ایرانیان جهان

آخرين مطالب

ارتقاي صنعت ريخته‌گري با نرم‌افزار هوشمند محاسبات شارژ کوره آسیا و اقیانوسیه

  بزرگنمايي:

سرزمين ايرانيان- کيانوش عسگري، مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان ضمن بيان اين مطلب، اظهار کرد: اين نرم‌افزار کمک مي‌کند تا توليد قطعات ريختگي مطابق آناليز درخواستي کارفرما با حداقل زمان و بهترين کيفيت انجام شود.

وي طراحي بهينه به منظور صرف کمترين زمان لازم براي کارکرد کوره مذاب و کاهش مصرف انرژي را از اهداف مورد نظر در اين طرح عنوان کرد و گفت: اين نرم‌افزار نحوه تهيه مذاب را به گونه‌اي طراحي مي‌کند که کمترين زمان لازم براي استفاده از کوره مذاب مقدور باشد.

عسگري ضمن بيان اينکه استفاده از اين محصول در صنعت ريخته‌گري، اطمينان از دستيابي به آناليز موردنظر در قطعه ريختگي با حداقل هزينه ممکن را تضمين مي‌کند، افزود: سرعت عمل بالا در فرآيند تهيه ذوب، حذف هزينه‌هاي سنگين ناشي از تهيه قطعات با ذوب نامناسب و خارج از محدوده، کاهش هزينه‌هاي مواد مصرفي و صرفه‌جويي قابل توجه در مصرف انرژي کوره، از مزاياي قابل توجه اين طرح است که مي‌تواند ارزش افزوده بالايي ايجاد کند.

وي نرم‌افزار طراحي‌شده را حاصل حل الگوريتم‌هاي جامع حاکم بر فرآيند و تنها نرم‌افزار داراي قابليت بهينه‌سازي مصرف انرژي در اين زمينه توصيف کرد و گفت: روش‌هاي حل سريع، قابليت کاليبره‌سازي فرآيندهاي مختلف ريخته‌گري در کارخانجات کشور (با انواع آلياژها و کوره‌هاي مختلف)، قابليت کنترل هوشمند مواد اوليه موجود و هزينه تهيه هر يک، امکان پايش انبار مواد مصرفي، بهينه‌سازي مصرف بر اساس قيمت مواد اوليه، تضمين دستيابي به آناليز صحيح از ويژگي‌هاي شاخص اين پروژه است.

عسگري توليد قطعات ريختگي مطابق آناليز درخواستي کارفرما را يکي از مهمترين چالش‌هاي ريخته‌گران عنوان کرد و گفت: جهت دستيابي به آلياژ با استاندارد مشخص و ترکيب عناصر خاص، بايد از شمش‌هاي موجود و يا در اغلب اوقات قراضه‌هاي بازگشتي استفاده کرد تا اقتصادي بودن فرآيند نيز تضمين شود.

وي ادامه داد: در بيشتر مواقع پس از تهيه مذاب و توليد قطعه سفارشي، به واسطه انحراف آناليز از استاندارد مشخص شده، قطعه توسط کارفرما برگشت داده شده و نياز به تکرار تمام مراحل طي شده است که خود مستلزم صرف هزينه‌هاي بسيار و زمان قابل توجه است.

عسگري با اشاره به کمک نرم‌افزار تعريف شده به اين روند، اظهار کرد: نرم‌افزار هوشمند محاسبات شارژ کوره با در اختيار داشتن بانک اطلاعاتي از مواد مصرفي و هزينه تهيه آن و استفاده از الگوريتم‌هاي هوشمند و فناوري‌هاي پيشرفته بهينه‌سازي، قادر به راهنمايي توليدکننده جهت تعيين بهترين انتخاب از نوع، وزن و نحوه استفاده مواد اوليه و نحوه شارژ کوره است؛ به گونه‌اي که ضمن تامين آناليز موردنظر، مواد اوليه با کمترين هزينه استفاده شده و زمان استفاده از کوره جهت صرفه‌جويي در سوخت نيز بهينه شود.

مديرعامل اين شرکت دانش‌بنيان گفت: بر اين اساس، افزايش سرعت توليد، کاهش هزينه مواد اوليه مصرفي، جلوگيري از ضايعات ناشي از آناليز خارج از محدوده و صرفه‌جويي عظيم در مصرف سوخت کوره‌هاي مورد استفاده در صنعت ريخته‌گري، که علاوه بر صرفه‌جويي‌هاي قابل توجه مي‌تواند در توسعه پايدار و حفظ محيط زيست مؤثر باشد، از دستاوردهاي قابل توجه اين نرم‌افزار است.

وي افزود: نرم‌افزار هوشمند محاسبات شارژ کوره براي اجرا تحت شبکه طراحي شده تا امکان استفاده از آن براي تمامي ذي‌نفعان در هر شرايط کاري، مقدور باشد. 

عسگري بازار مصرف اين نرم‌افزار را تمام واحدهاي ريخته‌گري در صنايع بزرگ، متوسط و کوچک و همچنين تمام واحدهاي آموزشي دانشگاهي و مراکز فني و حرفه‌اي که در آنها واحد ريخته‌گري تدريس مي‌شود، دانست و گفت: با توجه به گستره اين بازار در خارج از کشور و هزينه‌هاي بسيار بالاي نرم‌افزارهاي مشابه خارجي که قابليت‌هاي به مراتب کمتري در آنها ديده شده، در صورت تکميل نرم‌افزار و زمينه‌سازي صادرات آن، مشابه تجربه قبلي اين گروه در نرم‌افزار SUTCAST، مي‌توان چشم‌انداز گسترده‌اي در جذب بازار صادراتي اين نرم‌افزار متصور شد.

وي خاطرنشان کرد: تا کنون نرم‌افزار مشابهي با اين گستره قابليت، بويژه با امکان منظور کردن معادلات مرتبط با محاسبه مصرف انرژي در داخل و يا خارج کشور تهيه نشده است.

عسگري در خصوص روند توليد نرم‌افزار نيز با اشاره به انجام شدن مطالعات ميداني، طراحي الگوريتم، مدل‌سازي رياضي و انتخاب بهينه روش‌هاي حل عددي و تهيه تمامي مستندات نرم‌افزار، گفت: هم‌اکنون طراحي بانک اطلاعاتي، تعيين ورودي‌ها و خروجي‌هاي لازم و طراحي صفحات مورد نياز نيز تکميل و مرحله کدنويسي نرم‌افزار آغاز شده است.

بر اساس اعلام صحا، وي با بيان اين که اجرايي شدن اين طرح با حمايت صحا (صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الکترونيک) ميسر شده است، افزود: تهيه سخت‌افزارهاي مورد نياز و تأمين هزينه پرسنلي طرح که شامل تيم گسترده‌اي از متخصصان مورد نياز در رشته‌هاي مهندسي مواد، رياضيات و کامپيوتر در سطح حرفه‌اي هستند، از محل تسهيلات صحا، منظور شده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/5049/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عامل تحریم

رأی الیوم: حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

مشکلات 7 بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

ده نمکی در دو اپیزود

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

چگونه هند می‌تواند چین را به مخمصه بیندازد؟

نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض

اسب‌های ارتش انگلیس لندنی‌ها را زخمی کردند

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

بیانیه مهم 28 ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان

تهیه 3000 سند کاداستر برای املاک شهرداری قم

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان

رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

در باکو جایی برای شیعیان نیست

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا

اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد

بیانیه مشترک ایران و پاکستان در پی سفر رئیسی به اسلام آباد

عاقبت به خیری استقلال و پرسپولیس با واگذاری به نهادهای اقتصادی؛آرزوهایی که دست‌یافتنی شدند

محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است