ایرانیان جهان
توان صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی تقویت می‌شود
یکشنبه 3 تیر 1397 - 6:23:25 AM
ایسنا
سرزمین ایرانیان- در نمایشگاه بین‌المللی ایران هلث، تفاهم نامه توسعه کسب و کار بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه تجهیزات پزشکی از طریق تقویت توان صادراتی و انتقال تکنولوژی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد.

این تفاهم‌نامه به امضای رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و علی‎مرتضی بی‌رنگ، قائم مقام معاون علمی و فناوری رییس جمهور در امور بین‌الملل و رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری رسید.

یکی از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است که به توسعه بین‌المللی کسب و کار شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته است و در اسناد بالادستی کشور از جمله سیاست‌های کلی علم و فناوری، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، نقشه جامع علمی کشور، قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور و قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، توجه به توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و ارتقای سطح بنگاه‌ها در رسیدن به این هدف والا، به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است.

در این تفاهم نامه مقرر شده است که از تقویت توان صادراتی و انتقال فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه تجهیزات پزشکی به‌ویژه تمهید حضور در رویدادهای بین‌المللی، اخذ استانداردهای بین‌المللی، انجام تحقیقات بازار و ثبت خارجی محصولات حمایت صورت گیرد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، همچنین استفاده از ظرفیت کارگزاران ارائه دهنده خدمات تخصصی صادراتی و معرفی کارگزاران مناسب برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، اطلاع‌رسانی برنامه‌های حمایتی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات حمایت‌های انجام شده به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و همچنین رفع موانع توسعه کسب و کار این شرکت‌ها در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8404/توان-صادراتی-شرکت‌های-دانش‌بنیان-حوزه-تجهیزات-پزشکی-تقویت-می‌شود
بستن   چاپ