ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پورمحمدي: بايد زيرساخت‌هاي کشور را در بحث اداري اصلاح کنيم اخبار ایران

  بزرگنمايي:


رييس سازمان بازرسي کل کشور با اشاره به مشکلات موجود در سيستم اداري کشور گفت: بايد سيستم اداري کشور اصلاح شود تا جلوي مفاسد گرفته شود.
 حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ديدار با اعضاي کانون زندانيان سياسي قبل از انقلاب که در محل ساختمان اين کانون برگزار شد با اشاره به سوابق خود در حوزه‌هاي مديريتي گفت: من به دليل تنوع ماموريت‌ها شرايط مختلفي را تجربه کردم و فکر مي‌کنم که هيچ مديري در حوزه‌هاي مختلف اين ماموريت‌ها را اجرا نکرده است.
وي افزود: به مدت چندين سال من وظيفه ديپلماسي نهان را برعهده داشتم، دو سال در مديريت ضد جاسوسي فعاليت داشتم به عنوان معاون وزير و همچنين در دستگاه‌هاي نظارتي خدمت کردم.
اين کانديداي دوره يازدهم رياست جمهوري ادامه داد: هم‌اکنون 80 درصد فرمانداران کشور با حکم من منصوب شده‌اند و حالا ممکن است جاي آنها جابه‌جا شده باشد. نشاط و روحيه عملياتي دارم و مي‌توانم با اين انرژي به کار ادامه دهم.
حجت‌الاسلام پورمحمدي با اشاره به برنامه محوري و ماموريت‌پذيري خود گفت: در کنار اين، من به مواضع انقلابي و همچنين سياست تدبير پايبند هستم و معتقدم مي‌توان با کمترين دعوا به اصول انقلابي و آرمان‌ها پايبند بود البته ممکن است در بعضي از جاها اصطکاک‌هايي بوجود بيايد اما در آنجا که لازم است مواضع خود را به صراحت بيان کرده و بر مواضع خود پافشاري مي‌کند اما مي‌توان به اين مواضع بدون بي‌پروايي و لجام‌گسيختگي پايبند بود.
وي با اشاره به برخي از مشکلات اقتصادي کشور، گفت: مشکل ما اين است که در اقتصاد مرتب پا بر روي گاز مي‌گذاريم اما نمي‌دانيم که در زير اين پدال ترمز است به همين دليل اين ماشين ميخکوب مي‌شود.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور ادامه داد: ما بين 4 تا 8 درصد از منابع دنيا را در اختيار داريم درحالي که يک درصد از جمعيت دنيا را داريم. به نظر من تمام اين مشکلات به دليل اين مسئله است که ما چيدمان غلطي در عرصه اقتصاد داريم.
حجت‌الاسلام پورمحمدي با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي اقتصادي کشور گفت: ما سياست‌هاي کلي را قبول داريم ؛برنامه 5 ساله سوم بر اساس لايحه مجلس ابلاغ شده است اما در بحث اجرا ممکن است مشکلاتي وجود داشته باشد.
وي افزود: به عنوان مثال ما به طور کلي بحث هدفمندي يارانه‌ها و جلوگيري از پِرت شدن انرژي را قبول داريم اما در طول 27 ماه گذشته نزديک به 98 هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت شده است.
اين کانديداي دوره يازدهم رياست جمهوري ادامه داد: امروز ما بايد بر روي قدرت و توليد اقتصادي سرمايه‌گذاري کنيم چرا که تنها قدرت مهم که بالاتر از قدرت سياسي، قدرت دفاعي و قدرت امنيتي است، بحث توليد است.
پورمحمدي گفت: متاسفانه آمارهاي امسال اقتصادي در سال 92 همگي بدتر از سال 91 است درحالي که حضرت آقا بر ضرورت توجه به توليد اقتصادي و توليد ملي تاکيد کرده‌اند.
وي با اشاره به شرايط مديريتي فعلي کشور، گفت: من مي‌دانم که شرايط فعلي کشور سخت‌ترين شرايط مديريتي است، توقعات، انتظارات و تحريم فضاي پيچيده‌اي را ايجاد کرده است و من احساس مي‌کنم در اين فضا مي‌توانم کمک کنم و تلاش خود را نيز مي‌کنم.
اين کانديداي دوره يازدهم رياست جمهوري در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤالي درباره برخي از اعمال نفوذها پيرامون بحث ماده 18 گفت: ماده 18 بر اساس قانون زماني است که در احکام صادره موردي خلاف شرع بيّن وجود داشته باشد و در اين حالت رئيس دستگاه قضايي مي‌تواند دستور اعاده دادرسي را صادر کند.
وي افزود: در زمان آيت‌الله شاهرودي اين مسئله تبديل به يک مرجع تازه در اجراي حکم شده بود اما آيت‌الله لاريجاني اين مسئله را تنها منوط به گزارش رؤساي دادگستري‌ها و يا سازمان قضايي مسلح کرده‌اند که حکمي بر اساس اعاده دادرسي برگردانده شود و تمام احکام بر طبق نظر ايشان مورد اعمال قانوني قرار مي‌گيرد.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پاسخ به سؤال ديگري درباره ائتلاف فراگير اصولگرايان و اينکه آيا به نفع شخص ديگري کنار مي‌رود يا نه، گفت: بر اساس ائتلاف صورت گرفته قرار شده است تا يکي از اشخاص بتوانند در انتخابات ثبت‌نام کنند.
حجت‌الاسلام پورمحمدي همچنين در پاسخ به سؤال ديگري درباره ضرورت کار جمعي در احزاب گفت: متاسفانه کار جمعي کمي مشکل است و اين تفکر ملوک‌الطوايفي در کشور وجود دارد. اگر ما 15 ميليون تومان در اختيار داشته باشيم براي آن به خريد سکه روي مي‌آوريم و يا با پول بيشتر زمين مي‌خريم درحالي که در کشورهاي غربي اين پول به بازار سرمايه اختصاص پيدا مي‌کند.
وي افزود: ما بايد به سراغ تقويت کار جمعي در بحث سياست نيز برويم و من در لايحه احزاب که هم‌اکنون 5 سال است در دولت معطل مانده بر اين نکته تاکيد کردم که بايد احزاب بتوانند به صورت فعال در انتخابات‌هاي مختلف فعاليت کنند.
اين کانديداي دوره يازدهم رياست جمهوري ادامه داد: اين مسئله بايد به صورت دقيق مورد توجه قرار بگيرد.
پورمحمدي در پاسخ به سؤال ديگري درباره فساد گسترده اداري و اقتصادي در کشور، گفت: مشکل اصلي به دليل سيستم اداري کشور است .اين سيستم اداري بايد اصلاح شود و تنها راه حل آن نيز دولت الکترونيک است. من به اين مسئله توجه زيادي داشتم به طوري که به من شيخ الکترونيک مي‌گفتند. نظام اداري کشور بايد متحول شود.
وي افزود: به عنوان مثال در مسئله اختلاس 2800 ميليارد توماني بانک مرکزي هيچ گزارشي نداشت که در اختيار ما قرار دهد و مي‌گفت اين گزارش تهيه آن چندين ماه به طول مي‌انجامد ما بايد زيرساخت‌هاي کشور را در بحث اداري اصلاح کنيم.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در ادامه تصريح کرد: سياست‌هاي کلي اصلاح نظام اداري کشور از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ شده است اما متاسفانه هم‌اکنون در کتابخانه‌ها خاک مي‌خورد و اين مسئله بايد اصلاح شود و اين اسناد اجرايي شود.
حجت‌الاسلام پورمحمدي در پاسخ به سؤال ديگري درباره حصر آقاي موسوي و کروبي و نبود آزادي در کشور گفت: من قبول دارم که بايد در کشور آزادي حکمفرما باشد اما اين آزادي بايد بر اساس قانون باشد. در آمريکا نيز زماني که کار به ديوان عالي کشيد آقاي الگور در مقابل بوش آن را قبول کرد.
وي افزود: من در دوران انتخابات با آقاي موسوي به طور تلفني صحبت کردم و به اين نکته اشاره کردم که چنين رويه‌‌اي خطرناکي است و 5 روز بعد نامه‌اي سرگشاده خطاب به اين دو نوشتم اما زماني که کار به آشوب مي‌کشد صحنه به طور کلي عوض مي‌شود.
اين کانديداي دوره يازدهم رياست جمهوري ادامه داد: من هم مي‌‌گويم که در انتخابات سال 88 تخلفاتي روي داد اما بايد براي اين پيگيري به مراجع قانوني مراجعه کرد.
پورمحمدي همچنين در پاسخ به سوال ديگري درباره توجه به بحث فرهنگ گفت: در حوزه فرهنگ نيز همانگونه که بارها گفته‌ام کار ما طلبه‌ها کار فرهنگي است و من نيز در اين خصوص فعاليت‌هايي داشتم.
رئيس سازمان بازرسي کل کشور گفت: شعار من در داخل ستاد «رأي حلال» است که بايد به طور جدي به آن عمل شود و شعار دولت من توليد، اشتغال است.


لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/19/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون 130 همتی بودجه

تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز

سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد

سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد

امسال 4 هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود

استقبال 50 درصدی مودیان از اظهارنامه های پیش فرض

صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان

تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت

اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد

کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند

تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز

خاندوزی : نوسانات ارزی ابدا منفعتی برای دولت ایجاد نمی‌کند

صدور 3هزار و 760 مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی

کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند

کاهش 14 درصدی نرخ تورم لرستان

مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم

موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

برای میزبانی از رئیس جمهور آماده ایم

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهند شد

یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود

قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد

درآمد 30 هزار میلیاردی دولت از 3 محل مالیات خودرو

مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند

وقتی اعداد سخن می گویند؛ چرا نام ایران در لیست بزرگترین بنادر جهان وجود ندارد؟!

مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم

فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال 1402

زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد

اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها

هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد

جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم