ایرانیان جهان
وزیر کشور ترکیه: شهرداران سه شهر وان، ماردین و دیاربکر با تروریست‌ها در ارتباط بودند
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 4:20:17 PM
ایرانیان جهان-وزیر کشور ترکیه به عزل شهرداران سه شهر این کشور به دلیل ارتباط با گروه های تروریستی اشاره کرد و گفت که اجازه سوء استفاده از آرای مردم را نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران درباره عزل سه شهردار مرتبط با گروه تروریستی "پ.ک.ک" در شهرهای وان، ماردین و دیاربکر، افزود: به هیچ کس اجازه سوء استفاده از آرای مردم را نخواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه نظام حقوقی و قانون اساسی مراقبت از آرای مردم است، گفت: کسانی که می‌پندارند ترکیه در مقابل تروریسم نرمش نشان دهد، سخت اشتباه می‌کنند.

به گفته سویلو دولت و قانون اساسی در قبال تبدیل شهرداری‌های منتخب مردم به مراکز تروریستی، سکوت اختیار نمی کند و کسانی که می‌خواهند کانالی میان تروریسم و دموکراسی ایجاد نمایند از اختیارات خود تجاوز کرده اند.

وزارت کشور ترکیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که شهرداران سه شهر به دلیل ارتباط و اقدام برای تشکیل و هدایت گروه تروریستی برکنار شده‌اند.

در بیانیه وزارت کشور ترکیه آمده است: «عدنان سلجوق میزراکلی» شهردار دیاربکر، «احمد ترک» شهردار شهر ماردین و «بدعا اوزگوکچه» شهردار وان به دلیل ارتباط با گروه تروریستی و اقدام برای تشکیل و هدایت گروه تروریستی برکنار و مسئولیت آنها به فرمانداران این مناطق واگذار شد.

معاون رئیس جمهوری ترکیه نیز با انتشار مطلبی در توئیتر در حمایت از برکناری شهرداران شهرهای دیاربکر، ماردین و وان به دلیل ارتباط با تروریست‌های «پ.ک.ک» اعلام کرد که در چارچوب مبارزه در راه دموکراسی، دخالت در امور شهرداری‌های حامی تروریسم اجتناب ناپذیر است.

«فواد اوکتای» افزود: استفاده از امکانات شهرداری برای حمایت از گروه تروریستی که دستش آلوده به خون است از طریق تحقیقات اداری و قضایی اثبات و اقدام لازم انجام شده است.

«عدنان سلجوق میزراکلی» شهردار دیاربکر، «احمد ترک» شهردار شهر ماردین و «بدعا اوزگوکچه» شهردار وان ، در جریان انتخابات محلی 31 مارس 2019 ترکیه انتخاب شده بودند.

ترکیه در سال 2016 میلادی نیز شهردار برخی شهرهای این کشور را به اتهام ارتباط با «پ ک ک» برکنار و برای آنها جانشنین تعیین کرده بود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/84837/وزیر-کشور-ترکیه--شهرداران-سه-شهر-وان،-ماردین-و-دیاربکر-با-تروریست‌ها-در-ارتباط-بودند
بستن   چاپ