ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پورمحمدي:متاسفم که رئيس​جمهور دروغ مي​گويد اخبار ایران

  بزرگنمايي:

 
رييس سازمان بازرسي مي​گويد به دنبال استقلال بانک مرکزي است.

  حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي، عضو ائتلاف اکثريت اصول‌گرايان با حضور در جمع دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان با بيان اين‌که مشارکت سياسي در ايران از نرم خوبي برخوردار است، گفت: معمولاً در دنيا بين 45 تا 60 درصد مردم در انتخابات رياست جمهوري شرکت مي‌کنند و اين در حالي است که در ايران معمولاً حداقل 60 درصد و به صورت ميانگين 70 درصد واجدين شرايط در انتخابات رياست جمهوري شرکت مي‌کنند. از سوي ديگر درصد بالايي از شرکت کنندگان در انتخابات ايران جوانان و ميانگين سني زير 25 سال است که در نوع خود در دنيا بي‌نظير است.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري براي ايجاد حماسه سياسي و حماسه اقتصادي گفت: براي عبور از مشکلات داخلي و خارجي تنها راهي که پيش روي ما است حماسه سياسي و اقتصادي است و موتور اين حماسه جوان ايراني آگاه و هوشمند است. اگر مقام معظم رهبري توقع خلق اين حماسه را دارند اتکايشان به حضور شما جوانان است و حضور و استقبال امروز شما در اين مراسم نشان‌دهنده آگاهي نسل جوان است.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در بخش ديگر از اجتماع دانشجويان به سؤالات کتبي و شفاهي آنان پاسخ گفت.

هزينه انتخابات من به ميزان کمک‌هاي مردمي است، منابع ديگري ندارم
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به يکي از سؤالات مبني بر اين‌که هزينه ستاد شما از کجا تأمين مي‌شود، گفت: بنده که امکاناتي ندارم و اگر حقوق نگيرم طي دو، الي سه ماه با مشکل مواجه مي‌شوم. هزينه‌هاي انتخابات ايران مشخص نيست. لايحه جامع انتخاباتي را در زمان وزارت کشور به تصويب رسانده بودم که به مجلس نرفت ولي اگر مي‌رفت تمام هزينه‌هاي انتخاباتي شفاف مي‌شد. هزينه انتخاباتي ما به ميزان کمک‌هاي مردمي است و منابع ديگري نداريم. بنده به ستاد انتخاباتي خود هم بارها گفته‌ام که من به دنبال راي حلال هستم تا نتيجه درست بگيريم. اگر مي‌خواهيم با بي‌قانوني و بي‌اخلاقي مبارزه کنيم راهش اين است که از خودمان آغاز کنيم.

اسناد دقيق و ريز مبلغ 21 ميليارد تومان وزارت کشور را منتشر مي‌کنم

عضو ائتلاف اکثريت اصول‌گرايان در پاسخ به سؤالي که رئيس جمهور شما را متهم کرده مبلغ 21 ميليارد تومان را از وزارت کشور خارج کرده و برنگردانديد، گفت: متأسفم و نمي‌خواهم وارد اين بحث شوم. ان‌شاءالله منظور رئيس جمهور من نباشم ولي اگر منظورش من باشم تأسف مي‌خورم که يک مسئول عالي کشور دروغ مي‌گويد. يک مسئول عالي کشور تهمت زده و خلاف بين واقعيت‌هاي مستند و دقيق سخن مي‌گويد. از اين بداخلاقي‌ها که پيوسته در کشور استمرار داشته و مردم آسيب ديده‌اند و اين همه نگراني و فشار رواني که بر کشور عارض شده است به خاطر خلاف‌ها، تهمت‌ها، بهتان‌ها است. من نمي‌خواستم وارد شوم چرا که دوست ندارم ادبيات خود را وارد اين بحث‌ها کنم. اسناد دقيق و ريز اين مسئله را منتشر مي‌کنم تا واقعيت بر همه روشن شود. به اين شبهه خود دوستان وزارت کشور پاسخ دادند و نمي‌دانم چرا باز هم اين دروغ تکرار مي‌شود. مگر مي‌توان اين مبلغ را از وزارت خانه خارج کرد و کسي هم جوابگو نشود؟! چرا بعد از اين همه سال اين را مطرح مي‌کنند؟! اگر اين طور بخواهيم حرف بزنيم شما هم هزاران هزاران ميليارد تومان که به اين و آن وام داده‌ايد را برده‌ايد و بر نگردانده‌ايد.

