ایرانیان جهان
استنت هوشمند در مورد بیماری های قلبی هشدار می دهد
شنبه 2 تیر 1397 - 6:37:22 AM
مهر
سرزمین ایرانیان- استنت ها به علت ظرافت و نازکی به راحتی خم شده و ممکن است مسدود شوند. این امر می تواند به مسدود شدن رگ های منتهی به قلب و وقوع حملات قلبی خطرناک منجر شود که جان انسان را نیز به خطر می اندازد.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا برای غلبه بر این مشکل، استنت های هوشمندی طراحی کرده اند که در صورت وقوع هرگونه مشکل در عملکرد خود یا تنگ شدن شریان های حیاتی بدن به علت چربی بالای خون و غیره سیگنال های بی سیم خود را برای پزشکان و خود بیمار ارسال می کنند.

کاشت استنت در رگ ها و شریان برای مقابله با بیماری های قلبی رویه ای است که از دهه 80 میلادی آغاز شده، اما این کار مشکلاتی هم دارد. یکی از این مشکلات رشد بافت های مجاور استنت ها و باریک تر شدن مسیر انتقال خون است که معمولا از طریق سی تی اسکن قابل تشخیص است. اما این روش چندان قابل اتکا نیست و حالا برای حل مشکل دانشمندان استنت های هوشمندی ساخته اند که پوشیده از تیتانیوم است و در برابر نفوذ بافت های خارجی مقاومت بیشتری دارد.

علاوه بر این، حسگرهای متعددی بر روی این استنت ها نصب می شود که به طور دائمی تغییرات فشار خون را بررسی می کند و در صورت تشخیص کوچک ترین وضعیت غیرعادی هشدار خود را برای تجهیزات پزشکی ارسال می کند. نصب این استنت در درون بدن خوک ها با موفقیت انجام شده و قرار است در آینده بر روی انسان هم آزمایش شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/8396/استنت-هوشمند-در-مورد-بیماری-های-قلبی-هشدار-می-دهد
بستن   چاپ