ایرانیان جهان
پرداخت میلیاردی بدهی ها/ تلاش برای حفظ و احیای فندق بومی
پنجشنبه 7 تیر 1397 - 6:31:30 AM
ایسنا
ایران درجهان- مهران اوچی اردبیلی در جلسه شورای معاونان و مدیران جهاد دانشگاهی اردبیل با رئیس جهاد دانشگاهی کشور ،به پتانسیل های استان اردبیل برای کار و فعالیت در همه حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی، اشاره و خاطرنشان کرد: قابلیت‌های این استان در همه زمینه‌ها توسط جهاد دانشگاهی احصا شده و ما در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم بر مبنای شاخص‌های جهاد دانشگاهی هستیم. 

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: اردبیل در زمینه های گردشگری و کشاورزی قابلیت‌های فراوانی دارد که در جهاد دانشگاهی استان اردبیل این پتانسیل‌ها شناسایی شده و وارد عمل شده‌ایم.

اوچی اردبیلی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اظهار کرد: در یک سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون تومان از بدهی‌های جهاد دانشگاهی از سال‌های قبل پرداخت شده است.

فرهنگسازی برای استفاده از سلول‌های بنیادین

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی نیز اشاره و تصریح کرد: ورود هوشمندانه جهاد دانشگاهی به این عرصه در راستای حفظ و احیای فندق بومی منطقه بسیار مناسب است به طوری که از سال 1388 تا سال1390 دستاوردهای ارزشمندی را در این بخش شاهد بودیم که با تشکیل کمیته‌های سه‌گانه مطالعه و تحقیقات با حضور دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی و متولی استان اردبیل گام‌های موثری در این راستا برداشته شد.

اوچی اردبیلی پیشتازی جهاد دانشگاهی اردبیل در فناوری‌های نوین را یادآور شد و گفت: ما برنامه‌های اشتغال‌محور را نیز در جهاد دانشگاهی با توجه به تاکید استاندار اردبیل مبنی بر ایجاد 20 هزار شغل در اردبیل طراحی کردیم و بر پایه این برنامه‌ریزی‌ها همکاران ما در تلاش برای تحقق برنامه‌های اشتغال در استان هستند. 
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی مرکز رشد فناوری و فرآورده‌های گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر 15 واحد فناوری مستقر در این مرکز داریم که برای تبدیل ایده به ثروت و تجاری‌سازی فعالیت می‌کنند. 
وی تمرکز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اردبیل را در سه حوزه پزشکی( با محوریت درمان ناباروری)، گردشگری (با محوریت گردشگری سلامت ) و گیاهان دارویی دانست و افزود: بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی در استان اردبیل فعالیت‌های مستمری برای ذخیره‌سازی خون بند ناف و فرهنگسازی برای استفاده از سلول‌های بنیادین انجام می‌دهد. 
اوچی اردبیلی اضافه کرد: در مرکز درمان ناباروری قفقاز نیز با ورود جهاد دانشگاهی اردبیل به حوزه درمان نازایی بالغ بر 400 نوزاد متولد شده‌ است که این امر شیرینی کار در این مرکز را برای همکاران ما دوچندان کرده است. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این ساختمان با اعتبار بالغ بر 2 میلیارد تومان و در 6 طبقه در هفته دولت سالجاری به طور کامل با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد. 
در این نشست صمیمانه که در سالن جلسات جهاد دانشگاهی واحد اردبیل برگزار شد، معاونت‌های مختلف جهاد دانشگاهی فعالیت‌های انجام شده در اردبیل را ارائه کردند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/9463/پرداخت-میلیاردی-بدهی-ها--تلاش-برای-حفظ-و-احیای-فندق-بومی
بستن   چاپ