ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مروری بر چالش‌های مشترک پیش روی شرکت‌های نوآور انگلیس

  بزرگنمايي:

سرزمین ایرانیان- احمد اختیارزاده فازهای مختلف فرآیند نوآوری در شرکت‌ها را به ترتیب فاز صفر یا توسعه ایده٬ غربالگری ایده‌ها٬ توسعه کسب و کار٬ توسعه محصول٬ تست و اعتبارسنجی٬ تولید محصول(launch) و پایش عملکرد محصول در بازار برشمرد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های کمیته جشنواره که روی 18 محصول انجام گرفته٬ فاز توسعه محصول و فاز آزمون اعتبارسنجی بیش‌ترین اعتبار را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ممکن است کمیته ارزیابی جشنواره به لحاظ فنی تسلط کافی بر موضوعات مربوط به صنعت آن محصول را نداشته باشد٬ بر لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی برای هر بخش از صنعت تأکید کرد و افزود: از این طریق می‌توانیم ابزارهای مناسب برای ارزیابی هر بخش را تعریف کنیم.

رئیس کمیته ارزیابی جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی ضعیف‌ترین عملکرد شرکت‌های نوآور را در فاز پایش عملکرد محصول در بازار و تولید آن دانست و اظهار کرد: این موضوع ممکن است به وضعیت اقتصادی کشور و کاهش بودجه شرکت‌ها در زمینه تبلیغات و آگاه‌سازی مربوط باشد.

اختیارزاده از جمله چالش‌های کلیدی فاز صفر(توسعه ایده‌های جدید) به عدم وجود شاخص‌های عینی و روشن برای طبقه‌بندی این ایده‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تشخیص خوب یا بد بودن این ایده‌ها در جلسات کارشناسی و به وسیله دبیر کمیته پیشنهادات و انتقادات انجام می‌شود.

وی همچنین عدم برخورداری این شرکت‌ها از بانک ایده را یک مشکل دیگر مطرح و تصریح کرد: این ایده‌ها مجتمع نبوده٬ پراکندگی آن‌ها در بخش‌های مختلف موجب دوباره‌کاری می‌شود.

وی سپس به چالش‌های فاز 1 پرداخت و تشریح کرد: در غربالگری ایده‌ها تحلیل ریسک اتفاق نمی‌افتد. این در حالی است که به مسأله حقوق مالکیت فکری نیز توجه چندانی نمی‌شود؛ به عبارتی توجه به این موضوع که ایده قبلاَ از سوی شخص دیگری ثبت شده یا خیر مسأله حائز اهمیتی است.

رئیس کمیته ارزیابی جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در رابطه با چالش‌های کلیدی فاز 2 به غیرمتمرکز بودن اسناد (عدم وجود business plan) اشاره کرد و گفت: چالشی دیگر در همین زمینه تحلیل ارزش و رفتار مشتری است.

اختیارزاده با بیان اینکه چالش کلیدی فاز3 (توسعه کسب و کار)٬ عدم تمرکز در تصمیم‌گیری است٬ بر همزمانی و همزبانی بخش‌های مختلف تأکید کرد و گفت: این به معنی هماهنگی بخش‌های فنی و بازار است.

وی در پایان چالش‌های اصلی فاز 4 را آموزش٬ تهیه چک لیست لانچ و برنامه‌ریزی سناریو٬ چالش‌های کلیدی فاز 5 را تحلیل کانال‌های اطلاع‌رسانی٬ تحلیل رفتار مشتریان و تصمیم‌گیری برای تولید یا لانچ محصول مطرح کرد و افزود: در فاز 6 نیز باید پایش بازار٬ بازخورد مشتری و کنترل فرآیندهای داخلی مدنظر قرار گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/5727/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

بازگشت 3000 واحد تعطیل به تولید/ 1.2 میلیون نفر بیمه شدند

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند