق عمل کنيم. بسياري از آسيب‌هاي کشور به خاطر بد اخلاقي‌ها است که بايد با آن برخورد کنيم.

 رئيس جمهور بايد در خصوص تلف‌شدن منابع كشور، اشتغال و گسترده‌تر شدن طبقه محروم پاسخگو باشد

عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان در پاسخ به اين سؤال که آيا جريان مشايي را انحرافي ميدانيد، گفت: من چنين جرياني را قبول ندارم. ما اين جريان را ساختيم. مشکل آن است که ما موقعيت‌ها را اشتباه گرفته ايم؛ به جاي آنکه از مسئول انجام تکليف او را بخواهيم به سخنان حاشيه‌اي مي‌پردازيم. ما ملتي با فرهنگ بالا داريم. ما از فرهيختگان فرهنگي زيادي برخورداريم. مگر ملت ما از بوته خلق شده است که دچار انحراف شود. مگر با دو کلمه مي‌توان فرهنگ مردم را جابجا کرد؟! مگر ملت ايران کوچک است، مگر فرهنگ ما کوچک است، مگر در اين کشور نخبه کم است تا يکي، دو نفر بيايند چند تا کلاس هم درس نخوانده‌اند براي ملت ما انحراف ايجاد کنند. بنده اگر رئيس سازمان بازرسي هستم بايد پاسخگو باشم که ماموريت و وظيفه خود را انجام دادم يا خير. رئيس جمهور بايد پاسخگوي ماموريت خود باشد؛ اين‌که منابع کشور تلف شود، انحراف است. اين‌که جوانان کشور ما بيکار باشند انحراف است. اين‌که طبقه محروم گسترده‌تر شود انحراف است. مسئولان نبايد وقت خود را صرف حاشيه و حرف‌هايي که منفعتي براي ملت در آن نيست، کنند. بايد درد جامعه ارزيابي شود و روي آن متمرکز شده و اين درد را دوا کرد.

مشكلات امروز حاصل طراحي‌هاي دشمن، كاستي‌هاي بدنه عمومي جامعه و كم‌كاري‌هاي دولت است

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به اين سؤال که مشکلات کشور صرفا از عملکرد دولت است، گفت: مسئوليت دولت از همه بيشتر است و او بايد بيشتر پاسخگو باشد. البته ملت نيز سهيم است. همه بايد اين نياز و درک را داشته باشيم که امروز بايد کجا متمرکز شويم. نبايد از دشمان غافل شويم دشمنان سرسختي داريم که به هيچ وجه حاضر نيست از ما بگذرد. امروز دشمن با ايراني که حتي انقلابي و اسلامي نباشد ولي نخواهد به آمريکا باج بدهد، مي‌جنگد. امروز که انقلابي و اسلامي هستيم حساسيت دشمن نسبت به ما بيشتر است. اما امروز که اين منابع را داريم دشمن تلاش دارد که ما را زير سلطه خود قرار داده و منابع ما را به غارت ببرند تا نهايتا تسليم و مصرف کننده کالاهاي آنان باشيم. بنابراين نقش و سهم دشمن هم قابل توجه است. بنابراين مشکلات امروز حاصل طراحي‌هاي دشمن، کاستي‌هاي بدنه عمومي جامعه و کم کاري‌هاي دولت است. راهکار اين وضعيت بنا به فرموده مقام معظم رهبري حماسه ملي است. بعد از خلق حماسه سياسي بايد حماسه اقتصادي از سوي ملت کليد زده شود. يعني دولت قانومندار، جدي و با ايده‌هاي روشن را انتخاب کنيم و سپس او را کمک کنيم که از اين مشکلات عبور کنيم. اگر دولتي با برنامه، قانونمندي، تلاش برنامه اي، اتکا به نظريه کارشناسان و با همراهي مردم روي کار بيايد قطعا کشور مي‌تواند از مشکلات عبور کند.

وي در پاسخ به اين سؤال مبني بر اين‌که چطور در همه زمينه‌ها تبحر و تخصص داريد، گفت: ادعايي براي تبحر در همه زمينه‌ها ندارم. دوران سوپرمني و همه فن حريف گذشته است. مديريت دانشي است که هر چه انسان در رشته‌هاي مختلف اطلاعات داشته باشد توان مديريتي‌اش زياد مي‌شود. تمام حرف من اتکا به نگاه کارشناسي در رکن اجرايي کشور است. بنده همواره اين رويه را بکار بردم.

بايد با مدل فرهنگي مشكل فرهنگ را حل كرد

پورمحمدي در پاسخ به اين سؤال که چرا ائتلاف کرديد و چه نظري درباره اظهارات باهنر راجع به حجاب که گفته است من با صد تار موي دختر هم مشکل ندارم، داريد، گفت: کانديداي اصولگرايان زياد هستند. به همين خاطر بايد هم شرايط را براي خود و هم براي مردم آسان‌تر کنيم. در ائتلاف پنج نفره قرار گذاشتيم يک خروجي داشته باشيم که تا پايان وقت ثبت نام آن را عملي خواهيم کرد. فضا را براي راي دادن مردم شفاف‌تر خواهيم کرد. جامعه روحانيت هم درباره تعيين مصداق موضعي نداشته است. در خصوص موضع باهنر نيز از خود او سؤال کنيد. ما يک حرف داريم و مي‌گوييم اکثريت جامعه مي‌گويند قوانين اسلامي اجرا شود. در تمام دنياي دموکراتيک اين اصل حاکم است که اقليت بايد به درخواست اکثريت احترام بگذارند. اين اصل خواسته اکثريت جامعه است.

رئيس سازمان بازرسي کل کشور ادامه داد: اما مقوله فرهنگ راهکار فرهنگي دارد. بايد با مدل فرهنگي مشکل فرهنگ را حل کرد. متاسفانه همه چيز رها مي‌شوند و بعد دنبال راهکارهاي اورژانسي هستيم. فضاي فرهنگي جامعه رها مي‌شود و بعد بگير و ببند راه مي‌اندازند. اين دردي از جامعه دوا نمي‌کند. برخورد با اين موارد اصول دارد که هم در فرهنگ خود ما و هم در مدل‌هاي جديد کار شده است. بايد جامعه را از زمان مهدکودک و دبستان براي زندگي در جامعه آماده کرد. اگر دختر و پسر ما رعايت آداب اخلاقي و اسلامي را نمي‌کند با بگير و ببند حل نمي‌شود. بايد با اصول اين دختر و پسر تربيت شود تا در جامعه دچار انحراف نشود. بنده از وزير آموزش و پرورش خواستم حجم دروس مدرسه را به نصف کاهش دهد تا به جاي حفظ اين فرمول‌هاي سخت که شايد هيچ وقت به درد او نخورد، براي زندگي در جامعه آماده شود.

بياموزيم كه به قانون احترام بگذاريم

وي در پاسخ به اين سؤال که اگر رد صلاحيت شويد و راي نياوريد چه مي‌کنيد، گفت: اعتراض نخواهم کرد و نتيجه را خواهم پذيرفت. چرا که بايد بياموزيم که به قانون احترام بگذاريم. اگر راي نياورم آن شب خواب راحت خواهم کرد. به مردم تبريک خواهم گفت و به پيروز تبريک مي‌گويم و تمام تلاش خود را براي کمک به برنده خواهم کرد.

 عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان در پاسخ به اين سؤال که با توجه اين‌که جنابعالي جزو ارکان وزارت اطلاعات بوده ايد، نظر شما درباره نهضت آزادي و آقاي بازرگان و آيت‌الله شريعتمداري، حمله به دانشجويان تبريز و... چيست ؟ گفت: شما نسبت به همه مسايل و مشکلات کشور و فراز و فرودها و تاريخ انقلاب همه را جمع کرده و از من پرسيده ايد. بنده اگر اطلاعاتي داشته باشم توضيح مي‌دهم و ربطي به حضور بنده در وزارت اطلاعات ندارد. چرا که در خصوص داستان آيت‌الله شريعتمداري در وزارت اطلاعات نبودم. البته الآن اين مسايل موضوع روز نيست و شايد در اين فرصت باقي مانده تا انتخابات طرح اين موضوعات مفيد فايده نباشد.

 
بازرگان و نهضت آزادي با فضاي انقلاب ما فاصله داشتند

پورمحمدي ادامه داد: آقاي بازرگان شخص محترمي بود. در کشور هم احترام ايشان رعايت شد. رحمت خدا بر او باد. ولي ايشان با خواسته عمومي ملت که امام از سوي مردم انتخاب شده بود مواضع امام را بعضاً قبول نداشت. خودش چندان نه ولي دوستانش در فضاي سياسي مزاحم براي نظام عمليات داشتند که مورد پيگرد دستگاه قضايي و دستگاه‌هاي مسئول قرار گرفتند. شخص آقاي بازرگان و نهضت آزادي با فضاي انقلابي ما فاصله داشت. ضمن اين‌که افراد فعال در اين گروهک آدم‌هاي شريفي بودند. آيت‌الله شريعتمداري هم متاسفانه با بدترين نوع عمليات خود را آلوده کرد و نظام حرمت ايشان را داشت. از ايشان سوء استفاده کردند. متاسفانه ايشان در يک پروژه وحشت ناک و خطرناک حضور پيدا کرد. آقاي منتظري هم يک شخصيت برجسته نظام بود ولي وقتي با منافع نظام در مي‌افتد به اين وضعيت رسيد. اين داستان مانند داستان زبير و اميرالمومنين و گريه حضرت علي(ع) بالاي جسد زبير بود. اين‌ها واقعيت‌هايي بود که نظام با آنان روبرو بود و بيشترين ملاحظه را در اين خصوص کرده است.
 

بايد براي اقوام احترام قائل شد

وي افزود: در خصوص آذربايجان مي‌خواهم بگويم که همه استان‌ها يکي است. تاريخ ايران با آذربايجان قابل تفکيک نيست. تاريخ ايران لحظه به لحظه، نقطه به نقطه با مجموعه اين تمدن سازان بزرگ شکل گرفته است؛ از آذربايجان تا تمدن‌هاي ديگر. اتفاقا در برنامه انتخاباتي خود به مسئله اقوام پرداخته و اذعان کردم که بايد براي اقوام احترام قائل شد. ممکن است جايي قوي عمل شود و جايي ضعيف ولي واقعيت اين است که تقسيم بندي بين اقوام صورت نمي‌گيرد. امروز بزرگترين علما، مشاهير و مقام معظم رهبري ما از سرزمين آذربايجان است و همه ملت به آن‌ها افتخار مي‌کنند. البته نمي‌گوييم جايي راجع به اقوام اشتباه نشده است، اما بايد نشست و اين اشتباهات را مطرح کرد و براي ممانعت از وقوع مجدد آن راهکار ارائه داد.

 

در سال 88 نه به احمدي‌نژاد رأي دادم و نه عملكرد او را قبول كردم

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا شما که در سال 84 از آقاي احمدي نژاد حمايت مي‌کرديد و مي‌گفتيد ايشان پاک‌ترين دولت را تشکيل خواهند داد ولي بعدها مغضوب وي شده ايد، گفت: بنده هيچگاه نگفتم آقاي احمدي نژاد پاک‌ترين دولت را تشکيل خواهد داد. کما اين‌که امروز ايشان همچنان اين شعار را مي‌دهند و حرف ما چيز ديگر است. با اين همه ملت بايد قضاوت کند که ايشان پاک‌ترين دولت بوده‌اند يا خير. مشخص است کانديداي ما در سال 84 آقاي احمدي نژاد نبود. اما به هر حال آقاي احمدي نژاد راي آورد. بعد از آنکه از ما دعوت شد به کابينه برويم بنده قبول نکردم و بعد از چند بار پيگيري وارد کابينه ايشان شدم. بعد هم ده ماه از حضورم در وزارت کشور نگذشته بود که از ما خواستند استعفا بدهيم و ما اين کار را قبول نکردم. در سال 88 هم نه به آقاي احمدي نژاد راي دادم و نه عملکرد او را قبول کردم ولي من ايشان را پيروز قطعي انتخابات رياست جمهوري مي‌دانم. چند روز قبل از برگزاري انتخابات به آقايان عضو ستاد موسوي و کروبي گفتم که آقاي احمدي نژاد پيروز انتخابات است.

 پورمحمدي در پايان گفت: حال که عمر دولت رو به اتمام است شما که منتقد هستيد بايد تلاش کنيد گزينه ديگري که نقاط قوت ايشان را دارد و نقاط منفي ايشان را ندارد را بر سر کار بياوريد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/97/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمام ایده‌های دانش‌بنیانی قدرت تولید انبوه را دارند؟

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

دارندگان کارت سوخت بخوانند

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار 3 نرخی کارایی ندارد

تنها تا 26 اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

بایدن در آستانه شکست؟

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

توقیف خودروی قاچاق در ساری

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری