ایرانیان جهان
پایان غرور آفرین ایران در جام جهانی 2018
سه شنبه 5 تیر 1397 - 7:17:07 AM
ایرنا
سرزمین ایرانیان- تیم ملی فوتبال ایران،  دوشنبه شب در سومین و آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 به مصاف تیم مدعی پرتغال رفت و با ارائه نمایشی غرور انگیز به تساوی یک بر یک رسید.
تیم کشورمان با ابن نتیجه، چهار امتیازی شد و در عین شایستگی نتوانست راهی مرحله بعدی شود.
تیم ایران در پنج دوره حضور در جام جهانی، بهترین نتیجه را با کسب 4 امتیاز در روسیه کسب کرده است. تیم ایران در جام جهانی 98 فرانسه 3 امتیاز کسب کرده بود.
این دیدار در شهر «سارانسک» و با قضاوت «انریکه کاسرس» پاراگوئه ای برگزار شد.
تیم کشورمان که در دیدارهای قبلی برابر مراکش به برتری یک بر صفر دست یافت و مقابل اسپانیا نیز با وجود ارائه نمایشی قابل قبول با یک گل شکست خورد، برای تکمیل عملکرد خوب خود و کسب مجوز صعود باید پرتغال پرستاره را شکست می داد که این رویا محقق نشد.
مطابق دو دیدار گذشته، ایران بازی را با احتیاط و روش تدافعی آغاز کرد تا برنامه های هجومی ستاره های پرتغال را مهار کند.
پس از گذشت دقایق ابتدایی، «علیرضا جهانبخش» حرکت خوبی را از جناح راست آغاز کرد و پس او به «وحید امیری» رسید که ضربه این بازیکن ثمری نداشت.
در دقیقه هشتم، اشتباه «علیرضا بیرانوند» و «سعید عزت اللهی» موجب شد تا پرتغال در موقعیت گلزنی قرار بگیرد که ضربه «ژائو ماریو» راهی به دروازه پیدا نکرد.
بازیکنان ایران که فشار ابتدایی حملات حریف را به خوبی کنترل کردند در ادامه به دروازه پرتغال نزدیک شدند.
در دقیقه 33 همکاری عالی «مهدی طارمی» و «علیرضا جهانبخش» سبب شد تا «رافائل گوئررو» مرتکب خطای واضح شده و نخستین کارت زرد بازی را دریافت کند.
در دقیقه 45 و در حالی که شاگردان «کارلوس کی روش» به خوبی «رونالدو» و دیگر بازیکنان هجومی پرتغال را مهار کرده بودند، «ریکاردو کوارشما» هافبک تکنیکی پرتغال با ضربه ای بیرون پا و عالی از پشت محوطه جریمه، دروازه ایران را گشود.
نیمه دوم نیز با میدان داری پرتغال آغاز شد که در دقیقه 50 «رونالدو» در محوطه جریمه ایران پس از برخورد با «عزت اللهی» متوقف شد که داور پاراگوئه ای ابتدا اعتقاد به پنالتی نداشت و پس از استفاده از «ویدئو چک» نقطه پنالتی را نشان داد.
این تصمیم با اعتراض بازیکنان ایران همراه شد که داور «احسان حاج صفی» را با کارت زرد جریمه کرد.
«بیرانوند» به زیبایی هرچه تمام تر پنالتی «رونالدو» بهترین بازیکن جهان را مهار کرد.
در دقیقه 55 «میلاد محمدی» به جای «حاج صفی» که خشن بازی می کرد به میدان آمد.
در دقیقه 58 حرکت عالی بازیکنان ایران از جناح راست و ارسال «جهانبخش» تیم کشورمان را در آستانه گلزنی قرار داد که «په په» با تکلی به موقع مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
در دقیقه 64 و در حالی که بازی به خشونت کشیده بود، «کوارشما» پس از خطای شدید روی «عزت اللهی» کارت زرد گرفت.
در دقیقه 70 «جهانبخش» بیرون رفت تا شاید «سامان قدوس» با ورودش به میدان، جان تازه ای به خط حمله ایران بدهد.
قدوس بلافاصله پس از حضور در میدان با شوتی از پشت محوطه جریمه، دروازه پرتغال را تهدید کرد.
در دقیقه 75 و در تعویضی تهاجمی «کریم انصاری فرد» جانشین «عزت اللهی» شد تا ایران با تمامی توان هجومی دقایق باقی مانده را دنبال کند.
در همین دقیقه «قدوس» با خطای مدافع پرتغال در محوطه جریمه حریف متوقف شد که داور پاراگوئه از اعتقادی به پنالتی نداشت و حتی از ویدئو چک نیز استفاده نکرد.
در دقیقه 82 «رونالدو» پس از خطایی غیر ورزشی روی «مرتضی پورعلی گنجی» با کارت زرد جریمه شد.
در دقیقه 90 ضربه سر «آزمون» در محوطه جریمه پرتغال به دست «سدریک» برخورد کرد که داور با استفاده از ویدئو چک نقطه پنالتی را به سود ایران نشان داد.
«کریم انصاری فرد» به زیبایی این ضربه پنالتی را به گل تساوی تبدیل کرد تا دقایق پایانی با حساسیت بیشتری دنبال شود.
در دقیقه 94 «مهدی طارمی» در موقعیت تک به تک با دروازه بان پرتغال نتوانست گلزنی کند.
در نهایت بازی تمام شد. قهرمان اروپا برابر یوزهای ایران تعظیم کرد، اما بی رحمی فوتبال، روی خود را به این نشان داد.
*ترکیب ایران:
علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی(میلاد محمدی)، سعید عزت الهی، مرتضی پور علی گنجی، امید ابراهیمی، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سیدمجید حسینی، سردار آزمون و رامین رضاییان
*ترکیب پرتغال:
روی پاتریسیو، په په، رافائل گوئررو، خوزه فونته، کریستیانو رونالدو، آدرین سیلوا، سدریک، ویلیام کاروالیو، ژوآ ماریو(موتینیو)، کوارشما(برناردو سیلوا) و آندره سیلوا(گوئدس)

http://www.ilandnews.ir/fa/News/8436/پایان-غرور-آفرین-ایران-در-جام-جهانی-2018
بستن   چاپ