مستندات پرونده فساد 450 ميليون يورويي را منتشر مي‌کنيم
پورمحمدي در پاسخ به اين سؤال که در زمان تصدي شما در سازمان بازرسي چند فساد از جمله پرونده فساد 450 ميليون يورويي رخ داده است که درباره آن توضيح دهيد، گفت: در رابطه با کيش چند پرونده وجود دارد. يکي از اين پرونده‌ها قديمي بود که در اين دولت استمرار بخشيده شد و ما اعتراض کرده و به دادگاه رفت. يک فساد هم اخيراً جلوي آن را گرفته‌ايم و ما اطلاع‌رساني نکرديم و در يک مصاحبه يکي از خبرنگاران از من پرسيد و من به آن اشاره کردم. اما متأسفانه برخي آن را انکار مي‌کنند. اما ما مي‌توانيم همه اين پرونده‌ها را منتشر کنيم تا عدم صحت انکار اين آقايان مشخص شود.
وي همچنين در پاسخ به اظهارات يکي از دانشجويان که معتقد بود اقدام آقاي احمدي نژاد براي کانديد رياست جمهوري شدن باعث شده در اين دوره افراد زيادي خود را براي اين مقام مناسب بدانند، گفت: اين‌که آقاي احمدي نژاد آمده‌اند و فضا را آماده کرده و چرخه نخبگان در کشور را باب کردند خيلي خوب است. اما خوب است که کارنامه کانديدا‌هاي مطرح فعلي سنجيده شود. يک رئيس مجلس، دو نائب ريس مجلس، يک وزير خارجه، يک معاون اول و بنده هم وزير کشور بودم و همه مديران ارشد کشور هستيم و درجه ما از ساير افرادي که قبلاً رئيس جمهور شده بودند بيشتر است. آقاي خاتمي تنها يک دوره وزير ارشاد بوده و چهار سال از وزارت دور بوده است. بنابراين رده‌ها و سوابق کانديداهاي اين دوره بيشتر از دوره‌هاي گذشته است.

در قتل هاي زنجيره اي نقشي نداشتم
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در واکنش به يکي از دانشجويان که مدعي بود ايران کشوري غيردموکراتيک است که در آن يکي از چهره‌هاي امنيتي براي رياست جمهوري کانديدا مي‌شود و اين‌که به جز روسيه هيچ کجاي دنيا رئيس جمهور سوابق امنيتي ندارد گفت: اين‌که من سابقه اطلاعاتي دارم و در دوره قتل‌هاي زنجيره‌اي حضور داشتم بايد بگويم ممکن است در شهر شما يک قتل صورت گرفت ولي آيا مي‌توان گفت تمام شهروندان اين شهر قاتل هستند؟! در همان دوره قتل‌هاي زنجيره‌اي که من به ناحق متهم شده بودم خود آقاي خاتمي يک يادداشت به دادگاه ارسال کرد و اعلام کرد که بنده هيچ نقشي نداشتم. من در دوره قتل‌هاي زنجيره‌اي در بخش خارجي حضور داشتم و قاطعانه موضع گرفتم.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با بيان اين‌که در دنيا مقامات اطلاعاتي به عنوان وفادار‌ترين چهره‌هاي يک ملت شناخته مي‌شود، گفت: علاوه بر آقاي پوتين، آقاي بوش هم معاون دستگاه اطلاعاتي بود و اين طور نيست که تنها در روسيه به زعم شما غيردموکراتيک يک چهره امنيتي براي رياست جمهوري کانديدا مي‌شود. ضمناً تمام حضورم در وزارت اطلاعات کار خارجي کردم.
در شرايط کنوني مسير براي مذاکره با آمريکا فراهم نيست/ کسي حق ندارد وعده مذاکره بدهد
عضو ائتلاف اکثريت اصول‌گرايان در خصوص سياست او در قبال آمريکا گفت: ما تابع تأمين منافع خود هستيم و در اين راستا آمريکا با چين فرقي نمي‌کند. قرار نيست تا آخر دنيا با آمريکا دشمن باشيم. البته منظور من از مذاکره سازش نيست. تفاوت مذاکره با سازش اين است که اگر امتيازي مي‌دهيم بايد امتيازي در قبال آن بگيريم. در شرايط کنوني مسير براي مذاکره برابر با آمريکا فراهم نيست و کسي حق ندارد در اين مسير وعده بدهد.

مشکل من با احمدي‌نژاد ارايه طرح‌ها و ايده‌هاي مديريتي و کارشناسي از سوي ايشان بود
پورمحمدي در پاسخ به سؤال يکي از دانشجويان که مي‌گفت چرا در سال 84 تمام قد از آقاي احمدي‌نژاد دفاع مي‌کرديد و امروز منتقد او شده‌ايد، گفت: ايده‌هاي آقاي احمدي نژاد در همان موقع در هيأت دولت مورد بحث قرار مي‌گرفت و بنده علناً مخالفت مي‌کردم. انتقادات بنده با آقاي احمدي نژاد فکري نيست. بلکه مشکل بنده طرح‌ها و ايده‌هايي بود که ايشان در عرصه مديريتي و کارشناسي ارائه مي‌کردند. بنابراين اين طور نيست که الآن مواضع ما با يکديگر زاويه پيدا کند.

بگم بگم ماجراجويي است نه سيستم مديريتي
وي درباره اين سخن دانشجو که مي‌گفت بگم بگم بد نبوده و موجب شفاف سازي مي‌شود، گفت: بگم بگم با شفاف سازي فرق مي‌کند. بنده طرفدار شفاف سازي دولت هستم اما اتفاقاً دولت آن را نمي‌پسندد. اما بگم بگم فرمول نيست. بگم بگم ماجراجويي است نه سيستم مديريتي. بايد آنقدر عملکرد ما شفاف باشد که اجازه خلاف به کسي ندهيم نه اين‌که اجازه دهيم کسي خلاف کند و بعد دروغ و راست پرونده بسازيم تا با آن سوء استفاده سياسي کنيم.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور همچنين درباره اين اظهارات دانشجو که مي‌گفت ميزان شرکت در انتخابات نشانه دموکراسي نيست بلکه انتخاب رئيس جمهور کارآمد نشانه دموکراسي است و اين‌که اصلح‌تر از آقاي احمدي نژاد نبود تا در سال 88 رئيس جمهور شود، گفت: بنده در انتخابات سال 88 به آقاي احمدي نژاد راي ندادم. ولي از ستاد انتخاباتي آقاي موسوي وزير کشور سابق به همراه شش استاندار سابق 23 روز قبل از انتخابات به دفتر من آمده و اعلام کردند دارد تخلف مي‌شود. از سوي ديگر رئيس ستاد انتخاباتي آقاي کروبي و سيزده وزير سابق به دفتر من آمده‌اند و گفتند که ما شکايت داريم. بنده برخي از شکايت‌ها را قبول کردم و دستور رسيدگي را دادم. همان روز به آن‌ها اعلام کردم بنده طرفدار آقاي احمدي نژاد نيستم ولي برآوردها نشان مي‌دهد که آقاي احمدي نژاد برنده انتخابات است و به آنان اعلام کردم که بعد از انتخابات بايد به راي مردم احترام بگذاريد. اما متأسفانه اين کار انجام نشد. اتفاقاً معتقدم ميزان شرکت در انتخابات نشانه دموکراسي است. چرا که نخبگان در انتخابات‌ها هيچ راهي جز پذيرش راي و نظر مردم ندارند و اين در تمام دنيا و دموکراتيک‌ترين کشورها نيز رعايت مي‌شود.

به دنبال استقلال بانک مرکزي هستم/ با سيستم بانکي معيوب نمي‌توان اقتصاد را ارتقا داد
کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره برنامه‌اش براي استقلال بانک مرکزي که محور سؤال يکي از دانشجويان بود، گفت: بنده همين الآن به دنبال استقلال بانک مرکزي هستم. با سيستم بانکي معيوب نمي‌توان اقتصاد را ارتقاء داد. بنده قطعاً با قدرت دنبال اصلاح سيستم بانکي، گمرکي، بيمه و. . . هستم. تحول اقتصادي نيازمند اصلاح زيرساخت‌ها است. يکي از اين اصلاحات بايد در حوزه برگزاري انتخابات رخ دهد. بنده معتقدم اگر در سال 88 تجربه سال 86 دوران وزارت کشور من در برگزاري انتخابات مجلس اجرا مي‌شد بيشتر حوادثي که در اين سال افتاد، رخ نمي‌داد.
پورمحمدي درباره اين سؤال که با باندهاي قدرت و ثروت چه بايد کرد، گفت: معمولاً اگر ثروتمندان با سياست مداران عجين شوند باند قدرت و ثروت تشکيل مي‌شود. در دنيا نيز براي اين‌که اين باند‌ها تشکيل نشوند دوره‌هاي قدرت را کاهش مي‌دهند. باند قدرت و ثروت در امتداد قدرت شکل مي‌گيرد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به يکي از دانشجويان محلي که مي‌گفت چرا هنوز دانش آموزان بلوچستاني زير خط فقر در کپرها درس مي‌خوانند اما دولت جشن کپرزدايي گرفته است، گفت: اگر واقعاً همچنان کپرنشين داريم بر ما عيب است که جشن کپرزدايي برگزار کرده‌ايم. بايد آدرس بدهيد تا دوستان در سازمان بازرسي پيگيري کنند تا با کساني که ادعا مي‌کنند کپرزدايي کرده‌اند، برخورد کنند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/72/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت