ایرانیان جهان

آخرين مطالب

نصب سيستم بومي کنترل هوشمند سرعت بر روي 3 نوع خودروي ايراني آسیا و اقیانوسیه

  بزرگنمايي:

حوريه مرزداراني، مجري طرح با بيان اينکه مطالعه در اين زمينه را از سال 90 آغاز کرديم، گفت: در ابتدا درصدد بوديم بر روي خودروهاي هيبريد الکتريکي بنزيني تحقيق کنيم که در اين راستا پروژه‌اي مربوط به توليد يک مدل خودروي هيبردي با مشارکت يکي از شرکت‌هاي خودروسازي را تعريف کرديم؛ اما متاسفانه پس از يک سال و نيم کار تحقيقاتي با وجود بالا رفتن قيمت دلار و افزايش تحريم‌ها پروژه توليد خودروي هيبريدي متوقف شد، از اين رو تحقيقات ما در حوزه ديگري ادامه يافت.

وي توليد ICU خودروهاي داخلي مانند ال90 و پرايد را از جمله اين تحقيقات نام برد و ادامه داد: نمونه اوليه اين سيستم ساخته شد و بيش از 60 درصد دانش فني ICU را در اين تحقيقات بدست آورديم، ولي براي ادامه حيات شرکت نياز داشتيم تا توليد يک محصول سودآور با توانايي فروش در بازار را در کنار اين کار تحقيقاتي آغاز کنيم که در اين راستا اقدام به طراحي و توليد سيستم‌هاي کروز کنترل کرديم.

مرزداراني ICU را قلب خودروها توصيف کرد و يادآور شد: بازار اين محصول تنها شرکت‌هاي خودروسازي است؛ از اين رو ما بايد اول محصول يا محصولاتي را به بازار عرضه مي‌کرديم تا ما را به عنوان يک شرکت فعال و موفق در زمينه خودرو بشناسند و اعتماد بازار را به دست آوريم که طراحي و توليد سيستم‌هاي کروز کنترل را در دستور کار قرار داديم.

مجري طرح با بيان اينکه کروز کنترل يا سيستم کنترل هوشمند سرعت خودرو سيستمي است که براي آسودگي به هنگام رانندگي در مسيرهاي طولاني به کار مي‌رود، اضافه کرد: در اين سيستم امکان تثبيت سرعت خودرو در شرايط مختلف بدون استفاده از پدال گاز فراهم شده است.

وي نمونه مشابه چيني سيستم‌هاي کروز کنترل در بازار را رقيب اصلي اين محصول بومي کشور دانست و گفت: اما مزايا و امکاناتي که محصول توليدي ما به مشتريان ارائه داد، موجب موفقيت ما در بازارهاي داخلي شد.

مرزداراني توانايي نصب آسان بر روي تمامي خودروهاي داخلي را از جمله مزاياي سيستم کروز کنترل داخلي نام برد و يادآور شد: نمونه‌هاي خارجي بر روي برخي از خودروهاي داخلي پاسخگو نيست و يا نياز به دستکاري و تغيير در سيستم برق خودرو دارد؛ در حالي که محصول ما با توجه به طراحي و توليد در داخل، قابليت نصب آسان روي تمام خودروها را دارد.

وي پايين‌تر بودن قيمت تا 30 درصد نسبت به نمونه چيني و ارائه خدمات پس از فروش را از ديگر مزاياي اين محصول عنوان کرد.

وي از کاربردي شدن اين سيستم در شرکت ايران خودرو بر روي چندين مدل از خودروهاي خود از جمله پژو، سمند و تندر90 در بخش خودروهاي سفارشي خبر داد و خاطرنشان کرد: با يکي از خودروسازهاي داخلي نيز در حال مذاکره هستيم تا کروز کنترل را جايگزين نمونه خارجي کنيم و وارد خط توليد اين محصول شويم، به علاوه مذاکرات ما با سايپا و ديگر خودروسازان جريان دارد.

اين محقق با تاکيد بر اينکه اين سيستم بر روي خودروهاي سنگين نيز قابل نصب است، افزود: سيستم‌هاي برقي و مکانيکي ماشين‌هاي سنگين با ماشين‌هاي سبک متفاوت است؛ بنابراين سيستم‌هاي توليد شده روي خودروهاي سنگين قابل نصب نيست؛ اما ما توانايي توليد کروز کنترل براي خودروهاي سنگين را داريم و نمونه‌هايي را در اين زمينه توليد کرديم، ولي پروسه معرفي و اعتمادسازي با نهادهاي مربوط مانند شرکت اتوبوسراني زمان‌بر است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/4727/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند

تعرض بیش از 430 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال 700 نفر را فراهم کردند

‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است

روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود

رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت

تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل و ارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

برخورد خشن با دانشجویان آمریکایی معترض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!

تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

لوکاشنکو: اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است

ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

دنیای اقتصاد : در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا

کشف 2تن شکر قاچاق در رودسر

رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت

35 درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند