ایرانیان جهان

آخرين مطالب

ابوترابي‌فرد: در مورد کانديداتوري ام با دولتي ها مزاکره نکرده ام اخبار ایران

  بزرگنمايي:

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان با بيان اينکه در هيچ سطحي با دولت براي کانديداتوري مذاکره نداشته‌ام، گفت: تا جايي که بنده گفت‌وگو داشتم لاريجاني در انتخابات ورود نمي‌کند.
 
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابي فرد عضو ائتلاف پنجگانه (اکثريت اصولگرايان) عصر امروز يکشنبه با بيان اينکه با نگاه به فراهم آمدن بستر اجماع اصولگرايان، 2 ائتلاف از نامزدهاي رياست جمهوري دوره يازدهم شکل گرفت، اظهار داشت: بنده نيز در جمع 4 نفر از دوستان ارجمندم با همين نگاه حضور پيدا کردم.

ابوترابي ادامه داد: نگاه ما معطوف به اين است که با رصد نظرسنجي‌ها به يک نظر واحد برسيم و اگر درباره نظرسنجي‌ها دبير ائتلاف صحبت کند بهتر است.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان درباره دعوت متکي از محسن رضايي براي حضور در اين ائتلاف تصريح کرد: اطلاعي از اين دعوت نداريم و اگر دعوتي صورت مي‌گيرد بايد با اتفاق نظر دوستان ائتلاف انجام شود.

وي در خصوص احتمال نامزدي هاشمي و خاتمي در انتخابات و اقبال مردم به آنها خاطرنشان کرد: تا آنجايي که بنده فضاي سياسي کشور را رصد مي‌کنم، احتمال ورود اين آقايان ضعيف و کمرنگ است و در صورت حضور نيز شوراي نگهبان در چارچوب قانون عمل مي‌کند.

ابوترابي افزود: بنده توصيه مي‌کنم که حتما بر اساس مصالح نظام و رهنمودهاي مقام معظم رهبري عمل شود تا سلايق سياسي در چارچوب قانون که به اسلام و انقلاب و امام و رهبري اعتقاد دارد، زمينه را براي مشارکت حداکثري فراهم کند.

نايب رئيس مجلس در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا هاشمي به لحاظ سني مي‌تواند در انتخابات مؤثر واقع شود، گفت: بنظر مي‌رسد در مديريت دستگاه اجرايي کشور با توجه به فضاي سياسي ايران و چالش‌هاي عرصه اقتصادي، به ظرفيت مديريت خوبي براي مباحث راهبردي نياز داريم.

وي با بيان اينکه بايد قدرت و توان لازم براي تحرک و نهادينه کردن فرهنگ دولت نهم و دهم به منظور ارتباط نزديک دولتمردان با توده‌هاي مردم فراهم شود، تصريح کرد: بنابراين اگر فرد منتخب از ظرفيت‌هاي لازم برخوردار باشد مي‌تواند نقش بهتري ايفا کند.

ابوترابي ادامه داد: نگاه برنامه‌اي و در عين حال تهيه نقشه راه دولت متناسب با چشم‌انداز 20 ساله برنامه توسعه و سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري مي‌تواند راه را براي پيشرفت مطلوب در دهه چهارم هموار کند.

عضو ائتلاف پنجگانه اصولگرايان در باره حضور لاريجاني در انتخابات گفت: تا جايي که بنده در جلسات مختلف گفت‌وگو داشتم،ايشان  اظهار تمايلي براي ورود به اين عرصه نداشته است.

وي درباره اين سؤال که آيا از طرف دولت براي کانديداتوري با شما صحبت شده است يا خير، گفت: خير، در اين باره در هيچ سطحي صحبت و مذاکره نداشته‌ام.

وي در ادامه عدالت‌ورزي، خردگرايي، دانش‌محوري و احترام به خرد جمعي را بر مبناي آموزه‌هاي قرآن و مکتب اهل بيت لازم دانست و گفت: ايران اسلامي از ظرفيت‌هاي بسيار زيادي براي پويايي بيشتر برخوردار است که بايد از آن استفاده کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه ايران بايد از اين ظرفيت که يکي از اقتصادهاي بزرگ قاره آسيا باشد، برخوردار باشد  افزود: اين امر محقق نمي‌شود مگر اينکه ما اخلاق، علم و اجماع علمي را در نظر داشته باشيم و از نيروهاي متعهد و متخصص براي مديريت کشور استفاده کنيم.

ابوترابي  تاکيد کرد: دستگاه اجرايي جز با حرکت در مسير گفتمان انقلاب و نظام موفق نخواهد شد. اگر دستگاه اجرايي کمترين زاويه‌اي با گفتمان نظام داشته باشد نيروها هدر مي‌روند و با اين گفتمان قطعا شاهد وحدت ملي و حرکت پرشتاب به سمت توسعه خواهيم بود.

وي در پاسخ به سوالي درباره اينکه آيا دولت مي‌تواند در انتخابات کانديدا معرفي کند، تصريح کرد: دولت مجري انتخابات است و شايسته اين است که انتخابات را به درستي اجرا کند. اما اگر غير از اين باشد و دولت از نامزد خاصي حمايت کند قطعا مي‌تواند به کشور آسيب بزند.

حجت‌الاسلام ابوترابي با بيان اينکه شرايطش را براي حضور در انتخابات رياست جمهوري مناسب مي‌داند تصريح کرد: بنده از دوران 14 سالگي با مسائل سياسي آشنا بودم و نزديک به دو دهه است که در فضاي دانشگاهي خصوصا دانشگاه تهران فعاليت مي‌کنم و با توجه به حضورم در مجلس شوراي اسلامي فکر مي‌کنم مي‌توان از ظرفيت‌هاي کشور بهتر از گذشته استفاده کرد.

پناهيان مسئول ستادم نيست

نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اين سوال که آيا حجت‌الاسلام پناهيان رئيس ستاد تبليغات شماست گفت: آقاي پناهيان از دوستان بنده هستند که در طول دو دهه گذشته نسبت به بنده اظهار محبت داشتند. ايشان از حضور بنده در انتخابات ابراز خشنودي کردند اما وظيفه مسئول ستادي بنده را برعهده ندارند.

تائيد ديدار با آيت‌الله مهدوي‌کني و آيت‌الله مصباح‌يزدي

وي در پاسخ به سوالي درباره ديدارش با ايت‌الله مهدوي کني گفت: بنده عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز هستم و افتخار شاگردي حضرت آيت الله مهدوي کني که از شخصيت‌هاي علمي و سياسي کشور هستند را نيز دارم؛ آيت‌الله مهدوي کني ديروز يار صديق امام و امروز يار مقام معظم رهبري بوده است اما بنده با ايشان در انتخابات بحثي نداشته‌ام.

وي درباره ديدارش با آيت‌الله مصباح يزدي گفت: بنده از سال 56 افتخار شاگردي حضرت آيت‌الله مصباح يزدي را دارم و بعد از آنکه خدمت آيت‌الله حاج مجتبي تهراني رسيدم، خدمت آيت‌الله مصباح رسيدم و ايشان کفايت دين را از بنده امتحان گرفتند.

ابوترابي فرد از گفت‌وگويش با آيت‌الله مصباح يزدي درباره انتخابات آتي رياست جمهوري و کانديداتوريش در انتخابات خبر دارد و در عين حال از محتواي اين ديدار ابراز اظهار‌نظري نکرد.

 وي درباره علت کانديداتوري سه نفر از نمايندگان مجلس براي انتخابات رياست جمهوري گفت: سه نفر از روساي جمهور اين کشور سابقه نمايندگي دارند و يکي از روساي جمهور سابق سابقه رياست مجلس را دارد. بر اين اعتقادم که نقش رئيس دستگاه اجرايي در تحقق اهداف نظام، ارتقا کارآمدي و افزايش رضايتمندي مردم و پيشرفت گفتمان انقلاب نقش مهمي است. مسئوليت دستگاه اجرايي در اين حوزه نسبت به ساير قوا مسئوليت استثنايي است و منافاتي ندارد با اينکه مجلس با توجه به جايگاه و ظرفيتي که دارد و در مواقع حساس تصميمات مهم را اتخاذ خواهد کرد و به همين جهت در راس امور است.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد همچنين يادآور شد: قطعاً اگر رئيس دستگاه اجرايي کشور از تجربه حضور در مجلس تجربه حضور در مديريت مجلس برخوردار باشد، از تجربه تدوين برنامه‌هاي پنج‌ساله توسعه و لوايح بودجه سنواتي برخوردار باشد، مي‌تواند با نگاه کلان در جهت پيشرفت اهداف نظام قدم‌هاي بلندي بردارد، شايد حضور در تدوين 10 بودجه سالانه و حضور در تدوين قانون برنامه پنجم توسعه به عنوان نايب رئيس مجلس احساس مي‌کنم نسبت به مسائل کشور اشراف دارم.

وي افزود: براي شناخت نقاط ضعف کشور بايستي با شناخت نسبت به تمام مسائل کشور عمل کرد، با توجه به آشنايي و ارتباط نزديکي که با چهره‌هاي علمي و دانشگاهي و مديران موفق دارم، بيش از 14 تيم متشکل از چهره‌هاي برجسته علمي، و دانشگاهي شکل گرفته‌اند که با نگاه به اسناد بالادستي و قدم‌هايي که بايد در سال‌هاي پيش رو برداشت، در حال تدوين برنامه‌ها هستند، البته در برخي حوزه‌ها برنامه‌هايم در حال تدوين نهايي است.

«واقعاً بنده يکي از مهمترين نيازهاي کشور را ارتقاي سطح شايسته‌سالاري مي‌دانم، بايد کساني که از بالاترين ظرفيت و شايستگي و توانايي برخودارند و از نظر دانش و توان علمي و نيز تجربه مديريتي و اخلاق و احترام به خرد جمعي و همچنين از لحاظ پذيرش نقد و انتقادپذيري و افرادي که از بالاترين انگيزه براي خدمت برخوردارند، شناسايي شوند و کارها به دست افراد بزرگ سپرده شود تا به شايستگي امور انجام شود.»

 نايب رئيس اول مجلس در ادامه يادآور شد: بايستي در دولت آينده، وزرا به رأي خود عمل کنند، وزير بايد سکان‌دار وزارتخانه با تفويض اختيارات کامل باشد و در اين زمينه به کسي مي‌توان اعتماد کرد که از بالاترين ظرفيت لازم برخوردار باشد و بنده مي‌خواهم با اين نگاه کابينه‌ام را برگزينم و در اين مسير از خرد جمعي کميسيون‌هاي تخصصي مجلس قطعاً استفاده خواهم کرد.»

مهمترين اولويت اقتصادي کشور توليد است

وي همچنين مهمترين اولويت در اقتصاد کشور را «توليد» دانست و تصريح کرد: اقتصاد از ظرفيت بالايي برخوردار است تا بتواند در اين دنياي پررقابت بهترين خدمات و کالا را با کيفيت بالا و قيمت مطلوب به بازار عرضه کند، بايد نگاه را به آن عرصه‌اي از توليد معطوف کرد که داراي مزيت بالاتر است، توليد معيانات نفتي و گازي يک اولويت است.

 نماينده مردم تهران با بيان اينکه بايد شرکت‌هاي دانش‌بنيان را به طور جدي مورد حمايت قرار داد، گفت: ‌شرکت‌هاي دانش‌بيناني داريم که در طول شش ماه سرمايه آنها باز مي‌گردد؛ گشودن گره توليد يعني پاسخ به يک نياز مهم کشور که آن هم اشتغال است،‌اين موضوع را بايد در دستور کار قرار دهيم و براي رسيدن به اين هدف بايد به ثبات نسبي قيمت ارز دست يابيم و رابطه بودجه با نفت را در کوتاهترين زمان ممکن قطع کنيم.

 «بايد منابع ريالي شبکه بانکي کشور را به سمت توليد حمايت کنيم، از حدود 92 هزار ميليارد تومان نقدينگي در سال 1384، به توليد ناخالص داخلي حدود 184هزار ميليارد تومان دست يافته‌ايم؛ بايد منابع شبکه بانکي کشور به سمت حمايت از بخش توليد هدايت شود. ما از بين حدود 160 کشور رتبه 146 را در فضاي کسب و کار داريم، فضاي کشور براي کسب و کار و توليد مناسب نيست. برخي کشورهاي همسايه ما که تا ديروز رتبه بالاي 100 داشته‌اند امروز رتبه آنها تک رقمي شده است.»

پرداخت يارانه بايد ادامه يابد

 ابوترابي‌فرد تأکيد کرد: براي تسهيل فضاي کسب و کار در کشور با کمک همکارانم در مجلس تلاش گسترده‌اي انجام خواهم داد؛ مبارزه جدي با فقر يکي از بلندترين گام‌ها براي ارتقاي سطح فرهنگ است.

 وي در خاتمه درباره ادامه پرداخت يارانه نقدي نيز، توضيح داد: پرداخت يارانه نقدي کنوني بايد ادامه يابد و مرحله دوم اجراي قانون يارانه‌ها بايد زماني کليد بخورد که به يک ثبات نسبي در اقتصاد، کنترل تورم و سير نزولي آن و همچنين تثبيت نرخ ارز دست يابيم.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/34/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

بازگشت 3000 واحد تعطیل به تولید/ 1.2 میلیون نفر بیمه شدند

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند